HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ett litet smakprov på "mitt" band
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/13 :  18:31:33  Show Profile Send Fuling a Private Message
"Mitt" band låter ju löjligt, jag menar förstås bandet jag spelar bas i.
Vi spelade in en liten demo på hårddisk i replokalen häromveckan, nu är den färdigmixad och nerkletad med lagom många samplingar från filmen Devils Rejects.
Det handlar om metal, så var beredda...

http://www.myspace.com/deaduntilrising

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/13 :  19:09:39  Show Profile Send ohmega a Private Message
Vilken sammetsröst


Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/13 :  19:13:30  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
Vilken sammetsröst


Du säger det...!
Hehe, killen låter inte klok på en punkt när han sätter igång och vrålar.
Har själv en del, hmm, synpunkter på "sången" men jag brukar hålla inne meddem och ägna mig åt att spela bas istället

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/13 :  19:19:19  Show Profile Send ohmega a Private Message
Strängt upptagen...med att spela på ackord?

Ärligt talat så lät det proffsigt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/13 :  20:29:17  Show Profile Send Fuling a Private Message
Ackord? Här handlar det bara om att veva på utav h*lvete!:)

Ja, ljudet blev ganska bra den här gången. Man kan tydligen göra en hel del med programvara bara man fixar en användbar insignal från början.
Studiefrämjandet betalade hyran av ett set inspelningsmickar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/08/13 :  20:32:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


hehehe, inte riktigt min musik men i mina öron låter det riktigt proffsigt. Trummisen måste bli trött i fötterna av allt trampande...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/13 :  20:51:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Growl känns lite ute tycker jag men ni har bra drag !


Pac
Dubbelkaggar ska låta så annars är det inte lönt att köra med 2

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/08/13 20:51:56
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/13 :  20:52:12  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Trummisen måste bli trött i fötterna av allt trampande...


Själv tycker jag iofs han kunde öka på lite, dubbelt så fort är aldrig sämre...
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/13 :  21:29:43  Show Profile Send Fuling a Private Message
Man får tacka för den oväntat positiva responsen!
Det ska vara en till låt också, jag är helt säker på att vi spelade in tre nämligen.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/08/14 :  09:14:30  Show Profile Send Roq a Private Message
Fuling: Apropå trummis - är det verkligen bara akustiska trummor?
Ingen hjälp av trummaskin/dator? Jag tänker på de snabba mattorna av bastrummor. Snyggt jobbat annars även om det inte är min musik.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/14 :  18:17:11  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jadå, det är bara akustiska trummor. Hyfsat snabbt, men ändå ingenting mot vad vissa trummisar inom genren presterar!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/08/14 :  19:23:21  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Är det två personer som sjunger eller joddlar han?

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/15 :  02:42:00  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
eller joddlar han?


Hahaha!!!
Fan vet hur han bär sig åt men han lyckas härma både spädgriskastrering och godståg samtidigt utan några effekter eller pålägg.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/08/16 :  02:44:20  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Fan vet hur han bär sig åt men han lyckas härma både spädgriskastrering och godståg samtidigt utan några effekter eller pålägg.

Jag skrattar så jag gråter...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/16 :  03:01:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Du säger det...!
Hehe, killen låter inte klok på en punkt när han sätter igång och vrålar.
Har själv en del, hmm, synpunkter på "sången" men jag brukar hålla inne meddem och ägna mig åt att spela bas istället


Först trodde jag allvarligt att han spydde ner i micken, för värre RAP var det längesen jag hörde.

Tyvärr kan jag inte uttala mig om detta,, troligen så långt bort från mina musikstilar som det går

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/08/16 :  07:22:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tuff genre att slå sig in i. Men lycka till.

/M
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/08/16 :  14:20:41  Show Profile Send Resonans a Private Message
Intressant Fuling!
Är bastrummorna triggade eller kör ni analogt?

...music is the best...
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2006/08/16 :  14:55:11  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Trevligt!
Låter faktiskt jävligt bra för att vara en replokals demo! Sist vi provade det lät det för taskigt. Sången för ibland tankarna till Glenn Benton... Men det kanske bara är jag :)
Hur som helst, Bra Skit! Keep it up!

//Gurra
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/16 :  16:08:53  Show Profile Send Fuling a Private Message
Trummorna är inspelade analogt.
Kan dock inte svara så mycket på hur inspelningen gick till då jag var borta den mesta av tiden och dök i stort sett bara upp för att spela in basen. Jag vet dock att trummorna spelades in två gånger, först ett antal tagningar tills allt var hyfsat (trodde vi) sen omstart mitt i natten och körde in allt på nytt och då blev det mycket bättre. Det tar väl ett tag att värma upp och få nervositeten att släppa.
När jag skulle spela in basen hade jag varit uppe 24 timmar och sedan sovit några få på förmiddagen innan det var dags, så jag var lagom mosigt. Resultatet blev att jag kom på långt senare att jag spelat en massa fel som inte direkt hördes men som jag retade mig på, så det blev till att packa grejorna och åka hem till ljudteknikern och göra om.
Den gången hade jag inte med mig någon förstärkare utan körde rakt in i mixerbordet men mycket sämre ljud som följd.
Jag har en 100W gitarrtopp med en hembyggd 2x10" sluten låda som jag kör basen igenom, och för att få bra ljud måste man pressa upp volymen ganska högt och det hade nog inte gått så bra i en lägenhet...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/08/16 :  16:36:16  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Hmmm, något för SET och små lättdrivna högtalare så att man verkligen får fram varje liten nyansering, mysbelysning och ett glas rödvin.

Har annars kranat ett antal metall/dödsmetalband och detta var klart bättre än de flesta.

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/08/16 :  17:13:38  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Yeah, de är chill helt klart! Varifrån kommer snacket, en film el. har ni spelat in det själv?

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2006/08/16 17:14:50
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/16 :  18:41:42  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
något för SET och små lättdrivna högtalare


Jovars, det är så jag har tänkt avnjuta resultatet så fort jag får det bränt på CD:)
Det är faktiskt inte så vansinnigt som det verkar, anläggningar med dålig upplösning (stora slöa högtalarelement i dåligt avstämda basreflexlådor och billiga transistorförstärkare) kan gröta ihop sådan här musik såpass att man inte hör vilken låt det är...

Stereo Audio: Snacket är taget från filmen Devils Rejects, uppföljaren till House of 1000 corpses av Rob Zombie.
Har bara sett stycken ur den själv, men det lilla jag såg verkade lovande

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7806 Posts

Posted - 2006/08/16 :  18:45:02  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag känner att jag måste nämna att jag inte är någon insnöad "dödsare" själv bara för att jag spelar i det här bandet, musiksmaken är bred och sträcker sig ända till jazz och folkmusik men med tonvikten på rock och punk.
Spelar även ståbas i ett rockabillyband...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/08/16 :  18:56:56  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
quote:
uppföljaren till House of 1000 corpses av Rob Zombie.


White Zombie - Astro Creep 2000

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000