HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Engelskspråkiga DIY-tidningar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/08/07 :  09:58:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Härom veckan stod jag på Pressbyrån och inväntade ett tåg (som inte stannade inne på pressbyrån, men på stationen där jag var).

Kollar runt bland hifi-tidningarna och som ett antal gånger tidigare på Klang&ton. Jag har inte riktigt kunnat motivera mig att köpa den tidigare, men i tidningen jag kollade i var det ett reportage om en elektrostat och dipolsub (vilket vilkorslöst låter bra). Jag kunde såklart inte anant än köpa tidnignen och tänkte följande:

Hur svårt kan det vara att lära sig tyska medan man läser?

Svaret på denna frågan var: Tämligen

Jag har fortfarande inte förstått hälften av vad som stod i reportaget eller i resten av tidningen. (Jag kan inte tyska, men förstår oftast ett normalt samtal mellan två tysksar).

Jag vill gärna kunna gå till affären och köpa en intressant tidning i ämnet (DIY) så jag undrar om det finns någon tidning på engelska, danska, norska eller (hoppas hoppas) svenska :)

(edit: Gjorde rubriken till en fråga)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2006/08/07 09:59:47

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/07 :  10:06:16  Show Profile Send ohmega a Private Message
Kom på att i slutet av Vance Dickason´s " The Loudspeaker design Cockbook" finns det lite "annonser"..bland annat för "audioXpress".

http://www.audioXpress.com/

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/08/07 :  10:28:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Verkar lovande!
Jag hade dock velat ha senaste nummret. Modda behringern hade varit skoj. Tror den har mer att ge.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/08/07 :  17:19:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kolla med AudioXpress som är jättefin. Hälften rör, hälften transistor och hälften högtalare. Om du ber snällt kan du få ett provnummer gratis hemskickat.
Go to Top of Page

gammelnalle
Member

617 Posts

Posted - 2006/08/07 :  20:37:32  Show Profile Send gammelnalle a Private Message
½ + ½ + ½ = 1,5....

tre hälftar blir lite väl mycket...

b
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/08/07 :  21:08:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Extra tjockt sommarnummer ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/08/07 :  21:12:35  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det är synd att vi inte fixar tyskan så bra för både Kland&Ton och konkurrenten HobbyHiFi är riktiga höjdare med varje nummer fyllda av balla projekt, både högtalare och elektronik.
Sedan tycker jag annonserna ger mycket idéer om var man ska leta prylar.
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2006/08/07 :  23:20:07  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
vemsom, jag har gjort precis samma grej, fast i början av nittiotalet... asgarv! Känner igen mig.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000