HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Surround processor?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rejman
Starting Member

46 Posts

Posted - 2002/11/13 :  00:28:35  Show Profile Send rejman a Private Message
Om man har en 2-kanals förstärkare så har jag äst mig till att man kan koppala en surrond förstärkare till denna för att få 3 kanaler extra. DÅ ska man få 5 kanaler om jag har fattat detta rätt och på så sätt få 5 kanals ljud.

Tycker att detta verkar jätte bra óm det stämmer för då kan man juh ha kvar sitt goa 2 kanals ljud när man ska lyssna på musik!

Stämmer detta och i så fall sås som har förslag på bra surround processorer att tipsa om!?

Varför blir man aldrig nöjd för....?

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2002/11/13 :  01:06:33  Show Profile Send B-200 a Private Message
Jadå det finns men det blir inte lika bra som om man har två separata anläggningar en för Hifi och en för hembio.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2002/11/13 :  10:18:35  Show Profile Send weezer a Private Message
Du kan köpa vilken surroundstärkare (med preouts för frontarna) som helst, och koppla via den. Annars kan du kolla efter Yamahas DSPE800, på beg-markanden. Har en sån själv, mkt nöjd.

Edited by - weezer on 2002/11/13 10:19:16
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/13 :  11:34:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by asimov66

Jadå det finns men det blir inte lika bra som om man har två separata anläggningar en för Hifi och en för hembio.

Där får jag säga emot. Det går att uppnå t.om bättre ljud med separat hemmabioförförstärkare och effektförstärkare än vad man får ut ur en integrerad förstärkare. MvhKristofer
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2002/11/13 :  12:12:20  Show Profile Send weezer a Private Message
Ja den generaliseringen ovan mitt inlägg orkade jag inte ens kommentera. Uppenbarligen inte någon som har en sådan kombination.......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000