HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Behöver en snabb-kontakt till kretskort.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/07/28 :  08:07:04  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
För trött och grinig för att orka harva mig genom ELFA´s utbud där jag inte vet vad jag skall söka på. Och när jag väl gör det inte hittar denna sort.


Så... jag kollar med experterna. Vart kan jag hitta sådana här kontakter av "snabb-kopplingstyp"? Samt tillhörande honkontakt? Är till kretskort och är av snap-on typ. Ca. 3-7,5mm rastermått beroende på 2-stift eller 3-stift varianten?




Edit: Lade in en bättre bild.



/M

Edited by - rannagarden on 2006/07/29 08:03:49

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/28 :  12:12:45  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ingen aning tyvärr men sjuttsingen vad bra det hade vart om man hade ett gäng sådana.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/07/28 :  13:55:49  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Kolla med www.bejoken.se inga blider på hemsidan men ring och fråga för i katalogen har de det.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/07/29 :  08:08:22  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det är då fasiken också. När man hittar en lämplig stift-kontakt som skall sitta på kretskortet så står det ju ingenstans om vilket kontakthus som passar till kretskorts-kontakten! Man borde ju sälja dem parvis, eller? Hona och hane samt lösa stift för kabeln. Nä. Istället delar vi upp allt och lägger det på sjuttioelva olika ställen i katalogen.

Mailade en den bättre bilden till Bejoken - får se ifall de kan hjälpa till.

/M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000