HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY:are ansluter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gumby
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:03:38  Show Profile Send Gumby a Private Message
Hej!
Som gammal räv (mest passiv) på hifimagasinets DIY-forum så kunde det vara kul att förgylla ;) hififorum.nu med lite konstiga idéer. Jag är väl mest känd som DIY:aren som aldrig bygget en pryl- men jag har en massa sköna idéer som är mer eller mindre färdiga på schema eller kretskortsnivå.
Projekt i femårsplanen (i kronologisk ordning):
-Class-D förstärkare
-Class-B slutsteg
-Aktiva filter
-Femkanalsslutsteg
-Proac 2.5 (ingår i en tioårsplan)
Hoppas på lite kul snack..
Ha det!

.Gumby
_________________
My brain hurts...

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:09:59  Show Profile Send norman a Private Message
hej! var det inte du som också byggde (eller skulle?) en crescendo millenium? har för mig jag känner igen "namnet" men kan ha fel..(jag hette "steffo" på den tiden)

(nej, jag är inte klar med mina crescendo än... :-( )
Go to Top of Page

Gumby
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:14:13  Show Profile Send Gumby a Private Message
Jag kommer ihåg, Norman/Steffo. Jodå, läs nummer två i listan ;). Fick aldrig tag på effekttrissorna i Sverige..
Vi kanske skulle köra ett vad om vem som blir klar först för att putta igång pojektet igen?

.Gumby
_________________
My brain hurts...
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:17:38  Show Profile Send norman a Private Message
quote:
Originally posted by Gumby

Jag kommer ihåg, Norman/Steffo. Jodå, läs nummer två i listan ;). Fick aldrig tag på effekttrissorna i Sverige..
Vi kanske skulle köra ett vad om vem som blir klar först för att putta igång pojektet igen?



jo, jag skulle nog behöva en knuff! jag har alla kort i stort sett klara så jag skall skruva fast dem och hålla på... och fixa nätdelar..

finns inte trissorna på elfa nu?
Go to Top of Page

Gumby
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:23:53  Show Profile Send Gumby a Private Message
Ja, just det. Det var en 2SK537 jag letade efter. Var fick du tag på dina (har du några över ;) )?

.Gumby
_________________
My brain hurts...
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/11/12 :  23:27:28  Show Profile Send norman a Private Message
quote:
Originally posted by Gumby

Ja, just det. Det var en 2SK537 jag letade efter. Var fick du tag på dina (har du några över ;) )?



köpte alla på ett företag jag inte kommer ihåg vad det heter... men det säljer inte till privatpersoner..

Har kanske en uppsättning (till två kanaler) över...men vet inte om min bror skulle bygga.. men jag kan ju kolla upp det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000