HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur man vet att man bott i England för länge
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/07/27 :  12:43:12  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag kom precis precis på mig själv med att undra om cricketen startat ännu. Såg sedan på webben att det hade den och utbrast nöjt:

"Ohh, Harmison got two wickets in three overs, all maiden".

Baaaaah, när man börjat förstå och dessutom gilla cricket (faktiskt längta lite till testmatcherna) kanske det är dags att flytta tillbaka till Sverige

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/27 :  13:21:14  Show Profile Send f95toli a Private Message


Jag måste medge att jag också tycker cricket är ett rätt intressant fenomen. Trots att det är över 30 grader varmt så spelas det cricket dagarna i ända på planen utanför mitt kontor, naturligtvis i full vit cricketuniform. Att spela i något mindre varmt skulle antagligen vara någon form av helgerån.

Annars är det ju rätt roligt att reta alla cricketintresserade engelsmän för att England ständigt förlorar mot, eh, alla andra cricketspelande nationer (senast var det väl Sri Lanka de förlorade mot?). DET är roligt
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/07/27 :  13:28:18  Show Profile Send brewitz a Private Message
Man ska passa sig för vem man retar. Jag nämnde för en av tjejens kollegor (tänk Monty Pythons citymänniskor med plommonstop och ni tänker rätt) att cricket är lite småfjolligt. Mannen reste sig upp och skrek "NOW LISTEN YUOUNG MAN ". När jag sedan nämnde att jag tycker (otroligt non pc) att rugby är "ballet for heterosexuals" tappade han fattningen totalt och började jaga mig runt bordet.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/07/27 :  13:38:33  Show Profile Send Roq a Private Message
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/07/27 :  13:40:13  Show Profile Send ohmega a Private Message
hahahahahahahah

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7818 Posts

Posted - 2006/07/27 :  13:47:00  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
"ballet for heterosexuals"

Hähähäääähääääää!!!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/07/27 :  14:01:10  Show Profile Send BosseBula a Private Message
LOL

Mm, ett år sen man började kolla på cricket... (sen slutade jag iofs för 8mån sen oxå...) Samma spänningsmoment som snooker, fast ännu mer utdraget.
"Vem har mest flyt med wickets idag?" "Vem kan gnugga bollen mest mot k*lorna?" osv...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/27 :  14:03:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


hehehehe, jo de tar sina sporter allvarligt de där öborna. Jag var på en Brittisk pub i Lyon när Engelsmännen förlorade i VM. Det var dödstyst och sedan började några att gråta. Sport är synnerligen viktigt i öriket...

Men visst har de en skön humor! Jag har jobbat tätt med ett Brittiskbaserat företag i många år och jistanes vilken torr och go humor de odlar!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/27 :  14:18:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Mannen reste sig upp och skrek "NOW LISTEN YUOUNG MAN ". När jag sedan nämnde att jag tycker (otroligt non pc) att rugby är "ballet for heterosexuals" tappade han fattningen totalt och började jaga mig runt bordet.


Ja se,, Engelsmän har ju trevlig humor

Just det där med sport...
Så ofta som det ges en chans så påpekar jag för min engelska polare, hur länge sen det var England vann Sverige i Fotboll,,,
(Han lär ha sagt "Det är nån förbannelse över er och fotboll", när de inte lyckades slå oss i VM 2006)

Cricket har jag inte förstått mig på,, kanske just för att kompisen klassifiserar det som ICKE sport.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/07/27 :  15:12:47  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Jag har tyvärr en galen engelsman till chef.Han är en kopia av Basil Fawlty och förutom musik så är det fotboll som gäller,hockey är väl inget man ens tar upp!
Brukar reta han att England inte är något utan Svennis,å då börjar han jaga mig runt butiken...

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/07/27 :  15:59:45  Show Profile Send brewitz a Private Message
Visst tar de sport på allvar här. Jag trodde efter ett par år i Norrköping att jag förstod riktiga fotbollsfans (inga andra kan väl hålla Peking som ett av de bättre lagen i norra hemisfären). Icke då, här finns det folk som på allvar säger att Tranmere bara är en stolpträff från världsherravälde.

För övrigt, Pakistan tappade totalt, från 90/2 till 119 all out i första innings, rubbish.

http://content-uk.cricinfo.com/engvpak/engine/match/225256.html
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/07/27 :  19:45:20  Show Profile
quote:
Hur man vet att man bott i England för länge

Det är väl när man börjar likna lokalbefolkningen, sneda gula halvruttna tänder, likblek, halv-alkis.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2006/07/29 :  00:12:26  Show Profile Send weezer a Private Message
Hur man vet att man bott i England för länge...

när man funderar på vilken färg på heltäcknigsmattan man ska ha i det nyrenoverade badrummet, istället för att kakla :).

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/07/29 :  08:06:52  Show Profile Send brewitz a Private Message
Intressant Weezer, jag ska precis börja renovera kåken och funderar på att ha heltäckningsmatta i "mitt" rum, hmmmmmm kanske måste jag fundera lite till på det. I vilket fall blir det oengelskt med golvvärme, bra att ha när golvet ligger i princip direkt på Londonlera, ingen grund.

England 461/9d i första innings, det ser bra ut.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/29 :  08:37:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

quote:
England 461/9d i första innings, det ser bra ut.


Var det det där småfjolliga spelet nu igen?




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/29 :  20:53:41  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag har bott i Irland 5 år och Australien 2 år, och blivit exponerad för en massa sporter som vi inte "bryr" oss om, och jag ska säga att ingen av deras sporter har intresserat mig alls, har försökt men inte blivit biten.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/30 :  16:45:58  Show Profile Send whiskyman a Private Message
När man verkligen tror att England skall kunna ta VM-guld i fotboll, möjligen?MvhKristofer
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/08/04 :  09:35:18  Show Profile Send poppen a Private Message
När man uppskattar mer deras blaskiga kaffe än det svenska kaffe har man blivit Britt.

Edited by - poppen on 2006/08/04 09:38:16
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/04 :  10:45:36  Show Profile Send ohmega a Private Message
poppen: Sååå länge kan man väl knappast bo nånstans

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/08/05 :  09:40:13  Show Profile Send brewitz a Private Message
Enligt Poppens synsätt är jag inte britt, jag kånkar hem kaffe från Sverige när jag är där och kompisar/familj tar med sig något kilo för det mesta.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/08/07 :  11:16:40  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja men det är ju samma som gäller i förhållande till USA. De har verkligen inte heller något vidare kaffe. Åtminstone inte de gånger jag druckit kaffe där. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/08/07 :  19:56:53  Show Profile Send mace a Private Message
Äh! fanken vi gav upp och körde på Blend 37
Kenco är ju bara rena döööden

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/08/07 :  20:20:08  Show Profile Send f95toli a Private Message
Problemet är väl egentligen inte kaffet, på min lokala Sainsburys så finns det säkert ett 10-tal sorters icke-engelskt kaffe varav nåra är ok, utan sättet det brukar tillredas på.
Själv brukar jag ta ungefär dubbel rekommenderad mängd kaffe, då får man ungefär normal svensk styrka...
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/08/07 :  20:55:12  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Kommer ihåg när jag och en kollega flög över till England en gång innan jag åkte över för 5mån, jag sa att kaffet på planet dit var bra (British Airways..) var på min kollega tyckte att jag nog skulle passa in alldeles utmärkt i England...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/08/08 :  00:29:49  Show Profile Send brewitz a Private Message
f95toli har nog en bättre Sainsburys än jag. Jag kör vidare på mitt Zoega skånerost.

För tio minuter sedan kom jag hem från en ruskigt bra Bauhauskonsert. Dock kom jag på mig själv med att stå och diskutera dagens engelska sammanbrott med "5 for 50ish" med en kompis mitt under en cover på Transmission. Hmmmm, det är nog som jag misstänkte, cricketen är det avgörande för hur naturaliserad man blivit. Hur ska jag någonsin kunna flytta tillbaka till Sverige? Starta ett eget lag kanske..
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/08 :  00:39:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
..När man tar för givet att det är 200 hyllmeter med olika chips som ingen någonsin skulle komma på..

Brewitz:
Eojued har konverteringsprogram för sånt,,, kanske inte till svensk
utan till Skåning

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000