HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En sjuk hypotes eller en sanning?Mätningar nu ute
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 15

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/20 :  00:04:08  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/20 :  00:08:17  Show Profile Send mayro a Private Message
Men men. Sänd pm med vilka orter dom olika högisarna bor. Så skall jag försöka göra en resplan med er som vill vara med på philiptestande......

Hua vad nyfiken jag är på Lenn Art´s "podus funderande" efter lyssningen här..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/08/20 :  01:33:43  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Någon som inte bor aldeles för långt bort som kan tänka sig att man tittar in med philip o provar honom på andra burkar än mina??
Kanske en Amatör kan få chansen att prova denna omtalade Philips på sina Focal-burkar och uppleva magin?

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/20 :  01:38:35  Show Profile Send mayro a Private Message

Självklart.. Går dina burkar att köra med ett steg då enbart?? du använder ju flera steg ju..Detta är ju vanlig två kanalare ju..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/08/20 :  02:26:20  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Går dina burkar att köra med ett steg då enbart?? du använder ju flera steg ju..Detta är ju vanlig två kanalare ju..
Aj, fan!
Du har helt rätt, aktivt delade, tänkte inte på det, ju!
Men vi kan ju alltid prova herr Philips på mina surround-burkar, kan vara intressant som ett test vad dessa kan prestera som "rena" stereo-burkar...

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/20 :  06:26:12  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

quote:
Tror att denna impedanskurva säger allt
Är det därför man delar dem vid 100Hz om man spelar med basar?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2006/08/20 :  08:50:05  Show Profile Send MatsT a Private Message
Impedanskurvan har inget med delninsfrekvensen att göra när Quad används med basar. Gradient delar vid 115Hz, jag delar vid 100Hz men annan delning skulle väl fungera också. Det är en kompromiss mellan basarnas återgivningsförmåga vid högre frekvenser (mycket sämre än Quad) och hur mycket man vill avlasta elektrostaterna nedåt.

Impedanskurvan är faktiskt inte så farlig på ESL-63, jag betraktar det som en rätt lätt last åtminstone för en rörförstärkare.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/20 :  09:14:04  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Ja men va f-n mina DUO står här och suktar efter Philip!
Drygt 60 mil gör väl inget?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/20 :  11:32:05  Show Profile Send mayro a Private Message

Muse. Ha inte för höga förhoppningar på att det skulle eller kommer låta bra.. Det kan vara oerhört tursam mix som gör resultatet här. men jag tror det är endast en faktor av flera och inte hela sanningen dessutom tror jag brummet i dina burkar kommer bli oerhört störande faktiskt med din känslighet.. Fast musiken/kvaliten kan vi nog bedömma i varje fall (tror jag)..

Hmm Min mening med tråden egentligen var inte som det nu blivit att fokusera helt på denna stärkare. Jag föll lite in i detta själv. Det är en kombination av saker som gör detta som händer. Därför skall jag prova på flera system om detta kvarstår bredare provat som jag alltid brukar göra...Bara att denna gång var resultatet så översvallande så jag helt for i taket. och kommer inte ner igen.

Allt beroende på vad som händer oavsett vad som spelas. Och då spiciellt då musik som normalt aldrig ens GÅR att njuta av lirar som man /jag aldrig hört.. och jag menar i alla fall vad JAG aldrig hört...Skivor man inte ens drömmer om att spela i ett hög upplösande system fungerar så man till o med känner av känslan att "detta är rätt" och vill höra mera.... DÄR är den springande pungten... Man VILL höra mer... och då en fin inspelning kommer så lirar den också... Hmm då kommer konflikten på riktigt. Basen borde då med den fina inspelningen bli en bröt av bummel o överbasande osv.. Men njet njet.. Allt sitter ändå där på nåt underligt sätt..

Philipen ÄR inte min slutliga stärkare. Men tills jag finner en produkt som gör detta samt med en högre nivå inom samma kvaliteter så kommer den få spela här aldeles oavsett dom små petitesser som kunde vara bättre.. Den är ändå över allt jag hört någonsin sett ur aspekten man spelar 100-200 olika skivor.. Då är allt annat inte ens med på kartan ens som jämförelseobjekt insatt i MITT system....

Men skall jag våga mig på en vild vild gissning här.. Då blir det att då jag eller någon finner den stärkaren som gör detta som philip gör här så kommer vi som gillar omväxlande musik inklusiva hård rock ha "VÅR" stärkare klar för oss i alla fall...

Jag har då det i varje fall.. Hoppas det är en billig grej då bara så det inte är Lamm 18 w monoblock a 30000 dollar bara..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/22 :  20:26:47  Show Profile Send mayro a Private Message
wow. Jag blev nummer 10000 besökande på min tråd. Måste bara skriva det ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:39:24  Show Profile Send Amatören a Private Message
Så har man då äntligen hört den omtalade och hypade ”herr Philips”.

Det var det SÄMSTA jag någonsin hört!
Till och med en gammal Luxor transistorradio från 60-talet låter bättre!

Nä, skojar bara! Hoppas inte Mayro fick hjärtslag nu...

Sanningen att säga så spelar denna ”12-wattare” med en sådan pondus och auktoritet så man bara häpnar!
Upplösning och separation är i toppklass, den presenterar musiken med sådan självklarhet och lugn att man bara lutar sig tillbaka och njuter.
Helt klart är att matchningen Silverline, Droplet, telekablar och ”den där 12-wattaren” är sällsynt lyckad!
Mayro kopplade en kort stund in den berömda moddade Denvern, till och med här blev det fullt njutbart även om Droppen körde 8-or (V8-or) kring Denvern.
Tänk om Philipsen bara hade lite fler watt, som det är nu så är ljudtrycket en aning begränsat…men vem vet vad framtiden har att bjuda på?

Tack, Mayro och Lena, för att jag fick komma och lyssna på ”magin”!

(Jaha, så fick man då återigen nattsömnen förstörd. Jag som satt relativt nöjd med mina grejor fick mig en tankeställare. En sketen rörförstärkare från 60-talet som spelar så bra! Fattar nada!)

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:54:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Amatören, jag kan intyga att du inte hörde i syne

Philipsen låter för bra för att vara sant med Mayros Silverline.

Lite magi finns det där, även om det är svårt att erkänna

Har skickat honom en ospelbar cd, med Roy Orbison, något livealster som låter flygplanskrasch, låter det bra ska jag äta upp en falukorv, utan senap

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:04:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Rå ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:08:54  Show Profile Send mayro a Private Message

Du lär få käka falukorv Per G

Amatören.
Tack för ditt besök Amatören... Kul du fick en hint om vad denna lilla philip gör i detta sälskap han har här....

Jag vet man inte förän man hör den lira en bunt skivor får upp ögonen för VAD den faktiskt kan o gör...Men då man börjar "koppla" så är verkligen nattsömnen förstörd.. men amatören. Du är numera en till van lyssnare som bedömmt detta . Och du kommer som vi andra fram till samma sak. PONDUS separation osv...
Jätteroligt du han förbi!!! För jag tycker detta lilla fenomen är klart roligt att få dela med av..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:29:38  Show Profile Send ohmega a Private Message
Per-G Jeppsson:

Vilken underbar formulering

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:35:59  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Fick höra lite AC/DC "Stiff Upper Lip" via Telia HighEnd idag..Jisses vilken separation..

Jag vet att det inte går att lyssna via telefon, men jag
har hört mayros olika system via telefon i snart 3 år så..

Detta är något helt annat pöjkar!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/08/23 :  07:40:33  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Man får väl anta att mayros högtalare som väl kostar en bra bit över 100.000 kr bidrar en del till det fina ljudet, bara så att inte Philipsen får allt beröm och rummet är väl numera mer akustiskt anpassat till musik? och den stora cd-spelaren ska ju också låta väldigt bra, har ej hört den själv dock.

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2006/08/23 07:42:08
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/23 :  10:15:23  Show Profile Send mayro a Private Message
musse80
Du har HELT rätt i att dom saker runt om är rätt ok. Det är ju alltid en förutsättning att sakerna har en nivå som KAN fabrisera det som skivorna innehåller..

Så jag tror ingen har annan tanke där än du..Detta står även tidigare i tråden. Men tråden har ju växt så man kanske inte orkar lusläsa hela tråden vilket är förståerligt..

Du har en stående inbjudan att lyssna på denna kombo om du har möjlighet.. Tror du skulle tycka det var kul erfarenhet även du..

Det är faktiskt riktigt skoj att se minerna då "ljuset" börjar gå upp om VAD jag /samt andra) försökt berätta om här..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/08/23 :  11:13:16  Show Profile Send McEnroe a Private Message
quote:
Skivor man inte ens drömmer om att spela i ett hög upplösande system fungerar så man till o med känner av känslan att "detta är rätt" och vill höra mera.... DÄR är den springande pungten... Man VILL höra mer... och då en fin inspelning kommer så lirar den också... Hmm då kommer konflikten på riktigt. Basen borde då med den fina inspelningen bli en bröt av bummel o överbasande osv.. Men njet njet.. Allt sitter ändå där på nåt underligt sätt..

Själv tycker jag att kvaliten på skivor är upp och ner.Kan kvalitet överbrygga det?

I was talking to myself!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/23 :  11:22:41  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag förstår inte riktigt hur du menar med frågan Kan du formulera den lite mer tror du ARCshark?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:15:07  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Amatören, jag kan intyga att du inte hörde i syne

Philipsen låter för bra för att vara sant med Mayros Silverline.

Lite magi finns det där, även om det är svårt att erkänna

Har skickat honom en ospelbar cd, med Roy Orbison, något livealster som låter flygplanskrasch, låter det bra ska jag äta upp en falukorv, utan senap

Vilka vill besöka mig och beskåda då Per G Jeppson käkar en falukorv UTAN senap

Mitt system käkar roy orbinson live bootleg mono utan minsta lilla problem alls. Musiken är underbart inspelad via en monobandspelare ute i publiken.. Härlig live känsla helt enkelt.. Den lirar här härligt fin gamal musik .. lena höjde lite så vi kan njuta även ute i köket...

Nej Per G. Svårare grejor får du nog finna ut för att knäcka mina grejor här.. Detta var lekstuga endast..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/08/23 12:16:06
Go to Top of Page

McEnroe

1486 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:15:25  Show Profile Send McEnroe a Private Message
Sitter bara och funderar på stackars PG och när han ska käka falukorv

I was talking to myself!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:17:28  Show Profile Send mayro a Private Message
hahahaha. lena undrade om det blir euroshoper eller scan
Men hon hälsar att falukorv är "ganska" gott i alla fall fast den serveras utan senap..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

McEnroe

1486 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:27:26  Show Profile Send McEnroe a Private Message
Kan det inte vara så att PG äter sina egna om du väljer Scan
PS:Jag kollar gärna

I was talking to myself!

Edited by - McEnroe on 2006/08/23 12:29:15
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/08/23 :  13:35:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Vilken tur att jag inte erbjöd mig att äta en blodkorv

Scan ska det vara

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page
Page: of 15 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000