HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har ni roligt i sommar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/23 :  14:11:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har det i alla fall!


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/07/23 :  14:13:47  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message


Själv så gifter jag mig den 5 augusti så det är rätt mycket att göra innan.Sen efter skall vi bara grilla,dricka vin,sola å slappa.

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2006/07/23 14:17:14
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/07/23 :  14:20:56  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
va sött
har du fått värmeslag?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/07/23 :  14:23:56  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Pippi-Långstrump som vuxen?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/07/23 :  14:42:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
hahaha sjukt bra.

Jag jobbar i snitt 57 timmar i veckan. Men det är roligt det med..

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2006/07/23 :  15:42:32  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Jag jobbar i snitt 57 timmar i veckan. Men det är roligt det med..

Kalla det inte för att jobbaNärvara menar du väl

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/07/23 :  15:54:20  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
åsså oförskämt bra betalt för att "bara" vara närvarande!

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/07/23 :  16:49:37  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Kul? Nä - för varmt.

Och i veckan ska vi till London, som vi valde för att det inte brukar vara så varmt där...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/23 :  19:13:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Nej Bernt!!!
Det var en bild jag helst inte sett!

Jodå, jag har kul som skam. Kom just hem från PG Jeppson efter en härlig HiFi/grill afton och övernattning. Fint rum, bra ljud och en hisklig massa svin!





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/07/23 :  19:25:10  Show Profile Send brewitz a Private Message
Sommar är alltid skoj men värmen kan fara åt h-e. 38 i onsdags och nu i veckan är det dags igen. Välkommen Jörgen_G!!!!!!!
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2006/07/23 :  19:49:44  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Jodå, jag har kul som skam. Kom just hem från PG Jeppson efter en härlig HiFi/grill afton och övernattning. Fint rum, bra ljud och en hisklig massa svin

Och du klarade dig från att bli inskickad att mocka bland svinen

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/07/23 :  20:27:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
brewitz:
quote:
38 i onsdags och nu i veckan är det dags igen.

... och inte finns det några bussar utan dörr kvar längre...
quote:
Välkommen Jörgen_G!!!!!!!
Tack i alla fall.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/07/23 :  22:31:32  Show Profile Send ILLY a Private Message
Igår var jag på grillfest med en massa trevliga människor som jag träffar alltför sällan och idag var jag på Borås Djurpark med min dotter och en drös med släktingar. Har tyvärr ingen semester på hela sommaren, men ser man bara till att utnyttja helgerna till fullo, så hinner man med rätt mycket ändå.

Så för att svara på Bernts fråga: Ja, jag har roligt i sommar. MYCKET bättre än förra året, som jag mest bara minns som alldeles för varm och allmänt kaotisk och jobbig.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/23 :  23:20:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Och du klarade dig från att bli inskickad att mocka bland svinen


Jadå.

Du skulle varit med igår, inte ett öga var torrt.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/23 :  23:27:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Som Brewitz redan konstaterat så är det förbannat hett i London just nu. Idag var LITE bättre (28 grader ute, och inte fullt lika fuktigt) men nu ska det bli värre igen.
Jag har bara varit tillbaka i London i en knapp vecka men jag har allvarliga funderingar på att åka till något svalare ställe, typ norra Skottland(observera att jag inte skämtar).

Jörgen_G: Du valde nog tyvärr helt fel vecka, jag håller mig personligen så långt som möjligt från centrala London just nu. Det är illa här ute i utkanten men i centrum är det tydligen värre. Försök att planera så att ni inte är ute och går i asfaltsjungeln mitt på dagen.

Så som svar på frågan: Mina två veckor i Sverige var väldigt trevliga, men just nu är det inte så roligt...

Edited by - f95toli on 2006/07/24 09:59:00
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/24 :  00:31:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Sommarn är slut nu,,, Börjar jobba igen, ikväll...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/07/24 :  00:43:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Skottland var vi i förra året f95toli. Kanonväder, precis lagom värme och sol. Skulle gärna återvända dit med tanke på väderprognoserna.

Vi ville bredda våra brittiska erfarenheter lite så därför valde vi London. Inte kunde vi ana att det skulle bli så in i ******* hett när vi skulle dit.

mvh/Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/07/24 :  08:40:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag jobbar........


Underbar bild Bernt!!! Skrattade gott!!!!
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/07/24 :  11:37:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Precis vad man behövde när man kom till jobbet efter två veckors ledighet.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/07/24 :  13:36:57  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Haha... Va grym!

Stereo Audio
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/07/24 :  13:42:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Nu var min dag räddad , Tack Bernt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/07/24 :  15:25:58  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
På torsdag drar jag och min son iväg till Ystad på 12 dagar semester. Då kommer sommaren bli kul. Höjdpunkten hade varit att träffa Bernt med den peruken.
Vi har haft regn i 10 dagar här i Tokyo. Vi ska egentligen har 35 grader med 80% luftfuktighet nu, 25 grader på nätterna med nästan samma luftfuktighet. Det känns lite skönt att slippa värmen.

Karnaa; har en kompis som ska gifta sig den 5 augusti också. Det är därför jag åker hem.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/07/24 :  16:15:03  Show Profile Send mace a Private Message
Inga moobs där inte....

Jag har kul i sommar, familjen oxå

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2006/07/24 :  16:46:10  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
25 grader på nätterna med nästan samma luftfuktighet. Det känns lite skönt att slippa värmen.


Värmen lär du/ni inte slippa. Vi hade 23 grader kl 0130 i natt.
Det är dock skönt med anständiga badtemperaturer

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/07/25 :  00:18:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Idag har min bättre hälft och jag haft kul!

Åkte ångbåt - SS Storskär:


Bild från www.bussmicke.se


En halvtimme efter att vi lämnat den allt för varma Strömkajen började det storma, åska och hagla i tio minuter. Sedan kunde man skåda det mäktiga åskväderet när det drog bort söderut.

När fartyget efter ett par timmar vände in mot stan igen, var det dags för smaskens middag - Toast Skagen och Ångbåtsbiff med lämpliga drycker.

Åter i land promenerade vi hem i den ljumma sommarkvällen utefter Stockholms vatten och tog ytterligare en pilsner vid Riddarfjärdens strand.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2006/07/25 00:27:45
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/07/25 :  19:57:05  Show Profile Send mayro a Private Message


Ojojoj Bernt.
När jag såg bilden på dig inser jag att detta får inte min Lena se.. Hua va snygg du är...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000