HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Erfarenheter av Sony/Ericsson K800I?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/22 :  09:10:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hur funkar K800I?
Jag funderar på att byta min gamla T68 och då står K800I högt upp på listan...

Finns det någon som använder K800I här



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/07/22 :  11:05:33  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Såg den i vintras (har en bekant som jobbar på Ericson) o kameran i den ä riktigt trevlig, likaså displayen. Jämförde den mot min w800i o displayen är attans mycket bättre.
Han kastasde även telefonen i backen o den funkade efteråt
De har tydligen något krav på att den ska tåla fall o betonggolv från 1,5m höjd eller något sådant.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/22 :  11:27:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jo, det är just det där med att ha en inbyggd kamera som är OK som jag tycker är bra. Det hade varit kul att se lite normaltagna bilder från en K800. Altså se hur den klarar vardagssituationer utan att det är ett proffs som tagit bilderna.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/07/22 :  11:37:45  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Kameran fungerar helt ok tycker jag. Autofokusen gör att bilderna får lite mer djup i sig tycker jag. Jag kan försöka lägga upp lite bilder under dagen.

Något som däremot inte fungerar bra är när man tar videosnuttar med den. Kanske att jag har gjort någon felinställning men upplösning blir verkligen inte bra så än så länge är den helt meningslös för min del.

Telefonen i övrigt fungerar alldeles utmärkt tycker jag.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/07/22 :  11:44:41  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Hur är det med hastigheten i menyerna?

Kan man ta en fikapaus mellan knapptryckningarna eller funkar det ok?
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/07/22 :  12:46:04  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag tycker det fungerar helt ok. Jag har visserligen inte haft en så här pass avancerad telefon innan (har precis pensionerat min 4 år gamla trotjänare t39) men jag upplever menyerna som fullt tillräckligt snabba. Det som kan vara lite segt är om man vill ta flera bilder på raken, då det tar lite tid innan kameran är redo efter varje bild. Men med tanke på att det är en mobil så har jag inga problem med det.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2006/07/22 :  17:38:18  Show Profile Send Gus a Private Message
Sony Ericsson K800i Mobile Phone vs
Canon 350D/
http://www.16-9.net/lens_tests/k800i/k800i_distortion.html

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/07/22 :  18:09:09  Show Profile Send Terminator a Private Message
Intressant jämförelse, tack för länken!
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2006/07/24 :  01:13:04  Show Profile Send myskankan a Private Message
Jag har haft den nu i 3 veckor och är riktigt nöjd. Bytte från S700i, som jag hade i 1,5 år. Skönt att dom har börjat med hur många % som är kvar av batteriet igen. Skärmen är väldigt bra. Lite mindre än min S700i, men mycket skarpare. Man ser även i solljus. Bra och lätta menyer som vanligt. Linsskyddet får jag se hur det går med när jag börjar jobba igen efter semestern. Det är väl det som jag är lite tveksam över.

Fast kameran är anledningen till att jag köpte den. Fortfarande ljuskänslig, men inte alls lika mycket som S700i. Tar rätt skapliga bilder ändå. Bilder som jag har tagit med K800i finns i min tråd under "medlemmarnas system", direktlänk i min signatur. Även i denna tråd, http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52254. Lite dålig skärpa på en del, men det är sådant som händer. Lägger upp 2 till här. Nu är alla bilder i 800x600 tror jag och inte bästa kvalitet, så det blir lite bättre i orginal.





Jag tycker helt klart att du ska köpa den, skönaste luren just nu enligt mig.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/24 :  01:20:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kvaliten på bilderna verkar var helt OK...Kanske färgerna som drar åt olika håll, men dock en mobilkamera.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2006/07/24 :  08:16:30  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Det enda jag är lite missnöjd med är linsskyddet som far upp i tid och otid och startar kameran. Skyddet öppnas alltför lätt, jag vet inte varför dom byter skydd på varje modell. K750 hade väl ett bra och stabilt linsskydd som inte gick upp för lätt eller glappade med tiden.

E-posten fungerar inte heller 100% på K800. Vid skicka så blandar den in mitt användarnamn/lösenord på inkommande och jag får fel. Måste gå in och radera anv.namn/lösenord för att kunna skicka via Telias smtprelay. Kanske hjar gjort nåt annat galet

Annars får den högsta rekommendation men jag tror kanske att nya w850 kan bli ännu bättre Gillar slide-telefoner bäst då knappar kan göras lite större för lite större fingrar. Blir intressant att fingra på Ericssons första slide när den dyker upp.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/24 :  10:01:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Imponerande bildresultat från en telefon!

Just att alltid ha kameran i fickan är det jag vill åt. Jag missade ett reportage i helgen för att jag har teflonminne... "Allt packat i bilen? Jajamen!"

När jag hade kört 15 mil började jag fundera på var jag ställde fotoväskan... Jag får skylla på att jag börjar bli en senil gammal gubbe.

Det blev en trevlig helg ändå, men bildlös...



- Hur ser man var den lägger fokusen? Finns det någon fyrkant i displayen som man kan läga på det man vill fokusera?
- Finns det fokusläge på avtryckaren ungefär som på en kamera: ½-nedtryckt ger fokus och sedan kan man komponera bilden?
- Hur många bilder kan man ta på kameraminnet?

P.S. Gus, vilken bra länk du kom med!!! Imponerande resultat i den jämförelsen!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2006/07/24 :  11:35:47  Show Profile Send myskankan a Private Message
Trycker du ner knappen till hälften så kommer det fram en fyrkant, när den är grön så är det bara till att fota. Finns auto, makro och oändlig.

Vill du ta många bilder så kan du köpa minneskort och stoppa i. Vet inte hur stora det finns, fast 2GB måste väl gå att köpa. 64MB finns inbyggt och räcker ett tag om man inte vill ha mp3, spel, teman o.s.v på telefonen. Dom flesta bilder jag har tagit är mellan 700-900KB.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/07/24 :  18:22:26  Show Profile Send Terminator a Private Message
Nu ligger det en på premiärladdning i vardagsrummet, kvällen är räddad.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/07/24 :  22:18:32  Show Profile Send Terminator a Private Message
Suttit och knappat, tagit några bilder, ringt samtal osv och telefonen känns genomtänkt, lättanvänd och med användbara funktioner (inte för att jag är någon mobilexpert men iaf). Å andra sidan kostar den en slant, något som inte går att bortse ifrån och då måste man ändå investera i minneskort för minst några hundringar och gärna ett blue tooth-headset.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/25 :  00:21:12  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Den fick kritik i en review för att manyerna är långsamma, något jag är allergisk mot. Hur rapp känns den egentligen? Reviewern kanske hade en firmware som inte är representativ för vad vi får i Sverige.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2006/07/25 :  15:25:13  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Jag tycker den är snabb. Nokia brukar vara sega däremot.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000