Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/07/19 : 14:59:28
|
Hade en tight deadline till idag, satt uppe till efter fyra på morgonen, hade stor hjälp av cambridge d500se, hörlurs-rörförstärkare, cardas kabel till hd600. Mmm, när jag var lite trött, in med lite elektronika åt danshållet. Hade stor hifin på med, jag belönade mig själv ett par gånger med ett 10 minuters break och lyssnade på stor hifin.
Fint teamwork får jag nog lov att säga. Jag och mina hifibitar mot VÄRLDEN, i alla fall kändes det så. :) |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/07/19 : 15:42:35
|
Vad härligt... |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2006/07/19 : 16:48:06
|
När man jobbar med uppackningen på morgonen på IKEA får man äran att låta RIX-FM sticka rostiga spikar i ens öron. Och freestyle får man inte ha.. Jag kör med öronproppar. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/07/19 : 18:50:27
|
Jovisst kan musik hjälpa till att fokusera.
Jag har min gamla skräpstereo i garaget. Jistanes vad tiden flyger förbi om man går in där, stänger ute omvärlden och sätter på en bra platta. Snacka om att vara effektiv! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare
238 Posts |
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2006/07/20 : 20:06:10
|
I köket där jag arbetar lyssnar vi för det mesta på P3, eftersom de har bredast utbud av musikstilar och därmed är den kanalen som leder till minst antal konflikter om vad som kommer ur högtalarna.
Idag spelade dom Refused - New Noise. För er som inte känner till låten så kan jag nämna att det är veganhardcore med ganska bra tryck. Jag fick en sån jäkla kick att jag jobbade dubbelt så hårt i minst en halvtimme efter. När jag började bli trött igen så kom Chemical Brothers - Hey girl, Hey boy och energin kom åter och räckte dagen ut!
Så ja, musik påverkar utan tvekan humöret och kan motverka trötthet. Funkar bra här hemma också, när jag ska städa drar jag alltid på någon ösig rockplatta som jag annars inte lyssnar på så ofta, typ Hellacopters eller Monster. Hög volym är ett måste.
Slutsats: Höj sveriges BNP genom att förbjuda Lugna Favoriter på alla arbetsplatser!
edit: hade glömt ett ord i en mening. |
Militant cyklist. |
Edited by - ILLY on 2006/07/20 20:09:10 |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2006/07/20 : 20:19:50
|
Slängde på lite Rammstein i morse på jobbet. Jobbade som en liten slav i en halvtimme då nån bytte ut det mot Beatles-flum från 1969. Inget fel på den musiken i sig, men jag kom av mig så grovt att jag fortfarande är seg, 13 timmar senare. Klockan 06:30 på morgonen vill jag ha akustiskt uppåttjack. Inte lugnande medel. Det påverkar en väldans mycket. |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2006/07/21 : 12:10:52
|
Meridian. Förstod inte vad du skrev, men nej jag kör inte truck. De lyckans ostar har egen radio i trucken |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2006/07/21 : 13:18:10
|
När jag jobbar ensam i labbet så använder jag 90% av tiden min bärbara MP3 spelare. Dels är musik trevligt (lite lugn musik är aldrig fel när man ex. försöker löda små saker) och dels så stänger det ute ljudet av alla vakuum-pumpar och fläktar i elektroniken. Jag mår faktisk bättre sedan jag började använda den.
I det förra labbet jag jobbade så kunde jag spela musik via datorns högtalare (som faktiskt var rätt hyggliga. jag såg till att köpa in ett par hyggliga Logitech-högtalare) på hög volym om jag ville, jag hade ungefär samma musiksmak som de i omgivningen. Alt. kunde vi lyssna på killen i labbet intill som då och då tog med sig sin gitarr som han spelade på medan han väntade på att en mätning skullle bli färdig
|
|
|
|
Topic |
|