HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HIFI kan hjälpa till i Jobbet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/19 :  14:59:28  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hade en tight deadline till idag, satt uppe till efter fyra på
morgonen, hade stor hjälp av cambridge d500se, hörlurs-rörförstärkare, cardas kabel till hd600.
Mmm, när jag var lite trött, in med lite elektronika åt danshållet.
Hade stor hifin på med, jag belönade mig själv ett par gånger med ett 10 minuters break och lyssnade på stor hifin.

Fint teamwork får jag nog lov att säga.
Jag och mina hifibitar mot VÄRLDEN, i alla fall kändes det så. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/07/19 :  15:42:35  Show Profile Send arcam a Private Message
Vad härligt...
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/07/19 :  16:48:06  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
När man jobbar med uppackningen på morgonen på IKEA får man äran att låta RIX-FM sticka rostiga spikar i ens öron. Och freestyle får man inte ha.. Jag kör med öronproppar.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/19 :  18:50:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jovisst kan musik hjälpa till att fokusera.

Jag har min gamla skräpstereo i garaget. Jistanes vad tiden flyger förbi om man går in där, stänger ute omvärlden och sätter på en bra platta. Snacka om att vara effektiv!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2006/07/20 :  13:51:00  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Vemsom!
Sedär, kör du truck eller? Kör deras burkar på extrabasis om lördagmornarna till KK och BB

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn

Edited by - Jonas@Ljudmakarn on 2006/07/20 13:51:24
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/07/20 :  20:06:10  Show Profile Send ILLY a Private Message
I köket där jag arbetar lyssnar vi för det mesta på P3, eftersom de har bredast utbud av musikstilar och därmed är den kanalen som leder till minst antal konflikter om vad som kommer ur högtalarna.

Idag spelade dom Refused - New Noise. För er som inte känner till låten så kan jag nämna att det är veganhardcore med ganska bra tryck. Jag fick en sån jäkla kick att jag jobbade dubbelt så hårt i minst en halvtimme efter. När jag började bli trött igen så kom Chemical Brothers - Hey girl, Hey boy och energin kom åter och räckte dagen ut!

Så ja, musik påverkar utan tvekan humöret och kan motverka trötthet. Funkar bra här hemma också, när jag ska städa drar jag alltid på någon ösig rockplatta som jag annars inte lyssnar på så ofta, typ Hellacopters eller Monster. Hög volym är ett måste.

Slutsats: Höj sveriges BNP genom att förbjuda Lugna Favoriter på alla arbetsplatser!

edit: hade glömt ett ord i en mening.

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2006/07/20 20:09:10
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/07/20 :  20:19:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Slängde på lite Rammstein i morse på jobbet. Jobbade som en liten slav i en halvtimme då nån bytte ut det mot Beatles-flum från 1969. Inget fel på den musiken i sig, men jag kom av mig så grovt att jag fortfarande är seg, 13 timmar senare. Klockan 06:30 på morgonen vill jag ha akustiskt uppåttjack. Inte lugnande medel. Det påverkar en väldans mycket.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/07/21 :  12:10:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Meridian.
Förstod inte vad du skrev, men nej jag kör inte truck. De lyckans ostar har egen radio i trucken

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/21 :  13:18:10  Show Profile Send f95toli a Private Message
När jag jobbar ensam i labbet så använder jag 90% av tiden min bärbara MP3 spelare. Dels är musik trevligt (lite lugn musik är aldrig fel när man ex. försöker löda små saker) och dels så stänger det ute ljudet av alla vakuum-pumpar och fläktar i elektroniken. Jag mår faktisk bättre sedan jag började använda den.

I det förra labbet jag jobbade så kunde jag spela musik via datorns högtalare (som faktiskt var rätt hyggliga. jag såg till att köpa in ett par hyggliga Logitech-högtalare) på hög volym om jag ville, jag hade ungefär samma musiksmak som de i omgivningen.
Alt. kunde vi lyssna på killen i labbet intill som då och då tog med sig sin gitarr som han spelade på medan han väntade på att en mätning skullle bli färdig
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000