HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Gothia Cup
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/19 :  12:32:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Just nu är Göteborg översvämmat av turister. Gothia Cup i fotboll.

Jag var på invigningen eftersom min dotter var med och dansade där, när alla olika länder som är representerade tågade in gick det upp för mig hur stort detta är...

Vilket jättearrangemang Gothia Cup har blivit! Det är faktiskt världens största fotbollsturnering - 1496 lag från 61 länder!!!


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2006/07/19 :  13:03:40  Show Profile Send Jonas a Private Message
Jag var själv med -93. Riktigt häftigt redan på den tiden, även om det inte var alls lika stort som det är idag. Kommer ihåg hur vi fick springa runt och sälja bingolotter hela vintern för att få ihop pengar till laget (och hur mycket man hatade det). En kväll i veckan var det väl, hehe..

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/19 :  14:36:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Va bra att du påminde oss om detta Bernt.
Då blir det inget Lisebergsbesök i veckan. Brukar vara MER än fullt då..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/19 :  15:29:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sen blir det ju EM i friidrott och Göteborgskalaset på toppen så stan kommer att vara smockfull de närmsta veckorna.

Senaste belägringen av stan var Robbie Williams två konserter med 112000 lyssnare sammanlagt.
Nästan så man blir glad att Rolling Stones ställde in, här blir ju inte en lugn stund ju.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/07/19 :  16:09:31  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jaha... Bara att lägga ner tankar om Lisebergsbesök och återkomma till vintern.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/07/19 :  18:06:31  Show Profile Send ILLY a Private Message
Lätt för er att ställa in och fly ifrån kaoset, ni som slipper jobba på restaurang mitt i eländet! Fast värst är det nog för stackarna som jobbar på fast-food ställen, med en meny som är lite vänligare mot barns plånböcker. Men det händer ändå några gånger om dagen att vi får hela fotbollslag + tränare som drop-in gäster. Normalt folkhyfs säger ju annars att man alltid bokar bord om man är fler än tio som vill äta, och att man håller sig till en begränsad del (efter samspråk med hovmästare) av menyn om man är över tjugo i sällskapet. Men, men... Det är ju bara en vecka om året, så det är bara att bita ihop och uthärda eländet. Kul för ungarna iaf, mindre kul för mig och mina kolleger. Krögarna är nog rätt nöjda också.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/07/19 :  18:26:25  Show Profile Send Terminator a Private Message
Haha, härligt med alla som gnäller! Men kanske kul för krögare, butiksinnehave, hotellägare etc etc MED anställda som har ett jobb att gå till och det kanske i stor utsträckning tack vare arrangemang som nämnts i tråden.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/07/19 :  18:38:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Egentligen gnäller vi inte så värst tror jag. Jag tycker ändå att det är kul att det händer så mycket i stan. Och som sagt: det är kul för ungarna framför allt, det blir ju ett minne för livet!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/07/20 :  15:00:35  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Jag jobbade med samt spelade på invigningen för några få år sedan och man får verkligen en kick av det!
Fasen vad solen tog på mig då..he he

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/21 :  16:41:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja krogägarna gråter nog hela vägen till banken.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/07/23 :  01:02:31  Show Profile Send edison a Private Message
Min kompis son var nere och spelade, skitkul upplevelse hela grejen,

Tills han blev bestulen på sin mobil, ack ja...sånt händer om man inte har full koll på var man har den...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000