HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Glocalnet är riktigt fula
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:05:52  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Min tjej fick ett telefonsamtal, jag var inte där, från en säljare på glocalnet. Hon har för närvarande "stadsnät" symmetrisk 10 Mb, alltså upp och ner. Inget ADSL modem eller sånt behövs. Det talar hon om för killen som sen frågar vad hon använder uppkopplingen till. Jo hon surfar, hon laddar inte ner filmer och sånt. Då säger säljaren att 0.5 Mb skulle räcka fint, det är väl inte helt fel men men. I dag betalar hon 239 kr/månad, glocalnet tar 199 kr/månad. Tjejen min tänkte ju då, ja då sparar jag 40 kronor i månaden och accepterade.
Säljaren förklarade INTE att det är ett ADSL abonnemang och att hon måste köpa ett ADSL modem som kostar 499 ink porto. Det käkade raskt upp ett års besparing, för att inte nämna att hon fick en tjugondel av hastigheten ner, upp ännu mindre.

Sen säger hon att hon ska på semester precis, då lovar killen att skicka ut "bekräftelsebrevet" om två veckor så hon hinner komma hem innan det dyker upp. När man fått brevet, så har man två veckor på sig att ångra sig om det är telefon eller internetförsäljning.
Jag är blomvakt, vattnade igår och se på f_n, där ligger det ett bekräftelsebrev från glocalnet, efter två dagar, som de inte skulle skicka ut förrens efter två veckor.

Glocalnet försöker AKTIVT att lura människor, bort med sk_ten.

Jag blir så arg.

Nu är det avbeställt i alla fall.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Edited by - Claes_Ireland on 2006/07/18 12:08:34

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:29:30  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det är lågt,Glocalnet!

För lågt!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:30:26  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
De verkar vara precis så låga som de framhåller i reklamen

/Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:40:10  Show Profile Send B-200 a Private Message
skicka in ångerrätten direkt snabbt som fan, så klara man sig men håller med det är riktigt lågt, som deras reklam syftar på marknadsföringen istället för priserna eller hastigheterna.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:45:22  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
deras reklam syftar på marknadsföringen istället för priserna eller hastigheterna.


Då vet vi det!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/07/18 :  14:26:32  Show Profile
nix.nu ?!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/07/18 :  14:47:37  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Ahhh - det e så det heter - tusen tack - skall genast regga mig

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/18 :  16:28:01  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hon vill inte regga sig på nix, hon vill ha lite reklamsamtal. Sånt är livet.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/18 :  19:48:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kontakta de klassiska sakerna. Konsumentvägledaren, Sverker och andra lämpliga.

Det framgår ju i denna info (iaf) att Glokalnet INTE har gjort de det lovade,, alltså brutit mot överenskommna saker.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/07/18 :  22:01:53  Show Profile Send grodan a Private Message
Har haft lite problem här med, beställde telefonabb av de och klargjorde jag inte vill ha massa extratjänster, men tji fick jag, visst hade de lagt till tjänster som jag inte alls ska ha(telefonsvare, nummerupplysnings osv)... ISP'er/telefonbolag överlag är ren skit.

// Jonas
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/21 :  11:24:45  Show Profile Send KingX a Private Message
det låter juh precis som Glocalnet.. de ger sig tusan på o vara låga.. så sånt här e väll rätt lågt gjort också antar jag!

skönt det fixade sig dock..

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/07/21 :  12:39:08  Show Profile Send ohmega a Private Message
Hmm..ja det låter ju inte så vackert det där...tyvärr så är de inte ensamma om den attityden...en gammal klasskompis till mig jobbar på telias support...där även arbete med försäljning utförs då kunder ringer upp företaget. Hon säger att försäljningschefen PREDIKAR att medarbetarna bara skall framhålla fördelar i sina försäljningserbjudande....min klasskompis har dock kurage och kommunikativ förmåga utöver det vanliga....hon sa till försäljningschefen att det finns risk att folk blir förbannade då de känner sig lurade...nåt som cheferna hade svårt att ta åt sig. Ändå så lyckas hon att sälja MER än vad som förväntas av en anställd på avdelningen....kan ju vara så att folk har förtroende för folk som är öppna...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/21 :  16:48:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
För min del så har jag haft väldigt mycket problem med Spray som stängde av min telefon samt inte kunde förstå något problem. Kommer förmodligen aldrig att välja något som inte är Telia igen.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/07/22 :  01:04:57  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag ska väl säga att jag haft kass erfarenhet av Telia med. Både när jag beställde bredbandet och när jag försökt beställa mobilabbonmang. Orkar inte skriva om det men inkompetenta är de med, inget snack om saken. Här handlar det mer om att saker inte blir gjorde, så det försöker inte kränga på mig något jag inte vill ha. De är inte illvilliga alltså, vilket glocalnet är.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2006/07/22 :  15:05:35  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag lämnar Glocalnet nu efter många år av Algonet/Telenordia/Glocalnet efter att de höjt priset på in 8MBit/s ADSL-uppkoppling till 430 kr!! Inte är det då priset som är lågt...

Jag tänkte pröva Bredbandsbolagets 8MBit/s ADSL. Ingen bindningstid och 2 fria månader samt ADSL modem fritt. 339 kr/mån var bättre. Vi får se hur de är. Har ni erfarenheter så dela gärna med er...

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000