HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Överhandsfräs - köptips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2006/07/16 :  12:32:26  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Har länge tyckt mig känna att en överhandsfräs skulle kunna vara användbar. Nu närmast för att göra ett par hyllor i Pilaster stil.
Så, vad ska man tänka på vid köp av en överhandsfräs ?
/Micke

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/07/18 :  10:55:47  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Skönt grepp är bra. Jobbar en del med fräs på jobbet och jag HATAR när den är obekväm. Gillar själv Bosch. Bra effekt och bekväm att jobba med.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/07/18 :  11:55:44  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Kvalitet på spännhylsan är viktigt, så att vektygen inte kastar i sidled eller vandrar i höjdled. Boschfräsen jag har är bra, har en black&decker som lämnar en del övrigt att önska just då det gäller spännhylsan. Plockade en annan från en trasig rustafräs så nu funkar den också bra.


Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2006/07/18 :  12:05:24  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Vad har ni för modell på Boschen ?
Är höjdjusteringen bra på den ?
/Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000