Jag kör stenhårt med den guldplätterade banankontakten Profigold från Ljudmakarn i Sthlm för 25 kr/st. Sitter stenhårt och kan både skruvas och (helst!) lödas till kabeln. Mvh
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Hej! Om du inte kör med alltför grova kardeler är jag för bananer i alla väder. Alla fina stativare från hifins moderland tar gladeligen bananer. Bananer funkar ju i båda ändar. Spadar är jag osäker på. Kontaktytan blir väl mindre. Säkerheten är väl inte den bästa heller. Hmm..
Bananer finns det många att välja mellan. Elfa har några från Deltron som man kan löda/skruva och som tar 12mm kabel. Labbproppar. Har själv några guldpläterade wbt för 100 spänn st som föredrog singelwiring och grövre doningar. Kanske därför mina tunna vdh kablar lossnade hela tiden.
Jag hittar bara silverplätterad koppar där. Precis som du vill jag ochså ha dom i rent silver utan plättering. Finns det eller är det någon missupfattning ? Vet du vad det kostar om du köpt där ?
quote:Originally posted by Alexander
quote:Originally posted by Ezo
Vet någon var man får tag på kontakter gafflar typ av rent silver ? Som inte är guldplätterade heller.
Posted - 2002/11/12 : 16:22:27 by Elec
Ågrens Hifi i Gbg säljer Audioquest`s silverrör & silverspadar. Dock inte guldplätterade men jag föredrar silver
Men jag tycker dock att plätterat är bäst. Eller rättare sagt så vill jag ha samma metall som på förstärkare respektive högtalare och blanda silver och guld där vill jag inte (Ericsson har på några av sina telefoner gjort den missen med kontaktproblem som följd, så går det när man har legotillverkning) Att däremot löda ihop guld och silver funkar bra, därför blir det guldplätterat för min del.