HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips på finish av chassi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/04 :  23:14:39  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag har under ett tag skaffat lådor till dv projekt som av olika anledningar har hamnat på hyllan och då jag iallafall delvis har gått ifrån trä till förmån för aluminium och plåt så behövde jag ett bra och relativt billigt sätt att ordna till finishen.

För några år sedan så jobbade jag på ett företag som tillverkade butiksinredning av metall som sedan pulverlackades så jag kilade in till lackerarna och pratade lite med dem för att ta reda på om man kunde fixa nån fin färg till mina leksaker.

Iallafall så ordnades detta och jag är mer än nöjd med resultatet. Pga av resultatet, priset och de trevliga personerna så tänkte jag dela med mig lite av detta. Företaget jag kontaktade heter Svensk miljölack och ligger i Falkenberg mitt emellan Halmstad och Varberg på västkusten. Robban, som har fixat allt, hade inga problem att privatpersoner som endast ville ha små serier eller enstaka saker lackat hörde av sig. Han har även kontakter med personer som utför screentryck så man t.ex. kan få text på sina varor, även om detta är på annan ort.

Priset varierar ju men det kostar inte mkt, jag skulle gissa på en hundralapp eller nått sånt. Själv har jag som jobbar på bryggeri andra attraktiva betalningsmedel för personer som jobbar jämte en ugn hela dagarna

Lite av det jag har fått lackat kan ses här:





Jag vill också klargöra att jag inte har något att göra med företaget ifåga förutom att vara en nöjd kund och det är min förhoppning att detta ska kunna underlätta för eventuella medlemmar.

.....where the music comes to die.

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/07/05 :  00:04:27  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
hmm... det låter ju toppen

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/05 :  00:23:40  Show Profile Send Kmj a Private Message
Som halmstabo så funkar det perfekt.
Det ligger förresten i samma område som factory-outlet.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/07/05 :  08:29:04  Show Profile Send Resonans a Private Message
Kmj, bra tips!
Berättta om sidorna, har de lackat dem oxå?

...music is the best...
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2006/07/05 :  08:36:34  Show Profile Send Zei a Private Message
Hur är det med färger? finns det många at välja mellan eller är det svart som gäller?

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/05 :  13:29:11  Show Profile Send Kmj a Private Message
Sidorna är bara vanlig björk som jag lackat med sånt där fälglack du använde på ditt OTL. Eller likanande iallafall, samt att jag inte polerat så bra.

När det gäller färger så har de de mestajag har sett allt från mintgrön till guld förutom de mer vanliga svarta, vita och röda. Den färgen jag använder är en mattsvart med struktur i, jag tycker det blir bättre än len och blank svart. Jag tror att denna finns i guld med men är inte säker.

Iallafall så finns det mesta och allt körs relativt snabbt, den jag har körs inte lika ofta, endast en gång i veckan eller nått. Om man nu tycker att det är sällan såklart.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/07/05 :  19:33:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det låter kanon får lägga det till samlingen av bra och ha företag ett telnr hade varit bra också.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/05 :  20:21:49  Show Profile Send Kmj a Private Message
Svensk Miljölack AB
Växel: 0346-58090

Telefax: 0346-12422
Adress
Åkarev. 35
31132 FALKENBERG


.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/07/05 :  22:48:58  Show Profile Send Resonans a Private Message
Dina byggen ser riktigt proffsiga ut, inte minst det du lackat själv. Finfint!

...music is the best...
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/05 :  23:14:00  Show Profile Send Kmj a Private Message
tackar
Nu ska vi bara få ljud i dem med.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000