| Author |
Topic  |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 10:05:04
|
Skivorna jag skickade med till general agenten fungerade inte i någon audionetspelare. Faktum är att de funkade bäst i min egen maskin. Slutsattsen är att det är för mycket "grövel" på skivorna i form av koppieringsskydd m.m .Skivorna var för övrigt i perfect skick. Vad säger man? Suck... |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 10:23:04
|
Skicka skivorna till skivbolagen och kräv pengarna tillbaka. Om dom djävlas med oss så kan väl vi djävlas tillbaka.
|
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 10:26:26
|
Eller.... köp en "bättre" CD-spelare !? |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 10:29:20
|
Kopieringsskyddade skivor tankas hem från internet och bränns ut. Om inte annat så för att driva med skivbolagen.
http://www.tydal.nu/se/cd/ |
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 11:23:53
|
| Jag köpte 4st skivor från Ginza nyss. Blev rent ut sagt förbannad då jag märkte att två av dom var kopieringsskyddade. En av dom hade ingen vidare bra ljudkvalitet, den andra var ok men inte super. Det var sista gången jag köper en skiva med kopieringsskydd. |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 12:01:08
|
Jag har också bestämt mig för att av principskäl inte köpa skyddade skivor. Upptäckte dock att jag redan hade en, Caesars Palace. Typiskt  |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 12:23:53
|
Jag har aldrig kollat på konvolutet om kopieringsskydd etc. Har heller inte en enda skiva som S1:an vägrar spela, inklusive CD-R.
Är det någon speciell underleverantör till Audionet-spelarna som beter sig lika i olika fabrikat? I Advantage/SAT sitter det Sony-verk, i andra Pioneer eller Philips etc. Vad sitter i Audionet? |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 12:49:34
|
quote: Originally posted by sladd
Jag har aldrig kollat på konvolutet om kopieringsskydd etc. Har heller inte en enda skiva som S1:an vägrar spela, inklusive CD-R.
Är det någon speciell underleverantör till Audionet-spelarna som beter sig lika i olika fabrikat? I Advantage/SAT sitter det Sony-verk, i andra Pioneer eller Philips etc. Vad sitter i Audionet?
En Philips drive som är special för audionet. Jag tror att de moddar den själva. |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 12:55:40
|
Tjena Dole!
Det är bara å byta CD... ;o) |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:04:43
|
quote: Originally posted by Pjotre
Tjena Dole!
Det är bara å byta CD... ;o)
Hmmm vill byta lite andra grejor först  Men en Wadia med separat da vore inte fel. |
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:16:38
|
jag har varit i kontakt med Virgin records i sverige ang. detta, då jag köpte en skiva med kopieringsskydd som jag inte kunde spela.
de skickade mig en ny skiva ur deras "icke-skyddade" edition av skivan. på så sätt fick dom lägga ut för tur o retur porto samt två vadderade kuvert. det border vara ung. så mkt pengar som de har i marginal på en skiva.
om fler gör på detta sätt så skulle jag tro att de snart tar bort kopieringsskydden från skivorna.
ring och prata med bolaget i fråga och säg med gråten i rösten ngt i stil med "ska jag behöva ladda ner o bränna skivan för att kunna lyssna på den, jag som inet har gjort ngt olagligt ngn gång tidigare i mitt liv" så skickar dom nog en ny!
/n |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
 |
|
|
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:24:01
|
Hur vet man om det är kopieringsskydd på skivorna?
Mvh Niklas |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:49:36
|
| Om den inte går att spela i datorns cd-drive är den skyddad. På en del skivor står det också lite finstilt att den inte går att spela på pc/mac. |
 |
|
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:52:22
|
| Det står oftast på skivorna när de är skyddade (och inte följer CD standard). |
 |
|
|
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:55:01
|
Är det skivor från nåt särskilt bolag som har kopieringsskydd, eller har många bolag det?
/N |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:58:26
|
Det visar sig också som så att det finns skivor utan cdloggan. Dessa är följdaktligen inga cd. Läste idag i GP om att Bertelmann komer att fortsätta med sina cd utgåvor med cd kopieringsskydd.
Det enda rätta vore attman endast köpte cd med cdloggan på eftersom en kopieringsskyddad cd inte får bära cdloggan. MvhKristofer |
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 13:59:06
|
Jag har också bestämt mig för att av principskäl inte köpa skyddade skivor. Upptäckte dock att jag redan hade en, Caesars Palace. Typiskt
Du får väl sälja den och köpa den på vinyl. GARANTERAD helt fri från kopierings skydd!!  |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 14:01:28
|
Jävla idoti det där... tar inte lång tid förren man KAN spela dem på dator, efter modifikation på mjukvaran på dvd/cdrom osv...
kul att du fått hem den Dole, utan sin stereo är inte så kul att vara.. |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 15:12:15
|
| Nu ska jag bara hitta en stereo-möbel jag trivs med i längden. |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 15:17:55
|
| Dole, hehe, okej.. låter bra.. kan ju bli dyrt bara.. |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 15:53:58
|
| nin, det var min första tanke! Men sedan kom jag på att det kan ju vara kul att ha en skyddad skiva för att testa med, tex cd-spelare. Däremot blir det allt nytt på vinyl om cd:n är skyddad! |
 |
|
| |
Topic  |
|