HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A30.2 -> Ändra till/från bryggkopplat läge
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/28 :  18:29:14  Show Profile Send EmilH a Private Message
Är det någon därute i cyberrymden som har en instruktion eller manual för hur man går till väga för att ändra ett Primare A30.2 slutsteg till/från bryggkopplat läge, gärna med någon bild om det är möjligt.

Tack på förhand.

Mvh
Emil

Edited by - EmilH on 2006/06/28 18:30:06

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2006/06/28 :  20:09:14  Show Profile Send Anton a Private Message
Hmm, manualen finns här: http://www.primare.net/documents/00003.pdf men jag kan inte hitta något om bryggkoppling. Skumt.

/A
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/06/28 :  21:05:51  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Antar att du redan testat info@primare.net
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/28 :  21:25:43  Show Profile Send EmilH a Private Message
Tack för alla svar så här långt...

Anton -> Nej, jag kunde inte hitta något heller rörande omkoppling mellan bryggat och inte bryggat läge på Primare´s hemsida.

drbob -> Nej, jag har ännu inte kontaktat Primare... ville ha ett svar snabbt då jag ev. skall handla ett steg snart som är i bryggat läge, tänkte försöka ta reda på hur man ändrar läge på den så jag kan lyssna lite på det innan köp... men jag skickar iväg ett mail direkt och hoppas på snabbt svar... tack för tipset.

Om det är någon som vet mer kring detta så skriv gärna en rad i tråden...

Tack igen.
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2006/06/28 :  23:08:58  Show Profile Send weezer a Private Message
Du ska kontakta Audioactive, inte Primare tror jag allt...
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/06/28 :  23:57:14  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Du ska kontakta Audioactive, inte Primare tror jag allt...

Varför då?

När jag hade Primaregrejjer funkade suporten via Primare själva, men det kanske är ändrat idag...
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/29 :  08:52:45  Show Profile Send EmilH a Private Message
Tack för tipset weezer... nu har jag skickat ett mail till audioactive också.. för säkerhets skull... :-)
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2006/06/29 :  09:23:59  Show Profile Send weezer a Private Message
Primare vill att allt går via ÅF, såvida det inte handlar om en aktuell service hos dem. And trust me, jag hade mååånga resor med mina prylar som sällan gjorde det jag ville :-).

Edited by - weezer on 2006/06/29 09:24:56
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/29 :  10:18:03  Show Profile Send EmilH a Private Message
weezer -> En liten fråga så här strax innan ev. köp... vilka modeller var det som krånglade?
Har hört att surroundmodellerna har strulat en del men inte något direkt om 2-kanals prylarna... stämmer det?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/29 :  11:07:51  Show Profile Send matte76 a Private Message
Primare I21 som jag har ägt tidigare strulade en del, slog på sig själv när jag använde fjärrkontrollen till TV:n tex.

Däremot strulade varken CD31, Pre30 eller A30.2 som jag också har ägt. De fungerade perfekt, så kanske är det de "billigare" maskinerna Primare har tillverkat som strulat.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/06/29 12:51:02
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/29 :  11:15:08  Show Profile Send EmilH a Private Message
Jag har en PRE30 sedan tidigare och den har hittills fungerat klanderfritt... peppar peppar... :-)
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/06/29 :  11:44:18  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Den här informationen är inte helt säker då jag har fått den i andra hand men vad gäller slutsteget A30.2 så bryggkopplas det genom att vissa jumpers inuti lådan kopplas om. Primare vill att auktoriserad serviceställe gör det då felbryggning av jumpers kan resultera i haveri.

Angående kvalitén så har jag hittills varit mycket nöjd med CD D30, samt metallfjärrarna och integrerad A30.1 och försteget PRE30. Vad gäller förstärkare så säger jag bara, skysta rattar!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2006/06/29 :  19:09:33  Show Profile Send Anton a Private Message
Som sagt, fjärrstyrningen till A20/I20 (och, som det verkar, I21 också) var felkonstruerad. A30 är däremot en helt annan sak, den fukar klockrent. Ett rent slutsteg har ju också minimalt med grejer som kan strula, så där är det nog lugnt.

/A
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/06/29 :  20:42:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej Anton vilken modell är det du talar om? Känner inte till någon som bara heter A30. Det finns dock både en intergrerad förstärkare som numera utgått som heter A30.1 samt en effektförstärkare som heter A30.2.

Min cdspelare D30.2 brukar starta så fort jag använder någon annan fjärrkontroll en lite längre tid. Dvs både när jag använder min dvdspelare Pioneer DV-747A samt min dvdinspelare Pioneer DVR-530H. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2006/06/29 :  20:45:31  Show Profile Send Anton a Private Message
Sorry, glömde .1
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/29 :  23:42:08  Show Profile Send EmilH a Private Message
Har nu fått svar från Audioactive med instruktion kring hur man ändrar till/från bryggat läge när det gäller Primare A30.2.

Tack för alla svar.
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/06/29 :  23:59:05  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Hur gör man då?
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/07/03 :  09:46:52  Show Profile Send EmilH a Private Message
I instruktionen jag fick från Audioactive så visas det hur ett antal byglingar skall ställas in för att växla mellan ickebryggat och bryggat tillstånd. Är det någon som behöver instruktionen så går det bra att skicka PM till mig så kan jag skicka den vidare.
Kan även nämna att jag fick en mycket fin service från Audioactive med snabbt svar och även ett förtydligande via telefon utan problem... stort tack för det Audioactive om ni läser detta :-) Så det borde inte vara några problem att maila till dem för instruktion osv.
Tänk på att inte brygga steget vid alltför tungdrivna högtalare + att om man är osäker på hur man gör för att koppla om sitt steg, lämna hellre in det till auktoriserad återförsäljare istället för att riskera att något händer... kan bli dyrt.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000