HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Efterlysning: Smurfpartaj i Smurfland på CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/06/26 :  07:59:51  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag visste inte om jag skulle lägga denna här eller i CD, det är ju förvisso musik men det är ju kanske inte dirket hifi

Hur som helst, detta är ett helt grymt alster med barnvisor av det rivigare slaget. Jag hade detta på kassett när jag var barn och jag passade på att leta upp och ta med det hem när vi hälsade på mina föräldrar nu i helgen som var.

Problemet är att det är just kassett och det finns inte mycket kassettbandspelare i huset plus att grabbarna är två och båda gillar bandet i kombination med att jag inte har dupliceringsmöjligheter. Just nu turas de om varannan kväll.

Också ett litet problem är att speltiden per sida är så kort så det blir ett himla spring och vända bandet åt dem -- det var ju lite ont om repeat-funkioner på den tiden och med det formatet

Vi har även detta på LP, men det hjälper ingen. Skulle behöva detta på CD.

Någon som vet om det går att få tag på detta nu idag, rent kvalitetsmässigt så är det en riktigt bra inspelning.



1. Smurfparty
2. Smurf-jul
3. Små blå ögonpar
4. Smurfens sånglek
5. Bibbeli bubbelibusa
6. Det står ett träd i skogen
7. En riktig rackans rock
8. Hej hå hej hå
9. Gammalsmurfens vaggvisa
10. Det glömda landet
11. Sol i smurfernas land
12. Citron citronita

HJÄLP!

Edit: Ingen kassettbandspelare i huset har line out så jag kan inte få in det i datorn och göra en CD den vägen, tyvärr

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/06/26 08:33:43

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2006/06/26 :  10:59:36  Show Profile Send Machine a Private Message
Jag skulle ta den från LP'n, har jag själv gjort flera gånger. Funkar mycket bra. RIAA till dator och spela in båda sidorna i sin helhet, stycka sedan upp dem i låtar mha. tex. Wavelab.

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2006/06/26 11:00:54
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/06/26 :  11:50:05  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Historien förtäljer dock ej att jag saknar RIAA ... för att inte nämna att jag dessutom saknar vinylspelare

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/06/26 :  18:05:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Wow! Snacka om nostalgi-tripp! Har samma LP (hemma hos mor o far nånstans) och lyssnade på den titt och tätt. Har merparten av smurfarna på omslaget och ett likadant hus som syns i bakgrunden.

Hjälper tyvärr inte till med cd-sökeriet, men vill tacka för att man fick sig en minnes-resa(måste gräva fram skivan nästa gång man passerar päronen).

M
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2006/06/26 :  19:13:02  Show Profile Send dajz a Private Message
snabb sökning via google gav följande: http://www.tradera.com/auction/CD/aid_28410925 så den finns på cd...


Googlade fram denna www.svampbyn.se

Edited by - dajz on 2006/06/26 19:18:03
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/06/26 :  20:29:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
rannagarden: Jag tycker absolut att du ska leta fram den och lyssna, den står sig än i dag -- vilket drag

dajz: Det ser lovande ut! Synd bara den auktionen redan var avslutad

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/07/01 :  03:36:21  Show Profile Send jerico a Private Message
En liten smurf som man knappast hör
Blir massor med smurfer i blandad kör...

Det är en klassiker!

edit: Hittade en samling på ginza.se Artnr:21903

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2006/07/01 03:42:34
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/07/05 :  16:19:50  Show Profile Send Stormen a Private Message
Jag lägger gärna över den på CD till dig. Har letat efter detta då jag en gång gett bort mina smurfband. Skicka eller kom förbi med skivan så lägger jag in den. Jag bor i Karlskoga.
Blir nog Continue + cantus + Meridian innan vi smurfar in den på CD.
Det skulle vara riktigt kul, ska hämta Drutten o Gena nästa gång jag är hemma i barndomshemmet (ligger på vinden)
Men eftersom det är illegalt så har jag inte skrivit detta inlägg och kommer troligtvis inte att ta en kopia själv. Vem äger rättigheterna igentligen ? KM-studio har rättigheter att producera moderna smurfhits och min förre lärare mixade detta och sålde Guld. Helt otroligt.

Edited by - Stormen on 2006/07/05 16:22:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000