Author |
Topic |
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/06/16 : 23:41:45
|
Dabbade mig i den svenska översättningen VIII ska det naturligtvis vara där också.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2006/06/16 : 23:45:39
|
Tjaaa... Picnic är en utflykt och utflykter gjorde både Ross (Nordpolen bl.a.) och Cook (Hawaii o.s.v.)så svaret får bli/ Upptäcktsresande |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/06/16 : 23:51:41
|
Det här var i vanlig ordning svårare än jag trodde tydligen...
Våra upptäcktsresande i den Röda Tråden verkar inte ha vänt kartan åt rätt håll ikväll... Vidare meddelas att även kungar av olika sorter är fel svar. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Fredrik x
Member
117 Posts |
Posted - 2006/06/17 : 03:25:02
|
Barbara Cook - Little Girl Blue > Piccadilly eller Victoria line Liza Ross - Anne of Green Gables > District line London Metropolitan Orchestra - Picnic > Metropolitan line
Detta är linjer i London underground och det tror jag är rätt svar i kvällens tråd |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/17 : 12:49:40
|
Jag kan meddela att inte heller Fredrik x inkom med rätt svar så jag håller fortfarande öppet för fler gissningar, gärna av korrekt karaktär. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2006/06/17 : 13:01:14
|
Barbara Cook - Little Girl Blue -> kock Liza Ross - Anne of Green Gables -> grönsaker London Metropolitan Orchestra - Picnic -> mat äts på picknick ..... .... ... .. . Jamie Oliver!? |
Made in SFRJ! First they came; HD 60 fps |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2006/06/17 : 22:16:06
|
Jag tror jag drar till med
Broadway
Barbara Cook är firad artist som "gjort" Broadway... Anne of Green Gables är en book som också blivit musical och uppsatt på Broadway Metropolitan Opera - ligger på Broadway..
Fast svaret kan ju ocksp vara Metropolitan Opera House på Broadway...men jag får väl stå för det första. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/17 : 22:20:59
|
Spelar ingen roll vad du står för Magils för det är fel oavsett. Detsamma gäller representanter för brittisk kokkonst.
Jag håller öppet till midnatt, senare än så väntar jag mig inte att det inkommer några svarsförslag. |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:07:21
|
Nehej, här blev det inte något rätt svar...
Barbara Cook - Little Girl Blue Liza Ross - Anne of Green Gables London Metropolitan Orchestra - Picnic
Samt min lilla hint som ingen verkade snappa upp:
I vänta på att någon kommer med rätt svar så ska jag gå och ta en tallrik med glass...
Någon som ser vad svaret ska vara nu då? |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:25:35
|
Är det glass av nåt slag kanske ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:30:30
|
ztenlund - den här gången tror jag du varit för klurig - ju mer hintar desto mindre begriper man...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2006/06/18 00:31:17 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:32:41
|
Om jag gör så här då?
Barbara Cook - Little Girl Blue --> Koka (Blå) Liza Ross - Anne of Green Gables --> Gröna Anna London Metropolitan Orchestra - Picnic --> Picknick |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:40:35
|
Alltså - jag skulle kunna tänka mig typ att dricka kaffe
Först ska man koka kaffet t ex varumärket Blå Mocca
Sen ska man hälla upp dt i en kopp t ex ur serien Gröna Anna
Då är det klart att dricka kaffet uner picnicken.
Fast det känns inte som något gedigen lösning - har haft betydligt bättre som varit fel i Röda Trådens historia..
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2006/06/18 00:41:47 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:47:20
|
Det var då det märkligaste...
Koka (Blå och Brun), Gröna Anna och Picknick är alla serier ur Rörstrands 1900-talsproduktion. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 00:54:10
|
ARRRGGHHHH!
Kunde du inte tagit Gustavsberg istället? Jag kan deras serier mycket bättre. Tyckar de hade fräckare design förra seklet. Men jag prickade in att Gröna Anna syftade på porslinet i alla fall
Vårt vardagsporslin är för övrigt ganska speciellt. Det producerades i Gustavsbergsfabriken kring 1990 när Rörstrand köpte Gustavsberg. En del av porslinet har Gustavsberg-märke i botten och andra delar Rörstrand - och alla delar är ur samma serie!
Äntligen kan jag gå lägga mig - nu när jag fått reda på den Röda Tråden /Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2006/06/18 11:12:44 |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2006/06/18 : 08:49:06
|
Jag får instämma i ARRRRGHHH! Eftersom jag jagat serier till förb...men inget porslin.
Det var en bra tråd men klurig pga. alla öppna möjligheter som fanns från första till sista ledtråden... |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/19 : 11:42:01
|
Jörgen: Vi har en otrolig massa porslin i familjen men Gustavsberg tror jag det är dåligt med, kan inte komma på något just nu men något har vi säkert...
Magils: Då var det tur att jag kortade ner en av ledtrådarna som från början var en mycket längre. Jag insåg att det blev lite väl förvirrande... Trodde trots allt att någon skulle haka på hinten men så blev det inte. |
|
|
Topic |
|