HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hova skivmässa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/06/13 :  08:50:54  Show Profile Send Passerati a Private Message
Snart är det dags för den årliga skivmässan i Hova , tydligen den största och äldsta i sitt slag i Sverige om man får tro på sv.wikipedia.org.

Skivmässan ligger i skolans idrottshall, som man ser via denna länk:

Tiderna som gäller är kl 11 - 18 för kommande Lördag ( 17/6-06 )

Och ta med tillräckligt med kontanter, räkna inte med att kunna ta ut i Hova

Mvh
Passerati

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2006/06/14 :  01:04:31  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
inträde 20:- får ej glömmas....kan rekomendera denna mässa, då det gäller vinyler. Har hittat massvis med bra skivor. Inte bara skräp som det kan finnas ibland. Men priserna kan variera.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/06/14 :  08:16:47  Show Profile Send Passerati a Private Message
Bra att du uppdaterar Freddie Boy för kvinnan på turistbyrån sa nämligen inget om det när jag ringde

Bara att ta med sig skivpengar + 20 spänn
Go to Top of Page

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2006/06/18 :  02:59:21  Show Profile Send Rutger a Private Message
Passerati:
quote:
kvinnan på turistbyrån sa nämligen inget om det när jag ringde

Undrar om inte kvinnan på turistbyrån också glömde bort den andra halvan av mässan - den som äger rum söndag 18/6.

Såvida inte traditionerna helt har raserats så äger då mässan för de riktigt kultiverade samlarna rum: 78-varvsmässan i Hova! En befrielse att där andas historisk mark, fritt från gårdagens (läs: lördagens) pubertala excesser.

Där brukade man möta Gert Palmcrantz, Lars-Göran Frisk (frid över hans minne) och andra namnkunniga.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2006/06/18 :  23:57:35  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag var också där.
Något inträde behövde jag aldrig betala, gick in och ut minst tre gånger. Själva mässan var säkert bra (jag har inte varit på så många, så jag har inte så mycket att jämföra med) men vilket trist utbud. Massor med Jazz, Country, Blues och 50-60 tals Rock. Sjukt lite Hårdrock (och det som fanns var till 99% sunkig 80-tals skräp) och 70-tals symf/prog (Genesis, King Crimson osv.) Handlade lite dock:
Opeth - Selections from Ghost Reveries (Promo-CD superklipp)
Katatonia - The Great Cold Distance (Promo-CD)
Millencolin - Life On A Plate (CD)
Metallica - Ride The Lightning (LP med specialomslag och grönmarmorerad vinyl)

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000