HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jämna matcher i VM?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/06/14 :  02:26:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Så här strax före sängdags ögnade jag igenom lite VM-resultat

Brasilien-Kroatien 1-0
Frankrike-Schweiz 0-0
Sydkorea-Togo 1-0
England-Paraguay 1-0

Serbien-Montenegro - Holland 0-1
Angola-Porgtugal 0-1
Argentina-Elfenbenskusten 2-1

Till detta kommer Sveriges 0-0 match.

Det kanske är helt normalt, men jag tycker det verkar som
om det är många väldigt jämna matcher; även när favoriterna vinner
så är det i regel med ett mål. Jag menar Brasilien BORDE väl slå Kroatien med mer än ett mål med tanke på hur bra de är på papperet?

Eller också är det helt enkelt så att det inte längre finns några blåbärsnationer inom fotboll? Alla lag är så bra att det inte längre finns några "självklara" segrar.

Jag tittade framåt några dagar och den enda "klara" matcher jag hittat så långt i gruppspelet är: Brasilien-Australien, Polen-Costa Rica, Japan-Brasilien och Saudi-Arabien- Spanien.

Det finns säkert fler men poängen är ett det nog kommer bli ett väldigt jämnt VM.

Eller vad tror ni?








Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/14 :  02:48:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ibland undrar man ju om Coacherna spelar på 0-0 resultat. Tex Matchen Frankrike-Schweiz, Han borde ju ha fått en varning, för förstörande spel, eller maskning

Nog har nivåerna minskat mellan de sämre lagen och de bättre. Det fick ju Italien känna på i förra VM.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/14 :  07:43:29  Show Profile Send matte76 a Private Message
Correction: Sydkorea-Togo slutade 2-1, inte 1-0.

Särskilt i början av mästerskap brukar det vara jämna matcher, innan lagen "kommit igång" ordentligt. Skillnaderna mellan lagen märks oftast mer längre fram i turneringarna.

Skillnaderna mellan länderna har också mer och mer jämnats ut, mycket tack vare att nästan alla länder har proffs i utlandet som tar med sig erfarenheterna hem till de andra. Kroatien förtjänade faktiskt 1 poäng mot brassarna och detsamma gjorde Elfenbenskusten mot Argentina. Men de något bättre lagen vinner ofta de jämna matcherna.

Kroaternas taktik att hårdmarkera Ronaldinho blev också väldigt lyckad, samtidigt som Adriano och Ronaldo inte gjorde en bra match. Kaka och Roberto Carlos var däremot mycket bra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/06/14 07:46:36
Go to Top of Page

Neville
Member

421 Posts

Posted - 2006/06/14 :  09:26:20  Show Profile Send Neville a Private Message
Allvarligt talat borde mål-burarna vara större! Målvakterna och försvararna är ju för bra nuförtiden. Mera mål = roligare fotboll.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000