Author |
Topic |
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 02:26:57
|
Så här strax före sängdags ögnade jag igenom lite VM-resultat
Brasilien-Kroatien 1-0 Frankrike-Schweiz 0-0 Sydkorea-Togo 1-0 England-Paraguay 1-0
Serbien-Montenegro - Holland 0-1 Angola-Porgtugal 0-1 Argentina-Elfenbenskusten 2-1
Till detta kommer Sveriges 0-0 match.
Det kanske är helt normalt, men jag tycker det verkar som om det är många väldigt jämna matcher; även när favoriterna vinner så är det i regel med ett mål. Jag menar Brasilien BORDE väl slå Kroatien med mer än ett mål med tanke på hur bra de är på papperet?
Eller också är det helt enkelt så att det inte längre finns några blåbärsnationer inom fotboll? Alla lag är så bra att det inte längre finns några "självklara" segrar.
Jag tittade framåt några dagar och den enda "klara" matcher jag hittat så långt i gruppspelet är: Brasilien-Australien, Polen-Costa Rica, Japan-Brasilien och Saudi-Arabien- Spanien.
Det finns säkert fler men poängen är ett det nog kommer bli ett väldigt jämnt VM.
Eller vad tror ni?
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 02:48:54
|
Ibland undrar man ju om Coacherna spelar på 0-0 resultat. Tex Matchen Frankrike-Schweiz, Han borde ju ha fått en varning, för förstörande spel, eller maskning
Nog har nivåerna minskat mellan de sämre lagen och de bättre. Det fick ju Italien känna på i förra VM.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 07:43:29
|
Correction: Sydkorea-Togo slutade 2-1, inte 1-0.
Särskilt i början av mästerskap brukar det vara jämna matcher, innan lagen "kommit igång" ordentligt. Skillnaderna mellan lagen märks oftast mer längre fram i turneringarna.
Skillnaderna mellan länderna har också mer och mer jämnats ut, mycket tack vare att nästan alla länder har proffs i utlandet som tar med sig erfarenheterna hem till de andra. Kroatien förtjänade faktiskt 1 poäng mot brassarna och detsamma gjorde Elfenbenskusten mot Argentina. Men de något bättre lagen vinner ofta de jämna matcherna.
Kroaternas taktik att hårdmarkera Ronaldinho blev också väldigt lyckad, samtidigt som Adriano och Ronaldo inte gjorde en bra match. Kaka och Roberto Carlos var däremot mycket bra. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/06/14 07:46:36 |
|
|
Neville
Member
421 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 09:26:20
|
Allvarligt talat borde mål-burarna vara större! Målvakterna och försvararna är ju för bra nuförtiden. Mera mål = roligare fotboll. |
|
|
|
Topic |
|