HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 C.E.C. i Sverige, Danmark o Finland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/06/13 :  23:26:27  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Nu kommer C.E.C till Sverige, Danmark och Finland

PH 53



State of the Art Phono-förstärkare, MM / MC , MC-Symetriskt (ballancerat), Current injection ingång. Ingång/Impedans och förstärkning ställbart, LEF Class A teknologi.Färg: Silver

HD 53 R-80



High-End hörlursförstärkare för 2 reglerbara utgångar. LEF-Symetrisk. Class A, IGM-Tecknik. 2 x 8W vid 8 Ohm, förgyllda högtalaranslutningar. XLR + RCA ingångar
Färg: Silver

DA 53



State of the Art DAC, med USB 1.1 ingång för dator, Sound Cart + Driver, ingen installation nödvändig. 4 Ingångar: USB 48 Khz, Toslink 24 Bit/96 Khz, RCA+AES/EBU, 24Bit/195 Khz.
2 Utgångar: XLR och RCA. LEF Class A Tecknologi.
Färg: Silver

TL51X - Toppladdad remdriven CD - Drive



Remdriven Drive med 4 Digitala utgångar, AES/EBU, Toslink, CEC-Superlink och RCA.
Färg: Silver

TL51XR - Toppmatad remdriven CD Spelare



Remdriven CD splelare med 'toppladdning' m. 2 analoga utgångar RCA / XLR , 4 digitala utgångar 75Ohm RCA, AES/EBU, Toslink och CEC-Superlink.24Bit/192 Khz DAC.
Färg: Silver

TL OX Världens bästa drive ??



Remdrivet CD - Drivverk med separat nätdel, 2 digitala utgångar XLR ( AES/EBU ) RCA 75 Ohm - Drivverket är CD-R och CD-RW kompatibelt.
Färg: Silver

CD 3300R



CD-Spelare med 2 analoga utgångar: XLR och RCA, 3 Digitala utgångar, 24Bit/192 Khz
Färg: Silver och Svart

AMP 3300R



Singel Ended Class A förstärkare, 2 x 64W/8 Ohm, LEF-Teknik.
Ingångar: 1XLR + 3 RCA. IGM reglering för ljud.
Färg: Silver och Svart

CD 5300



CD-Spelare med 2 analoga utgångar: XLR och RCA, 3 Digitala utgångar, 24Bit/192 Khz, Acostone BASE.


AMP 5300




Singel Ended Class A förstärkare, 2 x 100 W / 8Ohm, LEF-Teknik
LEF-Teknik 2 XLR 3 RCA-ingångar, IGM ljudreglaering, Acoustone BASE


För priser och övrigt sortiment från CEC se hemsidan; http://www.creative-audio.se

Boka tid för provlyssning!


//W



++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/06/29 16:07:35

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/06/14 :  09:38:32  Show Profile Send Snoop a Private Message
Det här gillar mina ögon.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/06/14 :  10:11:44  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Vad rör det sig om för pengar för en TLOX?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/06/14 :  10:22:46  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
EuphoniC; du har PM

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/06/14 :  10:43:37  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tack Wolf

6moons audio reviews: CEC TL0-X belt-drive

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/06/14 :  18:44:34  Show Profile Send Saro a Private Message
JAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/06/14 :  18:59:04  Show Profile Send Snoop a Private Message
Säger detsamma

Finns några produkter som gärna få ta sin plats bredvid octaven här

Lite tester på diverse produkter från CEC finns på länken nedanför.

http://www.clofis.nl/nl/testen/testen_cec.htm

Gå vidare till www.av.com för att översätta texterna.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/06/14 19:12:28
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/07/05 :  12:41:32  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Jag hade den äran att få vara med när grejorna spelades för första gången.
Som alltid är det vanskligt att komma med uttalanden av nya oinspelade och kalla produkter men.....

I detta fallet så fick jag lyssna lite på den klass A-drivna förstärkaren Amp 3300 R. En balanserad konstruktion på 2x64W.
Samt den remdrivna cd:n TL 51X.

Både förstärkaren och cd var gediget byggda och vid lyft av dem så svettades man lite extra i sommarvärmen.
rejäla anslutningar på båda maskinerna. Ljudet från förstäkarn var klart och rent med en gnutta värme. Det ändras garanterat under de 100 timmar de skall spelas in.
Cd:n lät väldigt mjuk och fin. Ett analogt men ändå ett klart ljud som kom ut. Jag gillade matchingen med Octaven och den remdrivna cd:n när vi testade detta. Inte en tillstymmelse till lyssningströtthet infann sig utan att tappa i upplösning.

Vi provade på Credo 100 och Veritas P5. Framförallt P5 är en högtalare som imponerar stort på mig med ett rent och klart ljud och en härlig bas för storleken. Men det var CEC det skulle handla om nu..

Jag tycker som sagt de lovar gott. Är ni ute efer en analog cd-spelare med gedigen byggkänsla så tycker jag att ni skall titta närmare på TL 51X.


Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2006/07/18 :  11:24:13  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Creative Audio:Ni får också pm:a mig ang tlox driven liye info ang pris,tillgänglighet på remmarna odyl
Mvh
Thomas/NP
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2006/07/18 :  11:56:56  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ska bli kul att eventuellt få se TLOXen, har hört andra remdrivna drives förut ( Parasound ) men detta blir lite i en annan nivå..

Lär väll inte bli billig dock, den ligger på runt 120000 sek i Japan....

Men riktigt läcker !!

/M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/07/18 :  15:49:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Neon Park; //W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000