Author |
Topic |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/06/13 : 23:26:27
|
Nu kommer C.E.C till Sverige, Danmark och Finland
PH 53
State of the Art Phono-förstärkare, MM / MC , MC-Symetriskt (ballancerat), Current injection ingång. Ingång/Impedans och förstärkning ställbart, LEF Class A teknologi.Färg: Silver
HD 53 R-80
High-End hörlursförstärkare för 2 reglerbara utgångar. LEF-Symetrisk. Class A, IGM-Tecknik. 2 x 8W vid 8 Ohm, förgyllda högtalaranslutningar. XLR + RCA ingångar Färg: Silver
DA 53
State of the Art DAC, med USB 1.1 ingång för dator, Sound Cart + Driver, ingen installation nödvändig. 4 Ingångar: USB 48 Khz, Toslink 24 Bit/96 Khz, RCA+AES/EBU, 24Bit/195 Khz. 2 Utgångar: XLR och RCA. LEF Class A Tecknologi. Färg: Silver
TL51X - Toppladdad remdriven CD - Drive
Remdriven Drive med 4 Digitala utgångar, AES/EBU, Toslink, CEC-Superlink och RCA. Färg: Silver
TL51XR - Toppmatad remdriven CD Spelare
Remdriven CD splelare med 'toppladdning' m. 2 analoga utgångar RCA / XLR , 4 digitala utgångar 75Ohm RCA, AES/EBU, Toslink och CEC-Superlink.24Bit/192 Khz DAC. Färg: Silver
TL OX Världens bästa drive ??
Remdrivet CD - Drivverk med separat nätdel, 2 digitala utgångar XLR ( AES/EBU ) RCA 75 Ohm - Drivverket är CD-R och CD-RW kompatibelt. Färg: Silver
CD 3300R
CD-Spelare med 2 analoga utgångar: XLR och RCA, 3 Digitala utgångar, 24Bit/192 Khz Färg: Silver och Svart
AMP 3300R
Singel Ended Class A förstärkare, 2 x 64W/8 Ohm, LEF-Teknik. Ingångar: 1XLR + 3 RCA. IGM reglering för ljud. Färg: Silver och Svart
CD 5300
CD-Spelare med 2 analoga utgångar: XLR och RCA, 3 Digitala utgångar, 24Bit/192 Khz, Acostone BASE.
AMP 5300
Singel Ended Class A förstärkare, 2 x 100 W / 8Ohm, LEF-Teknik LEF-Teknik 2 XLR 3 RCA-ingångar, IGM ljudreglaering, Acoustone BASE
För priser och övrigt sortiment från CEC se hemsidan; http://www.creative-audio.se
Boka tid för provlyssning!
//W
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
Edited by - Creative Audio on 2006/06/29 16:07:35 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 09:38:32
|
Det här gillar mina ögon. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 10:11:44
|
Vad rör det sig om för pengar för en TLOX? |
/Jonas
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 10:22:46
|
EuphoniC; du har PM
//W
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 18:44:34
|
JAAAAAAAAA!!!!!!!!!
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 18:59:04
|
Säger detsamma
Finns några produkter som gärna få ta sin plats bredvid octaven här
Lite tester på diverse produkter från CEC finns på länken nedanför.
http://www.clofis.nl/nl/testen/testen_cec.htm
Gå vidare till www.av.com för att översätta texterna. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2006/06/14 19:12:28 |
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2006/07/05 : 12:41:32
|
Jag hade den äran att få vara med när grejorna spelades för första gången. Som alltid är det vanskligt att komma med uttalanden av nya oinspelade och kalla produkter men.....
I detta fallet så fick jag lyssna lite på den klass A-drivna förstärkaren Amp 3300 R. En balanserad konstruktion på 2x64W. Samt den remdrivna cd:n TL 51X.
Både förstärkaren och cd var gediget byggda och vid lyft av dem så svettades man lite extra i sommarvärmen. rejäla anslutningar på båda maskinerna. Ljudet från förstäkarn var klart och rent med en gnutta värme. Det ändras garanterat under de 100 timmar de skall spelas in. Cd:n lät väldigt mjuk och fin. Ett analogt men ändå ett klart ljud som kom ut. Jag gillade matchingen med Octaven och den remdrivna cd:n när vi testade detta. Inte en tillstymmelse till lyssningströtthet infann sig utan att tappa i upplösning.
Vi provade på Credo 100 och Veritas P5. Framförallt P5 är en högtalare som imponerar stort på mig med ett rent och klart ljud och en härlig bas för storleken. Men det var CEC det skulle handla om nu..
Jag tycker som sagt de lovar gott. Är ni ute efer en analog cd-spelare med gedigen byggkänsla så tycker jag att ni skall titta närmare på TL 51X.
|
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2006/07/18 : 11:24:13
|
Creative Audio:Ni får också pm:a mig ang tlox driven liye info ang pris,tillgänglighet på remmarna odyl Mvh Thomas/NP |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2006/07/18 : 11:56:56
|
Ska bli kul att eventuellt få se TLOXen, har hört andra remdrivna drives förut ( Parasound ) men detta blir lite i en annan nivå..
Lär väll inte bli billig dock, den ligger på runt 120000 sek i Japan....
Men riktigt läcker !!
/M |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/07/18 : 15:49:32
|
Neon Park; //W |
|
|
|
Topic |
|