HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sweden rock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/06/05 :  16:12:05  Show Profile Send Kmj a Private Message
Några från forumet som ska dit förutom jag?

Pac t.ex. har ju en svag punkt för just hårdrock

.....where the music comes to die.

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/06/06 :  16:07:24  Show Profile Send Hornta a Private Message
skulle va riktigt kul å fara, men tro inte att jag har tid å fara

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/06 :  16:24:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Dom borde byta namn till Nostalgi rockfestival istället
Har tyvärr inte tid som vanligt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/06 :  20:01:22  Show Profile Send Blue a Private Message
Nej det heter väl fortfarande Sweden Rock Festival? Snackade med en av sponsorerna idag. Men själv har jag inga som helst planer på att åka dit. Not my cup of tea, så att säga. : )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2006/06/06 :  23:07:13  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jag har varit där i många år på raken men med årets upplaga av band så tycker jag att det otroligt dåligt.
Det är möjligt att man har blivit bortskämd ett par år i rad iofs.
Jag hoppas på bättre lineup nästa år.

I år blir det Metaltown i GBG med TOOL.

/Mikaell.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/06/06 :  23:36:39  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
och det här pågår i närheten av Umeå eller

Inte direkt nej Ser ju helt lysande ut . beskriver kanske vad jag tycker om att jag inte kommer att vara där. Suck.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2006/06/06 23:42:15
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/06/07 :  01:19:01  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Blir Metaltown för min del , TOOL & Opeth + gångavstånd hem avgör

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/07 :  01:22:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Då vet vi var vi ska sova då

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/06/07 :  06:54:30  Show Profile Send Kmj a Private Message
Man kanske skulle gå på metaltown med... det är ju bara att hoppa på 11an om man nu inte råkar jobba.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/06/07 :  10:42:43  Show Profile Send Resonans a Private Message
Sweden Rock Festival brukar jag gå på, det är min favvofestival! Jag har varit på nio festivaler, varav två på det gamla området i folkparken. Det var häftigt att se tex Deep Purple på en folkparksscen!

I år fick jag dock ge vika för att kunna se Stones på Ullevi, och vi vet ju hur det blev med det...

...music is the best...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/07 :  10:54:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag tycker att det är en hel del bra band i år, tex Whitesnake, Def Leppard, WASP, Alice Cooper, Deep Purple, Kamelot, Entombed, Hardcore Superstar, Cathedral etc. Visst är många band "has-beens" men nostalgivärdet är stort och många bra låtar finns ju fortfarande!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2006/06/11 :  15:53:36  Show Profile Send widen76 a Private Message
Sjätte året i rad på SRF men i år blev det bara en fredags-biljett, den bästa dagen i år tycker jag. Otroligt bra spelningar av de band jag såg: Gotthard, Arch Enemy, Kamelot, WASP, Gamma Ray och naturligtvis Def Leppard. WASPs nya svenske trummis var grym, helt annat sväng i låtarna nu!

Sen var Kamelot en stor överraskning, har "Epica" och "The Black Halo" på CD och låtarna gick hem på festivalen, mycket bra! Gotthard var också grymt bra.
Def Leppard var stabila och lirade mycket gammalt material från tidigt 80-tal, de kunde dock skippat de två nya covers från senaste skivan, de sög purjo rätt rejält. Helt klart godkänt SRF i år också.

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Zeebop
Member

84 Posts

Posted - 2006/06/11 :  16:00:49  Show Profile Send Zeebop a Private Message
Var nån som såg The Sensational Alex Harvey Band?

/z
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000