Author |
Topic |
KennethS
Member
1178 Posts |
Posted - 2006/06/08 : 09:02:08
|
Uppdatering: Lånade nu hem ett Rotel RB1070 slutsteg igår och har låtit det stå och bli genomvarmt över natten. Måste säga att ljudet fick klart fastare botten och blev mera avspänt. Dock så använde jag mej först av Denon:en som förförstärkare, så skillnaderna vart ju inte direkt himmelsvida först om man säger så..
Sen tog jag dock och rotade fram mitt gamla försteg Nad 106 som jag haft skrotandes på vinden och då vart det lite skillnad. Ljudet vart mycket mjukare och inte lika hårt. Istället för att sänka volymen på "skrammel" plattor som Evanescence "Fallen" så höjde jag istället, vilket alltid brukar vara ett gott tecken, ljudet fick en djupare bas och samtidigt ännu mera pondus. Dock så fick jag inte riktigt den renhet jag är ute efter, utan ljudbilden vart lite mera diffus om man kan använda det uttrycket? Sen kändes det som att rösterna inte riktigt kom ut på samma sätt i ljudbilden som innan. Dock så fick artisterna mera "kött" på benen så att säga. Så det vart lite "different but not better" och jag kommer nog leta vidare.
Så vad ska jag testa? Såg en Advantage I200 till salu för en 6500kr, är det nåt att ha? Kan den kanske ge mera hifinirvana? Tycker det är ganska skönt med allt integrerad, men är inte blyg för slutsteg. |
Trött på folk utan vett |
Edited by - KennethS on 2006/06/08 09:06:19 |
|
|
widen76
Member
221 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 11:21:40
|
Närdu ändå nämner NAD så ser jag på Hi-Fi Klubbens hemsida denna NAD M3 integrerade förstärkare, kanske kan vara något?
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Stereo/Foerstaerkare/NAD_M3_Foerstaerkare_Grigio.htm |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/06/14 : 12:14:44
|
Trevligt att se delbart för och slutsteg igen.. |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
Topic |
|
|
|