HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hur lyckas CDON?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/06/01 :  13:29:13  Show Profile Send JonasY a Private Message
Halloj,

Har beställt skivor från CDON (vilket händer ibland), deras leveranstider är ju MVG+ men jag förstår inte hur svårt det kan vara att packa skivorna i bubbelplast eller nått?

Jag tror varenda skiva som inte varit inplastad från CDON har sett ut som någon kastat frisbee med den. Det är ju nästan lite komiskt. Jag kanske är lite petig men vad tusan, betalar man över 100 spänn för en skiva vill man ju att den åtminstone skall se fräsch ut.

Eller hatar CDON just mig? Vet att jag skrivit en tråd om detta tidigare.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/01 :  13:37:35  Show Profile Send matte76 a Private Message
Maila dem och fråga! Jag tycker också att de gott kunde komma i bubbelplast (så gör tex CD WOW) även om jag hittills inte fått någon skiva som ser ut som ett kastat frisbee trots hundratals beställda skivor därifrån. Jag kanske har tur eller så har du otur?

Ska dock tillägga att CDON:s leveranstider är mycket kortare än CDWOW:S, och utbudet är bättre. Lägre priser dock på CDWOW generellt.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/06/01 :  14:45:51  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jag har också ett tugotal beställningar från CDON utan problem med fodralen. Dock är de glasklara jewelcasefodralen ofta lite skadade i tungorna men den skylle jag inte på CDON.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/06/02 :  09:18:15  Show Profile Send Stickan a Private Message
Jag tror du har haft otur helt enkelt.
Har handlat ganska mycket på cdon och har inte haft några problem än så länge.
Tråkigt att du har haft sån`t oflyt!
Ring dem och diskutera saken med dem.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/06/02 :  15:29:44  Show Profile Send Mattias a Private Message

Har man klarat sig alla gånger utan skador på fodralen från CDON då har man haft himmla tur eller inte beställt så många gånger.

Ett tips om man är missnöjd är att klaga, önska er bubbelplast/skydd för skivorna och få nya fodral. Använd deras web-funktion.

CDON har den sämsta förpackning av skivorna jag noterat. Absolut bäst har det varit från andra sidan Atlanten och butiker med audiofilinspelningar vilket iofs inte är oväntat.

/Mattias
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/06/04 :  10:48:42  Show Profile Send Smackman a Private Message
Jag har fått en del skivor från cdon som ser ut som jonas beskrev....

Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2006/06/04 :  12:31:30  Show Profile Send rovis a Private Message
I min senaste laddning skivor från cdon var tre av fyra skadade. Inte så mycket att jag orkar bråka, men det var på gränsen. Plastpiggarna i mitten som håller fast skivan var delvis trasiga på två av belle and sebastian-skivorna. Det är himla synd. Men det tjugotal skivor jag tidigare beställt har varit helt ok.

Jag tyckte det verkade mer som ett resultat av brevbäraren pressat in dem i brevlådan på ett onödigt brutalt sätt. Men som sommarvikarierande posttjänsteman vet jag att det går tufft till på landets terminaler också. I synnerhet i pakethanteringen.

Det är rätt fascinerande att så lite blir skadat i grovhanteringen, men under de senaste 150 åren eller så verkar man ha arbetat fram en i princip perfekt avvägning mellan effektivitet och hänsyn.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/06/04 :  13:48:14  Show Profile Send Hornta a Private Message
Jag har handlat en gång från CDON, då var några skivor kantstötta, så att de såg inte nya ut
Ginza har jag inte haft nå problem med och deras leveranstider är mycket bättre...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2006/06/05 :  17:16:20  Show Profile Send johmi a Private Message
Just centrumpiggarna är ett vanligt problem. För min del verkar det inte vara någon skillnda att beställa från Ginza eller CDON, centrumpiggarna är mos i 3 av 4 skivor.

/Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2006/06/05 :  21:28:01  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag beställer ganska mycket från CDON men har aldrig mäsrkt någon skillnad från t.ex. Ginza eller Discshop.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/06/05 :  21:42:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag beställer ganska mycket men har inte upplevt några större problem.
Är det det lokala postkontoret kanske?
Jag ser framför mig någon med en stor stämpel...

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2006/06/05 :  21:54:28  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Har en beställning på G. Kommer med rapport..

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2006/06/05 :  22:30:40  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag drabbas av trasiga centrumpiggar i ungefär 50 % av fallen. Rekordet är endast två hela på en skiva, men skivan satt på plats i alla fall! Har även påtalat problemet, men inte ens fått nåt svar...
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2006/06/05 :  23:49:52  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
Centrumpiggarna är trasiga väldigt ofta på de glasklara fodralen från både Ginza och CDON.

Jag börjar bli less på att skivan ramlar i golvet när man öppnar fodralet och ska ladda CD-spelaren med senaste inköpet.

När jag för femte gången i rad eller nåt hade trasiga fodral från Ginza så påpekade jag detta till kundservice. De sade att det bara är att höra av sig så skickar de nya.

De skickad ett nytt (bara en var trasig av fyra...), den var också trasig när den kom i ett vadderat kuvert!
Kontaktade kundservice igen som de sa att man ska göra, då kom det faktiskt ett helt fodral efter två dagar!
Stor eloge till Ginza som skickar nya fodral utan att krångla.

Från och med nu så kommer jag att säga till varje gång fodralen är trasiga, man betalar ju faktiskt för dem.

Självklart går centrumpiggarna (och kanterna) sönder när de ligger direkt mot kartong utan något stötupptagande.
Så dyrt skulle det väl inte vara med bubbelplast...

\Urban
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/06/06 :  16:06:45  Show Profile Send Hornta a Private Message
Jag har aldrig haft ett trasigt fodral från Ginza, kanske bara haft tur
Beställer bara från CDON om inte Ginza har...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2006/06/11 :  12:27:58  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Fick leverans med 4 skivor plus en dvdbox. Allt i perfekt skick från cdon.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000