Author |
Topic |
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 21:42:55
|
Alles verboten!!!! Ett fritt forum var det |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 21:51:24
|
Nu förstår jag inte Varför är du ledsen klenkar? |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 22:16:27
|
Ja, vi väntar på ett lite mer förklarande inlägg :)] |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 22:16:34
|
Jomen det är väl inte olagligt att diskutera fildelning då den (ännu) inte är olaglig? |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 22:28:55
|
Jonaz, Vi vet inte vad det är är klenkar tycker är "Veboten". (Fildelning av kopieringsskyddat material är väl olagligt. Lagen kom väl förra sommarn)
Vi kan väl vänta och se vad det gäller.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 23:17:14
|
Även om fildelningens o/lagliget kanske kan ältas i månader av de lärde så är det nog inte tillåtet här.
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 12:15:13
|
Nja, den fildelningen som sysslas med så länkas ju bara till materialet på en persons dator, och det i sig är lagligt, alltså själva länken, inget annat. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 12:53:38
|
Jo visst är det så, men när detta förekommer på en plats med det namn det har så är det inte så svårt att räkna ut vad syftet är... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 13:50:41
|
Skit samma om det är lagligt/olagligt! De som äger o driver detta forum vill tydligen inte ha trådar o diskutioner om detta o då är det bara o rätta in sig i ledet!!!!
Patrik |
Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 15:21:35
|
Precis min åsikt... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 15:38:19
|
Det framgår inte om det är fildelningstråden som avses.
Men är det den trådskaparen syftar på så framgår mycket tydligt anledningen till att den stängdes. Vi står 100% för vår policy angående politiska diskussioner. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 15:59:23
|
grumpy old men........ although they aren't even old.... dd |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 16:11:57
|
Vill man bli förstådd kan det vara en bra att tala klarspråk. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 17:11:45
|
ibland, bara ibland tycker jag så här; "power is the heroin of the smal-minded man" shit blev fel....Mace...
|
Edited by - Klenkar on 2006/06/02 18:00:34 |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 17:29:40
|
quote: "power is the heroin of the smal minded man"
small-minded!
Den som sa't
Att klanta sig en gång här på forumet har vi nog alla gjort Men varför fortsätta om man vet att det är fel
Följ reglerna så skall Du nog se att detta är ett trevligt forum
Om inte så hittar Du nog något som passar bättre.
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2006/06/02 17:37:25 |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 17:43:27
|
quote: Alles verboten!!!! Ett fritt forum var det
Prata klarspråk.
Har du synpunkter på något och inte vågar ta det i din tråd, så pm:a.
PGJ |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 18:29:07
|
Klenkar, if you have a problem expressing yourself in swedish, please feel free to write in english. We don´t mind at all, we will happily help you with any problem. (Within decent limits of course.)
Auf deutch ist auch OK. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 18:37:36
|
Bernt: Även lite hebreiska kan jag stå till tjänst med. Men då behöver jag ett annat tangentbord först
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 18:50:31
|
Kul att se det finns språkgenier på forumet |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 18:54:27
|
Vad jag vill ha sagt är; att om det nu är ett fritt forum, hur kommer det sig att de är omgärdat av en massa regler. Därav är det inget fritt forum. Semantik kanske......men att kalla något för fritt när det inte är fritt. mvh dominik ps detta var nog mitt sista inlägg....... |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 18:59:47
|
Det är väl ingen som tvingar dig att skriva här ? |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 19:18:03
|
Vi lever i ett fritt land men inte får man göra som man vill för det! Det finns alltid regler som skall efterföljas så även på ett forum som detta. Menar du att ett fritt forum ska få innehålla precis vad som helst? Med din inställning Klenkar gör du kanske bäst i att inte göra fler inlägg.
reel/ |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 20:01:11
|
Jag har länge försökt att hålla en rak och ärlig linje på detta forum. Men dina inlägg i denna topic klenkar förtjänar ingen respekt. Droppen för mig blir då du sänder mig i ruttet PM istället för att snacka om vad du vill här i topic. två mods har bett dig snacka om vad du vill ha ut av dina heroglyfer,men det är till mig du packar all din skit och vånda. Jag har under senare tid tänkt ta en liten semester från forumet pga personliga skäl Men du har gett mig semester i förtid klenkar! Det finns även andra på detta forum som jag tydligen är en nagel i ögat på,och jag fattar fan inte varför? Jag tänker inte svara på ditt PM klenkar å du fattar säkert varför! Det är helt jävla otroligt att vuxet folk ska behöva gnälla på ett internetforum som handlar om en hobby. Jag har mycket att säga men jag ger mig här innan allt går åt helvete. Jag trodde jag skulle kunna undvika detta pac,och är ledsen för dessa mina ord. Men jag har nu tagit nog med skit under det sista halvåret. Detta får bli mitt sista inlägg på forumet för en tid framöver så till vida inte saker och ting ändras till det bättre. Jag kommer dock att vara kvar till prisutdelningen i artikeltävlingen sker.
Vänligen reel/
|
|
|
Topic |
|