HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gör man?? Dumpad... :'(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/29 :  22:49:02  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
**Detta är en ganska känslosam tråd för mig, så skriv helst inga lustiga kommentarer... Tack...**

F*n, vilken kass dag.
Flickvännen och jag gjorde slut i förrgår. Efter ca. 1,5 år tillsammans i princip varje dag.

Dag 1 var ganska okej, dag 2 kämpade jag för att vara stark, nu, dag 3, fan det går inte... Har suttit och lipat och inget känns värdefullt mer.

Hur ska man komma över en sin 1a i den här världen?? All inspiration är borta, vill bara försvinna.

Hur klarar sig folk igenom sånt här... Ber om ursäkt om jag är för känslosam, kanske ångrar den här posten imorgon..

Stereo Audio

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/05/29 :  23:04:00  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Tråkigt sånt Vore riktigt tragiskt om du inte mådde som du
gör ändå. Du bryr dig ju i alla fall, inte alla som gör det.
Lycka till även om det säkert kommer att vara jobbigt framöver
också .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/05/29 :  23:08:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi finns här för dig, även om det inte är på en kroppsligt nivå.

Jag vet hur det känns, var där för MÅNGA år sen. Tjejen och jag gjorde slut och allt bara föll ihop. Jag var i nåt tillstånd som enklast kan beskrivas med "KOMA". Det tog veckor innan jag var som folk igen. Träffade nästan INGEN på en månad.

Just då kändes det som livet hade tagit slut och det inte fanns nåt att leva för,,, Idag vet jag at det var en tuff tid, men oxå att den har gjort mig starkare.

Försök träffa dina bästa vänner, de brukar kunna vara ett bra stöd under denna hemska tid.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/29 :  23:11:34  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tack för responsen Dahlberg och Zalve.

Stereo Audio
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2006/05/30 :  00:03:46  Show Profile Send rovis a Private Message
Men visst känns det bättre när man gråtit? Hänge dig åt det, och låt det ta sin tid.
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/05/30 :  00:30:58  Show Profile Send olof a Private Message
Ge det tid så ska du se att du kommer att komma ut på andra sidan som en man. Vad jag menar med detta är att den kampen man får utkämpa med sina onda tankar formar en för resten av livet på ett sätt som få andra upplevelser gör.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  01:16:40  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Rovis: Jo, det är faktiskt sant... Varit i en liknande känsla tidigare, men vart inte dumpad, var bara obesvarad. Men det är ändå helt olika saker. Tack för din tid.
olof: Det stämmer, jobbiga stunder har format mig mer än de flesta bra stunder jag haft, dem kommer man mer sällan ihåg också. Tack för ditt svar.

Stereo Audio
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/30 :  01:37:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jo fan , där har man varit.

Det är bara till att genomlida det hela hur svart saker o ting än är.
Det finns inga råd att ge heller tyvärr Att kunna snacka med nån hjälper men mer en så vet iaf inte jag.

Hoppas att livet blir ljusare för dig inom en snar framtid

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  01:47:16  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
johan_björklund: Tack. Antar att tiden läker alla sår. (Men lämnar ärr.) Det är den stora parantesen man får leva med kanske..

Stereo Audio
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/05/30 :  08:46:04  Show Profile Send denada a Private Message
hmmmm Jo det där är ju en sitts man har suttit i ett par gånger...

Jag har i alla år tvingat min kära bror (jerico här på forumet) att gå ut och förstöra ett antal sådana där grå saker i skallen...
Man blir satans trist och tråkig på kvällen... och känner sig fortfarande risig som fan dagen efter...
Men när man är bakis så funderar man lite i andra banor...

Men visst är det så att man blir formad av det man upplever/känner/tänker...
Det värsta man kan få slängt i ansiktet efter en sådan grej är ju att "hela värdlen är full av kvinns...." Ja ha??? Och??? hjälper det då???

Det är HELT ok att tycka att livet är skit ett tag... och jag tror att man SKA tycka att livet är skit ett tag...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/05/30 :  09:42:05  Show Profile Send B-200 a Private Message
Det kommer att ta tid innan man fungerar normalt igen, det viktiga är att man låter det just ta tid, det får det göra.

Det enda som fungerar är att grubbla få det ur världen (jag vet man skall ej göra det men man lyckas alltid göra det ändå lika bra att få det gjort).

Det tar riktigt lång tid och är riktigt jobbigt men det är något man måste gå igenom (tyvär).

Det kommer bli bättre, men man ser inte det är man sitter djupt i det, det som är jobbigt är att man ej kan ta en paus från det men det kommer bli bättre, det är bara i början det är som värst sen kommer det stegvis att bli bättre. Ett tips är att städa ur hennes saker direkt (i lådor i källaren eller något) och få det ur världen, så du kan börja fundera på dig istället just nu istället för det som har varit med er.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/05/30 :  09:54:23  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det är tråkigt det som har hänt, själv råkade jag ut för en liknande händelse drygt ett år sedan och än finns det en viss saknad. Men om man ser det lite krasst så kanske är det ett steg framåt till bättre tider.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  10:32:01  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tack för stödet alla... Ja, det måste väl få ta sin tid, det går ju som sagt inte att ta en paus från det, och ta itu med det sen. :/

Stereo Audio
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/05/30 :  11:02:35  Show Profile Send B-200 a Private Message
ne jdet är det som är så jävligt att man ej kan sätta allt irrelevant på "paus"

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/30 :  12:08:27  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Stereo Audio:

1,5 år och sedan hej då. Jo, det känns säkert. I början på förälskelser kan man ju i alla fall tro att hon inte hunnit lära känna en ännu riktigt och borde ge det en chans.

I detta läget har du ingen återvändo, inget att säga. Hon har lärt känna dig och vill inte ha dig mer. De gånger jag blivit dumpad har detta varit det jobbigaste att bära.

Hur kommer man ur detta då?

Finns bara en väg. Det enda som funkar är sanningen. Tacka henne för att hon sa ifrån, vågade ta ett avslut och följde sin egen röst. Vi är ju alla människor och väljer ofta det mer bekväma, tar helst inte konflikter, det kanske löser sig.... Det solklara i situationen - och som är en liten del att hålla fast i - är att du skulle ju inte vilja ha henne om hon inte vill ha dig. Bäst alltså det som sker.

Ta smällen, lev igenom sorgen och tro på alla de som säger att det kommer bli bättre. Det blir inte bättre bara för att någon säger detta, men vetskapen om att det finns en sanning i orden hjälper till på något konstigt sätt.

Det är bara en tid man måste uthärda först. Alla har upplevt den och tydligen klarat av det. Alltså klarar du det också, det hör faktiskt till livet självt.

Människor utan ärr är odrägliga, okunniga, oerfarna, grunda, modlösa stackare som aldrig varit riktigt våldsamt förälskade. Och alltså heller aldrig där du är nu...

Du håller alltså på att bli en modig, stark, livserfaren, djup och sympatisk människa!

Lycka till

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/30 :  12:50:25  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Människor utan ärr är odrägliga, okunniga, oerfarna, grunda, modlösa stackare som aldrig varit riktigt våldsamt förälskade. Och alltså heller aldrig där du är nu...



Ehh...jaha. Nog drar du alla dessa "lyckliga" över en kam nu va?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/05/30 12:51:10
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  12:59:05  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Hi Fi Consult: Tack för orden. Jag skulle väldigt gärna kunna förbli vän med henne, om det går sen, just nu börjar jag bara gråta när jag träffat henne... Nu tänker jag fortfarande på henne som min flickvän. Vi var vänner innan vi blev tillsammans, hon var min bästa vän. Man kan ju hoppas att det finns någon öppning på så, vis att man inte förlorar varandra helt. Vi har båda sagt att vi ska försöka vara vänner, finns det någon som har erfarenhet av det.. ?

Stereo Audio
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/30 :  13:42:56  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Glöm det fullständigt i ungefär 6 månader...

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  14:38:49  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Mm, förstår att de kan bli svårt... är väl beroende från person till person också antar jag. Tack.

Stereo Audio
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/05/30 :  15:05:58  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Jag är i precis samma situation just nu, och vad som fungerat hittills har varit att bryta kontakten helt. Det kan låta drastiskt och idiotiskt, men det gör att man lättare (relativt) kan gå vidare Och ägna sig åt andra sociala saker.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  15:12:08  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Mullbenkt: Okej, ja.. jag dras som till henne ändå. Det är kanske inte så konstigt. Man har som fortfarande känslor av ansvar mot henne också, även om man inte är tillsammans. Hon har det ju inte lätt heller, och man vill ju finnas där. Fast det fungerar ju inte. Hoppas det blir bättre för dig! Vad världen kan se annorlunda ut för en speciellt tjejs skull :/

Stereo Audio
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/05/30 :  16:32:30  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Var där för knappt ett år sedan... Efter 4 år var det tack och adjö. Den efterföljande tiden är hård och svår. Det går upp och ner, upp och ner. Men som tidigare sagts, det måste få ta tid.

Vi är fortfarande mycket bra vänner och står varandra nära, även om passionen är död. Så visst går det att förbli vänner. Det här kan låta lite brutalt, men det hjälpte mig (till slut): Försök att snarast göra dig av med dina intima känslor för henne. Fokusera på hennes dåliga sidor och försök glädja dig över att slippa dom! Det kan hjälpa. Fokusera sedan på fördelarna med ditt (förhoppningsvis tillfälliga) singelliv, det finns gott om dom...

Lider med dig och skulle vilja avsluta med ett matnyttigt citat hämtat ur Stephen Kings roman "Hearts in Atlantis":

"Most of the times hearts don't break, they just bend..."

/Georg, som har färska ärr...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/05/30 :  16:40:09  Show Profile Send B-200 a Private Message
Håller med MullBenkt fullständigt eftersom om man håller kontakten efter att det gått åt pipan kan hjärnan spela en spratt som "kanske om jag bara..." ni vet, fastän man ej kan reparera skadan. Och för det andra är det bara att förlänga såret. Bryt fullt ut nu och efter såren läkt kan ni ju alltid ta upp en vänskaplig relation men ej nu när det är nyligen uppbrytande fasen.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2006/05/30 :  17:44:09  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Bröt med mitt ex för ett drygt år sedan, efter 4½ års förhållande / samboliv. Var fortfarande intresserad / kär de första månaderna efter det att vi bröt, men det blev bara som en sårskorpa som slits av precis när den har börjat att läka...

Med min erfarenhet så tror jag det allra bästa - om du nu vill försöka vara vän med henne i framtiden. Är att (instämmer med föregående talare) bryta helt, gråta ut, och det viktigaste - att göra något för dig själv, något som du mår bra och blir glad över.

Mitt ex och jag hade min bil skriven på henne (mycket billigare försäkring), det tog för mig nästan ett år att reda ut allt, få bilen skriven på mig - lösa ut henne mm. Då jag inlett ett nytt förhållande from. oktober, så har ju min nuvarande tyvärr fått lida för att jag ej fått till ett ordentligt avslut med min föredetta.

För ca. 1½ månad sedan, bröt jag helt med mitt ex - vill inte ha någon kontakt med henne över huvud taget, det väcker alldeles för många tankar och gamla minnen. Så den senaste månaden, efter att kontakten är bruten har varit mycket skön - både för mig och för min nuvarande flickvän.

Lycka till, gör vad DU tror att du mår bäst av - men att klänga kvar efter en gammal kärlek kan göra att såren blir flera och att det blir svårare att läka...

Mvh
Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/05/30 :  17:57:21  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Oj oj, lider med dig. Min erfarenhet är att det tar tid att komma över det, rimligt antagande. Men, om du har känslor för henne, då får du ge dig på att du inte ska se henne, eller prata med henne eller göra något alls som har anknytning till henne. Varje gång du ser henne eller pratar med henne, då rivs det upp igen, och man får den där ängsligheten, vill ha tillbaka igen.

En sak som fungerar i mitt huvud, är att jag ofta kan hitta något att reta upp mig på om tjejen, då kan jag fokusera på det, så lugnar huvudet ner sig lite fortare. Så fungerar jag, låter kanske sjukt. :)

Men, det tar tid, låt det ta tid. Jag mådde riktigt pyton en gång när jag var yngre, första riktiga flickvännen, det tog slut efter 2 år eller något sådant. Var rejält nere ett par månader, men efter att ha hjälpt en kompis att vårrusta hans segelbåt, sittandes på en brygga, solen gick ner och jag sippade på en nödraket, då försvann allt bara, plötsligt så mådde jag bra, bara sådär, så hav hopp och förtröstan, men bryt helt, du har det trots allt svårare än hon, hon är dumparen, du är dumpee så att säga. Hon har ju dessutom gjort slut i tanken innan det tog slut officiellt mellan er, så hon ligger ju lite före, så ta hand om dig, var lite ego.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/30 :  18:00:41  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tack all för att ni tar er tid att svara, vi är inte ensamma ändå.

Stereo Audio
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000