HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Testning av Klipsch RF3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M3
Member

227 Posts

Posted - 2002/11/10 :  17:37:19  Show Profile Send M3 a Private Message
Ja då har man provat ett par lättdrivna högtalare. Klipsch RF3 har ett otroligt driv i midbasen. Och det gick spela otroligt högt volymmässigt, undrar hur bra det här var för hörseln igentligen. Det lät så oansträngt så man lurades att spela högt. De spelade med en härlig storlek i ljudbilden, speciellt röster tycker jag spelade med en storlek och luftighet som måste vara sällsynt i den här prisklassen. Subbasen saknades så de går nog inte så djupt där. Men detta var en trevlig upplevelse. Så jag kan rekomendera en lyssning på dessa. Det sitter 2st 8 tummare och en horndiskant i varje högtalare som är en golvmodell. Jag tror den ligger på 98dB känslighet

Testutrustning var följande.

CD: Copland 288
Försteg: Copland 301 mk2
Slutsteg: Rotel RB 1090
Högtalare Mirage M3si, Mirage 360 och Klipsch RF3
Kablar: Van den hul "The first" och Nordost "Blue heaven biwire"

MVH Ronnie.

Ps. Är det någon som hört de stora modellerna av Klipsch de med horn hela vägen. Så skulle jag vilja höra vad du tyckte om dem.

Edited by - M3 on 2002/11/10 17:41:22
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000