HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vill kunna söka!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2006/05/27 :  14:29:51  Show Profile Send unclezoid a Private Message
Förmodligen är detta fel forum för denna rubrik men jag finner dock ingen annanstans att posta den. Varför kan jag inte göra en sökning på gamla arkiverade trådar?

Då jag gör en sökning och bockar för rutan där det står "Archived Posts" får jag upp detta "error-meddelande" som resultat:


Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/forum/search_mssql.asp, line 156



Kan någon svara mig varför det blir så här. Kan det vara så simpelt som en inställning i min web-browser som behöver rättas till? Ska man behöva ha det så här?

Är tacksam för svar.

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/05/27 :  14:35:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Hej!

Tyvärr är våra databaser så stora att vi får timeout om man inte specificerar sökningarna.
Om man preciserar sökningen mer tex vilket forum, bara i rubriken, nick och/eller annat så går det bättre.

Vi håller på med uppdatering av mjukvaran och när den är klar så kommer vi att sätta igång med bland annat sökfunktionen.

Mvh,
Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/05/27 :  21:25:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Om du säger vad det är du söker, så kan vi kanske hjälpa till.

Flyttar den till OFF-Topics, då det handlar om forumet mer än HIFI
/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000