HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stereophile class
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/05/26 :  00:25:52  Show Profile Send Klingan a Private Message
Man kan läsa att vissa produkter klassas i Stereophile. Många refererar till denna lista, men jag hittar den inte på deras hemsida. Någon som vet hur man får tag på den?

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/05/26 :  01:24:24  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Här är en gammal lista, senast uppdaterad April 99

http://www.lymanfamily.org/lyman/randy/audio/reccom99.html

Edit: Och här är en från 2001

http://www.audioadvisor.com/store/stereophile.asp#pla

Edited by - Ampalang on 2006/05/26 01:28:21
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2006/05/26 :  10:33:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Kom bara ihåg att ta sådana här listor med en nypa salt för de innehåller både en och två komponeneter som man kan ifrågasätta om de verkligen platsar där.

Den baseras på personliga åsikter och är inte ett absolut kvalitetsmått. Ibland stämmer din åsikt med deras, ibland inte.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/05/26 :  17:08:33  Show Profile Send Klingan a Private Message
Håller helt med dig Micke. Är bara nyfiken på hur listan ser ut eftersom de har ett, som jag uppfattar det, gott rykte och att flera refererar till listan.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/05/26 :  17:44:31  Show Profile Send esl a Private Message
HiFi news är också välrenomerade... en direkt jämförelse mellan listorna visar ju att man får ha två nypor salt ibland. Mitt ljudideal är mer åt det engelska dessutom.
Eller åt det Franska.
Inte Tyskt!!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/26 :  17:52:09  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag skulle se ALLA sk "listor" som en fingervisning enbart.. Och sedan även tänka på att det ALLTID är en kombination som gör helheten.. Allt ifrån rum till utrustningens sammansättning..

DVS att om man läser om en class a ratad stärkare så är det nog bra att ÄVEN se i vilket sammanhang den åsyftas ge den ratingen.. För ens egna grejor kan väldigt ofta ligga flera nivåer under den kombo som spelats.. Eller i få fall över..

Eller har man totalt olika förutsättningar både uppåt o nedåt. Så det som skrivs föga skulle stämma in för en själv..

Så..Som fingervisning är mitt råd att läsa listor av alla de slag...

Sedan finns det bara ett sätt att VETA .. det är att själv prova sig fram..

Hifi är som att alla har olika bilar som körs på helt olika vägtyper eller offroad osv.... Då förstår man ju hur otroligt svårt detta område vi har som vår hobby är..tips o råd är endast fingervisning för sedemera eget provande..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000