HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tänkte köpa signalkabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/23 :  13:40:25  Show Profile Send Stickan a Private Message
Tjena!!

Har blivit sugen på ny signalkabel. Tänkte lägga en femhundring på det, har sett en kabel på nätet som heter Xindak AC-01 för 425kr på ett ställe som heter Hifitrade.

Har sett att märket kommit upp i vissa trådar här på forumet så jag hoppas att det finns några experter därute.

Kinahifi lär ju vara väldigt prisvärt, gäller det kablarna också??

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

Edited by - Stickan on 2006/06/27 18:01:35

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/05/23 :  15:38:23  Show Profile Send Zombie a Private Message
ta hem ett gäng kablar i din prisklass som har olika karaktär och testa på dina egna grejer, en del kablar kan låta kanon eller trist beroende på allt runtomkring

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/23 :  15:47:43  Show Profile Send Stickan a Private Message
Tack för tipset Zombie!!
Har haft en del hyfsade kablar innan bl.a Monster och en kabel från Monacor som jag dumt nog sålde!!

Nu finns den inte längre i deras sortiment och jag kommer inte ihåg vad den hette men den låg runt femhundringen.

Vi får se om nån känner till något om Xindak.

Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/05/23 :  16:59:50  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Har haft Xindak AC-01 och FA-1, AC-01 tycker jag var snäppet bättre än QED Qunex-1, lite fastare bas på nåt sätt.
Lite "smal" och diffus ljudbild jämfört med betydligt dyrare varianter typ Kimber-silver eller Nordost Quattrofil förstås.

FA-1 är ju betydligt dyrare och smuttare, dock måste jag säga att Naqref's Dark Serpentine funkade bättre i min anläggning.

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/05/23 :  18:04:40  Show Profile Send Manga X a Private Message
Försök att hittta en begagnad Nordic Concept - SIGNAL ONE eller en begagnad Analysis Plus - Oval One.
Båda är riktigt bra kablar för en mycket billig peng.
Så spara ihop lite mer pengar och köp en av dessa finfina kablar.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/23 :  19:13:16  Show Profile Send Stickan a Private Message
Thomas Ö: bra att den i ditt tycke lät bättre än Qunex 1:an, har testat den en gång o gillade den inte. Hur mycket "bättre" är de dyrare du nämner?.
Manga X: Tack för tipsen!! Jag är en sån som inbillar mig att kablar för tusentals kronor inte är mycket bättre än många för femhundra.

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/05/23 :  19:44:47  Show Profile Send Manga X a Private Message
Njae inte jag heller.

Men dessa kablar (framför allt Nordic Concept men även Analysis Plus till viss del) spelade i mitt tycke bättre än mina 5500 SEK kablar som for ut i ett huj!
Till mindre än en 1/5 av priset!
Det är inte illa det!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/23 :  19:59:48  Show Profile Send Stickan a Private Message
Var finns dessa Nordic Concept att få tag på(bor i Malmö) finns möjligtvis nån generalagenthemsida?

Monacoren jag nämnde tidigare var oxå en sån där "dräpare" ändå sålde jag den. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan!!

Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/05/24 :  20:26:10  Show Profile Send kris69 a Private Message
Pm:a till Robert alias Audioconcept här på forumet eller gå in på hans hemsida. Det är hans egentillverkade/monterade kabel.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/24 :  20:50:12  Show Profile Send Stickan a Private Message
Tack för det kris69!!
Skall vidtaga åtgärder. Någon som vet nå`t mer om Xindaks kablar som är nämnda ovan??

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/05/24 :  21:42:06  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Naqrefs Dark Serpentine som säljs för under 1000-lappen (där sprack budgetten)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/24 :  22:29:40  Show Profile Send Stickan a Private Message
Kaffekoppen:är det nåt datastrul eller??

Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2006/05/24 :  23:07:27  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Hehehehe, antingen det, eller så är Naqrefs Dark Serpentine väldigt bra.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/24 :  23:13:22  Show Profile Send Stickan a Private Message
Hehehe.....Kaffekoppen gillar nog "serpentinen".
Får väl kolla upp den också.

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/05/24 :  23:22:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Kolla upp signalisarna från ViaBlue. Jag har ett par ViaBlue högt.kablar som jag lirar i "testriggen" med. Tyckte de var rätt prisvärda. Strax under tusingen, men då ryker ju den däringa "budgeten" igen.

Mvh,
M

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/05/24 :  23:30:46  Show Profile
Han håller på sådär på alla forum, verkar som det är dags för en ny fungerande dator som inte laggar hur mkt som helst.... eller en ny isp ... eller båda alternativen i kombination

Tycker Xindak funkar fint för övrigt, har en AC-03 jag kör med hemma... och sen även högtalarsladdar och elkablar från samma tillverkare.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/05/24 :  23:32:13  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
ClickTronic från Kjell&Co är prisvärda å ryms definitivt inom budgeten om du inte vill diy.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/05/25 :  00:41:25  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Martin.M,
Skulle behöva en ny ISP på landet ;-)

Nåväl.. serpentinen är okej, men kanske inte bra nog för att generera 4 likadana repliker. Ber om ursäkt att jag inte såg det och rensade.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/25 :  08:24:39  Show Profile Send Stickan a Private Message
Morning!!
Här sitter man, nyopererad i ena foten o ont överallt. Man blev nog lite tufft behandlad under narkosen i går.

Därför är det desto roligare att läsa om förslagen och åsikterna som ramlar in här.
Tog upp det här med Xindak för att dom verkade intressanta, dels prismässigt, dels för att många verkar gilla deras grejor.

Men som sagt, alla förslag är intressanta, de ökar mitt kunnande o intresse för saker o ting jag aldrig hört talas om förut.

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/05/25 :  11:06:13  Show Profile Send Manga X a Private Message
RG62 är en yppperlig kabel för de 7 SEK per meter den kostar!
Släng på Neutriks billiga CA kontakter så har du en kabel för mindre än 70 SEK!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/05/25 :  11:44:52  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
quote:
Thomas Ö: bra att den i ditt tycke lät bättre än Qunex 1:an, har testat den en gång o gillade den inte. Hur mycket "bättre" är de dyrare du nämner?.

...AC-01:an är lite bättre, inte mycket men ändock, Dark Serpentine är riktigt bra tycker jag, den var ett "superfynd" när man kunde köpa den direkt av Naqref, nu är den fortfarande lika bra men kostar mer. Serpentine är den bästa kabeln jag haft hemma här förutom Nordost Quattrofil , Klart bättre än Xindak FA-1 i in anlägging

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/25 :  15:44:23  Show Profile Send Stickan a Private Message
Kul att du tar upp RG 62:an Magnus!!
Nämnde den för en handlare i stan(Malmö) och han hade aaaaldriiig hört taaaalaaas om den.

Tack för inputen Thomas Ö!

Go to Top of Page

Graziano
Member

89 Posts

Posted - 2006/05/25 :  16:26:46  Show Profile Send Graziano a Private Message
Ooh denna tråden passar mig ypperligt, då jag precis som Stickan jagar signalkabel för 500:-

Devialet 120, Audiovector Si3 Avantgarde
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/25 :  16:58:16  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
http://www.naqref.com/cables.html

Värda att prova! Där jag provat dem: Bättre än Rg62. Bättre än Supra EFF-1. -tycker jag!

Snoogens
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/05/25 :  17:17:27  Show Profile Send Stickan a Private Message
Mange tak Ranefjord!!

Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2006/05/29 :  15:29:52  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Hej Stickan,

för under femhundra kronor kan du få en dubbelskärmad PCOCC kabel med silvertenn och fina kontakter:

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e845880&ReferId=3

Belkin är kanske världens största kabeltillverkare och de säger att de inte förmår göra en bättre kabel än denna.

mvh

S
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000