HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rauna Candela rörslutsteg, någon som lyssnat till?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2006/03/20 :  15:25:54  Show Profile Send Fred a Private Message
Någon som vet hur detta slutsteg låter, jämfört med annat - ARC t ex?

SW
Member

542 Posts

Posted - 2006/03/20 :  22:16:59  Show Profile Send SW a Private Message
Jag har hört det tillsammans med Raunas stora hornsystem och det lät alldeles förträffligt.

S
Go to Top of Page

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2006/06/27 :  16:19:50  Show Profile Send Stefanolo a Private Message
Har fått Candela "demad" hemma i mitt lyssningsrum av legenden själv. Jämförelseobjekt var min Pathos Classic One Mk II. Högtalare var JMLab Micro Utopia Be och signalkälla var OPUS 3 Continuo med Cantus-arm och AT OC-9 puppa.

Precis som Bo Hansson uppger i sin beskrivning av Candelas ljud: "Candela låter dynamiskt och analytiskt med påtaglig upplösning av svaga ljud såsom rumsinformation klangintryck o.s.v".

Har man lyssnat en del på ackustisk musik live och även själv spelat ackustiskt instrument både solo och i orkester så är ljudet Candela levererar klart medryckande och man har svårt att sluta lyssna.

Jag trodde att Candelan skulle vara lite för "svag" för mina JMLab-stativare men halleluja vilket "schwung" det blev i pukslag och basinstrument. Inspelningsrummet/lokalen är mycket realistiskt återgivet och svaga ljud och detaljer framträder väl med luft och precision.

Som jag sa till Bo: "Det är bara att göra som Pippi Långstrump; ta fram kappsäcken med guldpengarna i."

Synd att man inte är Pippi. Får väl hålla mig tills jag sparat ihop kulorna.

/Stefan
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/06/28 :  10:33:37  Show Profile Send Stormen a Private Message
Ja det är något som stör mig, Att man måste sälja det befintliga för varje produkt jag lånar hem av rauna-kollektionen.
Kan tyvärr inte bidra med några referencer till nuvarande candela steg jag har mer än olika dynaudiosteg. En del säger att candela även har fördelarna som transistorsteget har.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000