HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Zappa plays Zappa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/05/22 :  17:05:55  Show Profile Send Resonans a Private Message
Var det någon mer än jag från HifiForum som såg Zappa plays Zappa på hovet 2006-05-19?

Det var en helt otrolig spelning, tänk att man fick se/höra Terry Bozzio framföra originalversionen av the Black Page!

Den första låten var den enda jag inte kände igen- någon som vet vilken det var?

...music is the best...

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/05/22 :  18:16:58  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Ja, jag var också där!!!!!

Helt makalöst var det. Matchade väl inte riktigt originalet, men definitivt det bästa "coverband" jag hört.
Megatrumduellen var definitivt inte att leka med. Tyckte lite synd om slagverkare som stod och slog grundtakten på en koskälla i säkert en kvart.

Keyboardkillen ska också bli kul att få höra mer av i framtiden.

Undrar lite om man valde bassist efter att han skulle ha samma rörelsemönster och spelstil som Scott Thunes (mannen med världens hårigaste öron).

Här finns lite bilder:
http://www.flickr.com/photos/anderslarsson/tags/zappaplayszappastockholm/

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/05/22 :  18:22:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vilka gamla Zappamusiker var med förutom Steve Vai och Terry Bozzio?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/05/22 :  19:09:01  Show Profile Send Resonans a Private Message
Napoleon Murphy Brock var med också.

...music is the best...
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2006/05/22 :  20:10:49  Show Profile Send gcs a Private Message
Fråga: Var SR/P3 där och bandade?
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/05/22 :  21:15:51  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
gcs: Nej, det fanns tyvärr inga tecken på detta.

Napoleon sjöng hela tiden, medan Vai och Bozzio bara var med ca en timme var.

Materialet hade valts utifrån deras medverkan. Tyngdpunkten låg helt klart på de album där NMB sjöng, Bozzio körde nästan bara låtar från Baby Snakes och Sheik Yerbouti, och Vai spelade också bara han spelat live med FZ.

Av någon märklig anledning hade de ställt upp Bozzios trumset längst till höger(från publiken sett) så vi på vår flank såg honom bara när han bugade för applåderna på slutet.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/05/22 :  22:01:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Napoleon Murphy Brock, vi snackar alltså material från mitten på 70-talet! Något från Zoot Allures?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2006/05/22 :  22:03:29  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag var också där. Satt längst till höger på 6:e raden på parkett.
Tyvärr minns jag inte vilken låt de började med, men det var ju lite fyndigt att fortsätta där filmen slutade.
Deras version av Trouble Every Day var helt fenomenal. Överhuvudtaget var konserten mycket bättre än jag trodde den skulle vara.

Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2006/05/22 :  22:10:49  Show Profile Send hogga a Private Message
Något från Zoot Allures? Nej, inte vad jag minns.
Go to Top of Page

TNT
Member

204 Posts

Posted - 2006/05/25 :  14:06:33  Show Profile Send TNT a Private Message
Satt 10:e rad höger. Konserten var helt OK. Unge herr Zappa gjorde väl inget stort väsen av sig och var för mig en besvikelse. Man hörde inte vad han spelade långa tider och när det väl hördes - well ... inget att skriva hem om. Vai fyrade av ett riktigt killer solo och visdae att gammal är älst - pro stuff! Stundtals så svängde det grymt och bandet var riktigt tigth - här var det trummisen och basisten som stod ut tycker jag. Inhoppar trummisen var ju bra men det var mer hammra om man säger. Jag saknade utlovade Mats å Morgan - träffade dom utanför efter konserten och dom var beskvikna helt klart - D Zappa gjorde en "chicken out" nära inpå konsterten och tog bort deras framträdande - synd.

Drar mig til minnes när det hölls minneskonsert för FZ på kulturhuset - bara svenska musiker och jag undrar om det gigget var bättre - jag tror det faktiskt.

Kul grej att ha varit på i all fall. 4p avd 5!

Jag postar, alltså finns jag
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000