Author |
Topic |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/05/16 : 14:37:11
|
Har ni läst testen i senaste HIGH-Fidelity ?? Nu finns alla storlekar!
5 x 20 mm 100 mA - 16 A Pris: 70:- 6,3 x 32 mm 100 mA - 32 A Pris: 110:-
Frakt tillkommer !
Vi har även säkringar för "vanliga proppskåp" och automatsäkringar! |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
Edited by - Creative Audio on 2006/05/18 09:29:55 |
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2006/05/16 : 20:18:03
|
Nej, kan du berätta |
Peder Bäckman AVM Audio Video Manufaktur
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/16 : 22:41:59
|
Jag har inte läst. Men jag vet ju utan att läsa vad dessa säkringar gör.. Jag fattar verkligen inte hur dom kan ens göra NÅGOT. Men det gör dom. Och det är endast av godo tills dags dato..
Så jag gissar dom numera har upptäckt en ny grej som fungerar possetivt fast det knappast går att förklara... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 13:47:55
|
Fick tidningen idag. Har haft liknande positiva upplevelser med sådana säkringar i en rörförstärkare.
M
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 13:58:11
|
|
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 16:54:15
|
Skulle vara skoj att läsa hur många som har dessa säkringar idag som inte går tillbaks igen till dom vanliga
Dom flesta är väldigt tysta om dess förtjänster tycker jag fast dom verkligen ger resultat som måste betecknas som rent stora.. Och tar man med pris i bilden tvivlar jag på att det finns något ens i närheten av effekt o skillnad som dessa gör. Och eftersom det finns om jag inte är "ute o jonnar" olika typer av dessa. Silver o guld så kan man nog alltid finns ut det bästa för sitt system. Men att jag någonsin skulle gå ifrån min guldis i skåpet är uteslutet..
Helt uteslutet. Och har ni säkringar i era högtalare.. Då inte bara bör ni prova att byta ut dom mot guldmodellerna. Dom som minns vad det gjorde på mina infinity kan nog styrka detta jag säger. Jag fick ljud för hur mycket pengar som helst. Och detta för totalkost av 220 spänn om jag inte minns helt galet...
Jag VET jag här hypar för fullt. Men detta var faktiskt den mest prisvärda hifigrej jag någonsin träffat på tror jag.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 18:28:49
|
Om ni har säkringar i era högtalare så skulle jag rekomendera att ta bort dom och koppla förbi dom, om ni vill had riktigt bra resultat. Säkringar i en högtalare hör bara hemma om den har en inbyggs förstärkare och säkringen är till strömmen endast.
Har någon en link till denna säkrings review ? |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 18:35:14
|
I en gamal Infinity tar man inte bort säkringar om man är frisk.. För bränner man sina band så är man illa ute kan man lugnt säga.. Så förlåt jag måste gå emot dig på den punkten pederb... Du har ju annars rätt till stor del. Men man bör ha klart för sig var och hur man kan reparera. OM det ens finns saker så man kan få ev brända element lagade...I infinitys fall så bör man aldrig någonsin ta bort sitt ända skydd där finns. Men förbättra med bättre säkringar kan jag starkt rekomendera...Men det finns fler högtalare som har säkringar där borttagande kan bli ofantligt dyrt misstag...Så se före sådana ingrepp alltid till att det finns saker att laga med... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2006/05/19 : 19:53:13
|
Det finnes alltid undantag till regeln, och när det kommer till gamla RSL kan jag hålla med. Om man blåser säkringar i högtalarna så har stora problem. |
|
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 11:39:17
|
Jag har också erfarenhet från guldsäkringar. Det blir skillnad i både elektronik och högtalare i de fall jag hört byten. En cd-spelare och ett par högtalare. |
Retro låter fint. |
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2006/05/21 : 12:15:12
|
Jag har också erfarenhet av guldsäkringar. Bytte säkringarna i min tv-apparat, bilden blev mycket skarpare och svärtan blev fantastisk. De blev också ett helt annat lugn i bilden. Man kan definitivt prata om haksläpp! |
Edited by - Kevin Mitnick on 2006/05/21 12:52:24 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2006/05/21 : 15:55:21
|
quote: Lägg guld ägg "prova ohm:s lag" U = R x I Den skrev Georg Simon Ohm 1862
Va? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2006/05/25 : 14:52:35
|
1862, oj det var länge sedan. Det fanns inte ens några sjyssta kullager då, dessutom hade Bell inte kläckt idén med telefonen än och hur klarade man sig utan skiftnyckeln? Till mångas nöje och landets växande välfärd byggdes järnvägsnätet ut för fullt men det fanns nästan inga stationer än. Industrialiseringen var inne i ett tidigt skede och den stora mängd obesuttna bönder som nu fanns tillgänglig som arbetskraft underlättade fabrikernas växande. De flesta människorna i Sverige sysselsattes dock alltjämt av jordbruket och några bilar sågs inte rullandes på de vägar som fanns. Här fortskaffade man sig medelst häst och vagn eller till fots. 1870 får en engelsman patent på "höghjulingen" och först fram emot 1900 ser cykeln ut som vi är vana att se den idag. Hur tror ni högtalaren såg ut, fanns den?
Alltså kort sagt, vad har ohms lag med guldsäkringar att göra?
Ska det bli ytterligare en diskussion om vad som är möjligt eller inte möjligt och vad som är vetenskapligt belagt eller inte?
Kevin: Är du allvarlig eller driver du bara med oss?! Om du är allvarlig, kul för dig och förvånande för mig. Om du driver med oss, bespara oss sarkasmen tack! |
Retro låter fint. |
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2006/05/25 : 23:16:50
|
Jeppe 72, jag är sarkawtisk, men hade du trott mig om jag hade sagt att jag hade testat dessa guldsäkringar i en förstärkare och bekrivit samma fantastiska förbättringar? Var det tv:n som avslöjade mig? |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2006/05/26 : 10:20:17
|
Kevin: Jag skulle inte avfärda en förändring i ljudet utan att själv undersöka saken. Det var inte tv:n. |
Retro låter fint. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/05/26 : 19:14:45
|
Äh hörni, detta är ett nyhetsfora, altså inte ett diskussionsfora. Vill Ni diskutera så gör det på ett av våra diskussionsforum. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
|
Topic |
|