HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Guldsäkringar - test HIGH-Fidelity
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/16 :  14:37:11  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Har ni läst testen i senaste HIGH-Fidelity ?? Nu finns alla storlekar!



5 x 20 mm 100 mA - 16 A Pris: 70:-
6,3 x 32 mm 100 mA - 32 A Pris: 110:-

Frakt tillkommer !


Vi har även säkringar för "vanliga proppskåp" och automatsäkringar!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/05/18 09:29:55

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/16 :  20:18:03  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Nej, kan du berätta

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/16 :  22:41:59  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag har inte läst. Men jag vet ju utan att läsa vad dessa säkringar gör.. Jag fattar verkligen inte hur dom kan ens göra NÅGOT. Men det gör dom. Och det är endast av godo tills dags dato..

Så jag gissar dom numera har upptäckt en ny grej som fungerar possetivt fast det knappast går att förklara...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/05/17 :  13:47:55  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Fick tidningen idag. Har haft liknande positiva upplevelser med sådana säkringar i en rörförstärkare.

M
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/17 :  13:58:11  Show Profile Send Mahler a Private Message

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  16:54:15  Show Profile Send mayro a Private Message


Skulle vara skoj att läsa hur många som har dessa säkringar idag som inte går tillbaks igen till dom vanliga

Dom flesta är väldigt tysta om dess förtjänster tycker jag fast dom verkligen ger resultat som måste betecknas som rent stora.. Och tar man med pris i bilden tvivlar jag på att det finns något ens i närheten av effekt o skillnad som dessa gör. Och eftersom det finns om jag inte är "ute o jonnar" olika typer av dessa. Silver o guld så kan man nog alltid finns ut det bästa för sitt system. Men att jag någonsin skulle gå ifrån min guldis i skåpet är uteslutet..

Helt uteslutet. Och har ni säkringar i era högtalare.. Då inte bara bör ni prova att byta ut dom mot guldmodellerna. Dom som minns vad det gjorde på mina infinity kan nog styrka detta jag säger. Jag fick ljud för hur mycket pengar som helst. Och detta för totalkost av 220 spänn om jag inte minns helt galet...

Jag VET jag här hypar för fullt. Men detta var faktiskt den mest prisvärda hifigrej jag någonsin träffat på tror jag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:28:49  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Om ni har säkringar i era högtalare så skulle jag rekomendera att ta bort dom och koppla förbi dom, om ni vill had riktigt bra resultat. Säkringar i en högtalare hör bara hemma om den har en inbyggs förstärkare och säkringen är till strömmen endast.

Har någon en link till denna säkrings review ?

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:35:14  Show Profile Send mayro a Private Message


I en gamal Infinity tar man inte bort säkringar om man är frisk.. För bränner man sina band så är man illa ute kan man lugnt säga.. Så förlåt jag måste gå emot dig på den punkten pederb... Du har ju annars rätt till stor del. Men man bör ha klart för sig var och hur man kan reparera. OM det ens finns saker så man kan få ev brända element lagade...I infinitys fall så bör man aldrig någonsin ta bort sitt ända skydd där finns. Men förbättra med bättre säkringar kan jag starkt rekomendera...Men det finns fler högtalare som har säkringar där borttagande kan bli ofantligt dyrt misstag...Så se före sådana ingrepp alltid till att det finns saker att laga med...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/05/18 :  10:47:36  Show Profile Send CC a Private Message
"Har någon en link till denna säkrings review ?"

- Tidningen High fidelity finns ute i handeln.

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/19 :  19:53:13  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Det finnes alltid undantag till regeln, och när det kommer till gamla RSL kan jag hålla med. Om man blåser säkringar i högtalarna så har stora problem.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/05/20 :  11:39:17  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag har också erfarenhet från guldsäkringar. Det blir skillnad i både elektronik och högtalare i de fall jag hört byten. En cd-spelare och ett par högtalare.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2006/05/21 :  12:15:12  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Jag har också erfarenhet av guldsäkringar. Bytte säkringarna i min tv-apparat, bilden blev mycket skarpare och svärtan blev fantastisk. De blev också ett helt annat lugn i bilden. Man kan definitivt prata om haksläpp!

Edited by - Kevin Mitnick on 2006/05/21 12:52:24
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/05/21 :  15:55:21  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Lägg guld ägg "prova ohm:s lag" U = R x I Den skrev Georg Simon Ohm 1862

Va?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/05/25 :  14:52:35  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
1862, oj det var länge sedan. Det fanns inte ens några sjyssta kullager då, dessutom hade Bell inte kläckt idén med telefonen än och hur klarade man sig utan skiftnyckeln? Till mångas nöje och landets växande välfärd byggdes järnvägsnätet ut för fullt men det fanns nästan inga stationer än. Industrialiseringen var inne i ett tidigt skede och den stora mängd obesuttna bönder som nu fanns tillgänglig som arbetskraft underlättade fabrikernas växande. De flesta människorna i Sverige sysselsattes dock alltjämt av jordbruket och några bilar sågs inte rullandes på de vägar som fanns. Här fortskaffade man sig medelst häst och vagn eller till fots. 1870 får en engelsman patent på "höghjulingen" och först fram emot 1900 ser cykeln ut som vi är vana att se den idag. Hur tror ni högtalaren såg ut, fanns den?

Alltså kort sagt, vad har ohms lag med guldsäkringar att göra?

Ska det bli ytterligare en diskussion om vad som är möjligt eller inte möjligt och vad som är vetenskapligt belagt eller inte?

Kevin: Är du allvarlig eller driver du bara med oss?! Om du är allvarlig, kul för dig och förvånande för mig. Om du driver med oss, bespara oss sarkasmen tack!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2006/05/25 :  23:16:50  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Jeppe 72, jag är sarkawtisk, men hade du trott mig om jag hade sagt att jag hade testat dessa guldsäkringar i en förstärkare och bekrivit samma fantastiska förbättringar? Var det tv:n som avslöjade mig?
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/05/25 :  23:51:55  Show Profile Send svejk a Private Message
Mitnick det som avslöjar dig är din ruttna attityd. Har troligen inte sett ett positivt inlägg från din sida, bara en sarkasmer.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/05/26 :  10:20:17  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Kevin: Jag skulle inte avfärda en förändring i ljudet utan att själv undersöka saken. Det var inte tv:n.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2006/05/26 :  19:14:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Äh hörni, detta är ett nyhetsfora, altså inte ett diskussionsfora. Vill Ni diskutera så gör det på ett av våra diskussionsforum.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000