HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp! Hur placera mina Audio Pro Focus SA-5?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2006/05/14 :  16:22:42  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message
Som sagt.... Hur f.n ska placera dem? Jag har krypit runt på golvet som en galning och flyttat dem fram och tillbaka. Just nu står dem ca. 25cm från bakväggen med en svag vinkling mot sweetspot. Någon som vet den ultimata placeringen när reflexröret sitter i botten?

Tacksam för svar och funderingar.....

Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/05/14 :  16:29:21  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tanken med reflexrör i botten är väl att man skall hitta placering lättare? Och således slippa tänka på ett bak-utblås som kräver sin distans till bakvägg? Knepigt.

M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/14 :  17:49:56  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
VAd säger tillverkaren i sitt "skicka-med-blad" ??

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/05/14 :  18:11:36  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej.

Hur ser rummet ut (mått vore bra) samt vad är väggar gjorda av?
Beskriv möblering samt vart fönster finns.
Mattor?
Finns det några begränsningar som är givna, typ bestämd plats för soffa/lyssningsposition?

Ge oss mer info så skall vi hjälpa till!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2006/05/14 :  23:39:43  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message
Det är ett par demoex, så inga papper eller nåt fanns tyvärr kvar.
Rummet är i skokartongsformat ca. 4.5 ggr 7 meter.... Sweetspot i mitten ungefär.
Väggarna tror jag är trä och gips. Fönster till vänster om sweetspot....

Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/05/15 :  11:49:40  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Har för mig att dom läst bäst invinklade så pass mycket att "skärningen" sker precis framför sweetspot.
Annars finns det ett forum på Audio Pro's hemsida där du kan få hjälp och tips.

Tänk även på att ingen Audio Pro modell låter speciellt bra med en förstärkare som är ljus i karaktären.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2006/05/15 :  13:52:31  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message
Just nu kör jag med Audio Pro rv.90 och cd.90... Borde ju matcha men rv.90 kanske är lite ljus i karaktären.

Jag får prova med en yamaha ax-396 jag har står.

Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000