HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 ARKENMÄSSAN 2006
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/14 :  13:11:41  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Vi bjuder in till den 7:e Arkenmässan på Arken Konferens Center!!

När?

Fredag 8 September till och med Söndag 10 September

Tider?

Fredag 13.00 - 19.00
Lördag 10.00 - 18.00
Söndag 10.00 - 17.00

Pris?

Ej fastställt, vi gissar på samma som sist

Nyheter?

De flesta handlar om mat och fika för besökarna, återkommer med info.

Tema?

Hifi, Hembio, Inwall, HD-Bild och så några överaskningar i stora hallen.

Fullbokat?

I princip, pusslet pågår för fullt

Välkomna!

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/14 :  13:14:59  Show Profile Send KingX a Private Message
härligt!

vi ses där!

sladden, du demar iår som vanligt eller? =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/14 :  13:38:59  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Det är tanken i alla fall. Vi får se i vilket rum bara

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2006/05/14 :  19:24:47  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Hifi Consult hemsidan verkar inte må så himla bra.


// rillo
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/14 :  19:26:50  Show Profile Send KingX a Private Message
sladd: låter finemang d!

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/14 :  19:32:09  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Iced Earth:

Nä, den är krasslig. Vår überingeniore håller på att bygga Arkenmässans alldeles nya hemsida, en av årets nyheter med ny grafik och överskådliga sökvägar. Han använder hificonsults plattform och just nu är det verkligen inget vidare

Fast det löser sig, hemsidan har tuffat och gått helt utan trassel i 2 år. Måste vara rekord...

Hoppas att den är uppe igen i morgon måndag

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/14 :  20:16:11  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Härliga tider! Finns den ngn lista på utställare?

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/05/14 :  20:29:55  Show Profile Send ninja a Private Message
... hoppas att ingenting oförutsett händer mig inte då


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/14 :  21:34:14  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Utställarlista finns det en någon gång i Juli tror jag. I praktiken så är utställara klara till 85%, de flesta återvänder till sina gamla vanliga rum.

Det hetaste spännande nya i år verkar vara från ett grannland...

Och så har vi ett getingbo med utställare som vill in och ha ett rum, vi har ca 10 företag som köar, varav 7 näthandlare, en grupp som av tradition ej givits någon förtur. Fast inga dörrar är stängda, finns det plats över så bereds även dessa plats.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/14 :  21:46:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Sätt dom i ett tält där ute

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/14 :  23:04:11  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

En kund sa i förra månaden:

har dom nätbutik kan dom väl ha en nätmässa...

jaja, vi får se hur pusslet går ihop

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2006/05/14 :  23:13:55  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Det var inga problem att få plats i Sthlm tidigare i år. Ni kan väl inte vara sämre på Sveriges framsida?

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/15 :  10:41:20  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

På sveriges framsida består problemet av platsbrist. Undrar om det verkligen beskriver något som är sämre

Någon förfrågan från DAVE HB har heller inte inkommit

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/05/15 :  21:09:36  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Skall bli riktigt skoj detta!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/05/16 :  11:29:16  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Som boende i Arjeplog är det en väldig tur att de flesta hifibutiker numera har nätförsäljning. Utan detta hade det varit svårt att hålla hifi intresset och investeringarna igång då man bor i denna del av Sverige. Blir därför lite nyfiken på att få veta mer om definitionen ”nätbutiker” eftersom dessa inte riktigt platsar på Arkenmässan. Vilka kriterier gör en butik till en nätbutik? Är det om man har 100% nätförsäljning, om man har en vanlig butik med nätförsäljning till 25% eller hur ser fördelningen ut innan en butik inte räknas som en nätbutik?

Arkenmässan är dock något att se framemot och som givetvis skall besökas. Det blir 4:e Arkenmässan i rad jag besöker och jag hoppas få inspiration och idéer om framtida uppgraderingar som kanske handlas via nätet eller av en butik med nätsida.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/16 :  15:02:56  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej swingpjatt!

Vi är en nätbutik då du kan handla över internet...

Den traditionella termen av en nätbutik är någon som har en dator och en hemsida. Någon som enbart gynnar sig själv (och ganska ofta hackar på den "vanliga" branchen genom sagor om hur dyr denna är).

Den traditionella handeln bygger på att du skall kunna gå till ett fysiskt ställe och lyssna på apparaten. En distributör har ett visst lager, sköter annonsering och hemsida, fixar prylarna till test och i förkommande fall slåss med frakter och tullar. En sådan distributör säljer i sin tur till ett antal butiker. För att underlätta sälj och som en intresseväckare med jämna mellanrum anordnas mässor. Dessa ingår också en distributörs åtagande. Nyttan med mässan är allas, dvs både distributör, butiker och såklart kundernas.

Ett rum på mässan där folk kan klämma och känna på produkterna i stället för att bara titta på nätet är såklart en dröm för näthandlarna. Frågan är varför de då inte säljer via butik

Ja, ni förstår att det finns en del att diskutera där...

Men vi motarbetar ingen och en mässa måste också gå runt. Problemet är att de som var med förra gången är garanterade plats nästa mässa. Insläppet av nya aktörer är ganska blygsamt.

Det vi kan göra är att hitta en plats ute i stora hallen. Med risk för att man skall tro att vi särbehandlar dessa aktörer på ett negativt sätt. Ingen intresserad - vare sig näthandlare eller "vanlig" aktör - ställs utanför om plats finnes. Vi gillar att fylla Arken, jag lovar

Angående Norrland har vi ganska många kunder som handlar av oss där. Du får upp prylarna till provlyssning och gillar du dem så handlar du. Gillar du dem inte så står du returfrakten tillbaka.

Tror inte många ger bättre service än så. Så det hänger inte på "nät" eller inte, bara på vilket företag det handlar om.

Välkommen till Arken!

mvh

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:01:12  Show Profile Send mayro a Private Message


Hmm agenter brukar väl vara en stark grupp på utställningar? Så dom kan knyta kontakter..? Så butiker brukar väl komma i andra hand såvida dom inte är agenter själva för märken. I alla fall om man tittar internationellt. Då är väl tillverkare o agenter dom som ställer ut i första hand?

Och många agenter är väl näthandlare PGA dom har svårt att "nå ut" i Sveriges butiker.. Så ta in agenter först är mitt tips. Då blir det mer bredd o skoj Sladd... dessutom får agenterna o näthandlarna ev kontakter med olika butiker samtidigt vilket sprider hifin runt om landet mera...Men selektera så att det är näthadlare med eget lager. Och inte enbart förmedlare av grejor mot beställning...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:32:04  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej Mayro!

Det krävs inte så mycket selektering egentligen. Är det en distributörsmässa så går i huvudsak företag som ej säljer via butiker bort i första gallring. Butiker ställer inte ut alls, utom de som har "dubbla" roller, däribland t ex Audio Concept, Ågrens Hifi och vi själva.

Just nu är det ju lite en brytningens tid med många ensamaktörer och näthandlare av alla möjliga slag (utan någon som helst värdering) men det tar tid innan de "tar sig in" på mässan då den ju är fullbokad varje gång och många kör med samma rum som sist, dvs ganska lite nya aktörer varje gång.

Vi kan redan nu utlova ett fullknökat Arken!!

Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:45:23  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift

Med tanke på hur populärt det har blivit att tatuera sig så lär det bli mycket extra pluring dåNi kan lika gärna höja med en tia rakt av

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:47:35  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift


Jag har långarmat på mig Sladd.... Och tar du en tia extra så bär jag med mig nåt skoj för provande ifrån ditt rum skall du veta.

Kanske gör det i alla fall ju..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:16:03  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

kvinnor med tatuering går in gratis

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/05/17 :  21:43:24  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Va bra - då kan jag ta med mig frugan alldeles gratis!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2006/05/17 21:43:55
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  22:11:07  Show Profile Send mayro a Private Message


Och jag kan ta kjol i stället för långärmat...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2006/05/18 :  10:28:57  Show Profile Send Pelle a Private Message

Det här har man sett fram emot sedan mässan stängde dörrarna sist.


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/05/18 :  12:22:51  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
En fråga såhär innan den slutgiltiga utformningen av annonsen...

vi breddar ju mässan i år. Skall det stå "HD-BILD" eller "HDTV" ?

Tacksam för synpunkter

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/18 :  12:49:29  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Det hetaste spännande nya i år verkar vara från ett grannland...


jag tror mig veta vad det är. Ska bli skoj att se om så är fallet..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000