Author |
Topic |
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 13:11:41
|
Vi bjuder in till den 7:e Arkenmässan på Arken Konferens Center!!
När?
Fredag 8 September till och med Söndag 10 September
Tider?
Fredag 13.00 - 19.00 Lördag 10.00 - 18.00 Söndag 10.00 - 17.00
Pris?
Ej fastställt, vi gissar på samma som sist
Nyheter?
De flesta handlar om mat och fika för besökarna, återkommer med info.
Tema?
Hifi, Hembio, Inwall, HD-Bild och så några överaskningar i stora hallen.
Fullbokat?
I princip, pusslet pågår för fullt
Välkomna!
. |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 13:14:59
|
härligt!
vi ses där!
sladden, du demar iår som vanligt eller? =) |
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
IcedEarth
Member
498 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 19:24:47
|
Hifi Consult hemsidan verkar inte må så himla bra.
// rillo |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 19:26:50
|
sladd: låter finemang d! |
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 19:32:09
|
Iced Earth:
Nä, den är krasslig. Vår überingeniore håller på att bygga Arkenmässans alldeles nya hemsida, en av årets nyheter med ny grafik och överskådliga sökvägar. Han använder hificonsults plattform och just nu är det verkligen inget vidare
Fast det löser sig, hemsidan har tuffat och gått helt utan trassel i 2 år. Måste vara rekord...
Hoppas att den är uppe igen i morgon måndag
mvh
. |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 20:16:11
|
Härliga tider! Finns den ngn lista på utställare? |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 21:34:14
|
Utställarlista finns det en någon gång i Juli tror jag. I praktiken så är utställara klara till 85%, de flesta återvänder till sina gamla vanliga rum.
Det hetaste spännande nya i år verkar vara från ett grannland...
Och så har vi ett getingbo med utställare som vill in och ha ett rum, vi har ca 10 företag som köar, varav 7 näthandlare, en grupp som av tradition ej givits någon förtur. Fast inga dörrar är stängda, finns det plats över så bereds även dessa plats.
mvh
. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 21:46:01
|
Sätt dom i ett tält där ute |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
DAVE_HB
Member
180 Posts |
Posted - 2006/05/14 : 23:13:55
|
Det var inga problem att få plats i Sthlm tidigare i år. Ni kan väl inte vara sämre på Sveriges framsida? |
- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen - Admin på Faktiskt.se
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2006/05/15 : 21:09:36
|
Skall bli riktigt skoj detta! |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2006/05/16 : 11:29:16
|
Som boende i Arjeplog är det en väldig tur att de flesta hifibutiker numera har nätförsäljning. Utan detta hade det varit svårt att hålla hifi intresset och investeringarna igång då man bor i denna del av Sverige. Blir därför lite nyfiken på att få veta mer om definitionen ”nätbutiker” eftersom dessa inte riktigt platsar på Arkenmässan. Vilka kriterier gör en butik till en nätbutik? Är det om man har 100% nätförsäljning, om man har en vanlig butik med nätförsäljning till 25% eller hur ser fördelningen ut innan en butik inte räknas som en nätbutik?
Arkenmässan är dock något att se framemot och som givetvis skall besökas. Det blir 4:e Arkenmässan i rad jag besöker och jag hoppas få inspiration och idéer om framtida uppgraderingar som kanske handlas via nätet eller av en butik med nätsida.
|
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2006/05/16 : 15:02:56
|
Hej swingpjatt!
Vi är en nätbutik då du kan handla över internet...
Den traditionella termen av en nätbutik är någon som har en dator och en hemsida. Någon som enbart gynnar sig själv (och ganska ofta hackar på den "vanliga" branchen genom sagor om hur dyr denna är).
Den traditionella handeln bygger på att du skall kunna gå till ett fysiskt ställe och lyssna på apparaten. En distributör har ett visst lager, sköter annonsering och hemsida, fixar prylarna till test och i förkommande fall slåss med frakter och tullar. En sådan distributör säljer i sin tur till ett antal butiker. För att underlätta sälj och som en intresseväckare med jämna mellanrum anordnas mässor. Dessa ingår också en distributörs åtagande. Nyttan med mässan är allas, dvs både distributör, butiker och såklart kundernas.
Ett rum på mässan där folk kan klämma och känna på produkterna i stället för att bara titta på nätet är såklart en dröm för näthandlarna. Frågan är varför de då inte säljer via butik
Ja, ni förstår att det finns en del att diskutera där...
Men vi motarbetar ingen och en mässa måste också gå runt. Problemet är att de som var med förra gången är garanterade plats nästa mässa. Insläppet av nya aktörer är ganska blygsamt.
Det vi kan göra är att hitta en plats ute i stora hallen. Med risk för att man skall tro att vi särbehandlar dessa aktörer på ett negativt sätt. Ingen intresserad - vare sig näthandlare eller "vanlig" aktör - ställs utanför om plats finnes. Vi gillar att fylla Arken, jag lovar
Angående Norrland har vi ganska många kunder som handlar av oss där. Du får upp prylarna till provlyssning och gillar du dem så handlar du. Gillar du dem inte så står du returfrakten tillbaka.
Tror inte många ger bättre service än så. Så det hänger inte på "nät" eller inte, bara på vilket företag det handlar om.
Välkommen till Arken!
mvh
.
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 20:01:12
|
Hmm agenter brukar väl vara en stark grupp på utställningar? Så dom kan knyta kontakter..? Så butiker brukar väl komma i andra hand såvida dom inte är agenter själva för märken. I alla fall om man tittar internationellt. Då är väl tillverkare o agenter dom som ställer ut i första hand?
Och många agenter är väl näthandlare PGA dom har svårt att "nå ut" i Sveriges butiker.. Så ta in agenter först är mitt tips. Då blir det mer bredd o skoj Sladd... dessutom får agenterna o näthandlarna ev kontakter med olika butiker samtidigt vilket sprider hifin runt om landet mera...Men selektera så att det är näthadlare med eget lager. Och inte enbart förmedlare av grejor mot beställning... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 20:32:04
|
Hej Mayro!
Det krävs inte så mycket selektering egentligen. Är det en distributörsmässa så går i huvudsak företag som ej säljer via butiker bort i första gallring. Butiker ställer inte ut alls, utom de som har "dubbla" roller, däribland t ex Audio Concept, Ågrens Hifi och vi själva.
Just nu är det ju lite en brytningens tid med många ensamaktörer och näthandlare av alla möjliga slag (utan någon som helst värdering) men det tar tid innan de "tar sig in" på mässan då den ju är fullbokad varje gång och många kör med samma rum som sist, dvs ganska lite nya aktörer varje gång.
Vi kan redan nu utlova ett fullknökat Arken!!
Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift
mvh
.
|
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 20:45:23
|
quote: Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift
Med tanke på hur populärt det har blivit att tatuera sig så lär det bli mycket extra pluring dåNi kan lika gärna höja med en tia rakt av |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 20:47:35
|
quote: Män med tatuering betalar 10:- extra i entréavgift
Jag har långarmat på mig Sladd.... Och tar du en tia extra så bär jag med mig nåt skoj för provande ifrån ditt rum skall du veta.
Kanske gör det i alla fall ju.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 21:43:24
|
Va bra - då kan jag ta med mig frugan alldeles gratis!
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2006/05/17 21:43:55 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/17 : 22:11:07
|
Och jag kan ta kjol i stället för långärmat... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Pelle
Member
417 Posts |
Posted - 2006/05/18 : 10:28:57
|
Det här har man sett fram emot sedan mässan stängde dörrarna sist.
|
[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare] |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/05/18 : 12:49:29
|
quote: Det hetaste spännande nya i år verkar vara från ett grannland...
jag tror mig veta vad det är. Ska bli skoj att se om så är fallet.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|