Author |
Topic |
|
Audio Concept
Member
981 Posts |
Posted - 2006/05/06 : 14:29:31
|
Tråkigt nog händer det att produkter försvinner under frakt. Lyckligtvis är det relativt sällsynt.
Fick hem några T+A D-10 cd-spelare och tråkigt nog var en låda tom. Spelaren hade tagits ut någonstans på vägen, lådan klistrats igen och skickats vidare. :-(
För att motverka sådana tråkigheter är det enda vi kan göra att lägga ut serienumret på nätet, och be alla som köper dem begagnat att vara observanta. Kontakta oss gärna om ni kommer i närkontakt med följande produkt,
Tillvärkare, T+A Modell, D-10 (cd-spelare) Färg: Silver/Grå Serienummer: 1617314300378
mvh, Audio Concept, Robert
|
mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end
www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev |
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/05/06 : 15:35:57
|
Självklart hjälper vi till Robert! Tråkigt att sådant händer!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/05/06 : 16:37:28
|
Jag gör denna tråden till sticky för att fler skall uppmärksamma detta.
Att det skall vara så svårt att skilja på mitt och ditt!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/05/06 : 16:53:05
|
Det kanske inte händer så ofta,men en gång är en gång för mycket Klart du har våran medverkan i detta. Jag säger som Pac,ditt å mitt är inte vokabulärer som finns för vissa i dag tyvärr
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
Audio Concept
Member
981 Posts |
Posted - 2006/05/11 : 23:53:59
|
magnus 1967,
eftersom vi inte vet när eller var transportstölden skedde vill jag inte hänga ut något bolag. Problemet är dock att ett utländskt bolag som exempelvis denna gång ansvarade för frakten, använder sig av mellan-speditörer innan paketet når mottagaren.
När paketen således inte hanteras av samma bolag under hela transporten blir det säkert också svårare att ha kontroll. Tipset är därför avseende värdefullt gods, - att alltid skicka det med bolag som kan garantera att de har fraktansvar och ensam hanterar det hela vägen.
mvh, Audio Concept, Robert |
mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end
www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2006/06/30 : 17:47:21
|
Tråkigt.
Hur funkar det generellt med saker som försvinner under frakt där det är solklart att någon har stulit innehållet ur en kartong under resans gång?
Hur ställer sig fraktbolaget till sådant, blir det massa krångel eller inser de att de har gjort fel och ersätter det och ler? Eller det värsta, skiter i det?
/Mikaell. |
|
|
jonash
Member
299 Posts |
Posted - 2006/09/17 : 11:31:00
|
Man måste oftast själv se till att godset är försäkrat. Dett akan man ha avtal med speditören om, eller får man fixa det separat.
Oftast säljer ju tillverkarna grejerna från sin egen lokal, dvs deras sista ansvar är sin egen shipping/receiving, resten är upp till dig.
mvh Jonas |
|
|
|
Topic |
|