HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Gruppköp ae-europe.nl och Edcor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2006/08/23 :  16:00:12  Show Profile Send Bardis a Private Message
Spännande!

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/08/23 :  17:07:05  Show Profile Send Kmj a Private Message
nu har de även bekräftat att de satte en centertapp på min specialare (bett om bekräftelse 4ggr) så allt är klart och väntar på betalningshänvisningar. Att de ökade priset på min trafo med 20€ är ju en sak de inte motiverade men, men, vad ska man göra? Skit samma, det kan ju bero på centertappen.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8504 Posts

Posted - 2006/08/23 :  20:10:40  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
kan du inte avge en rapport och skicka lite bilder, gärna med föremål runt ikring

Tyvärr tog jag inga bilder,men kartongen ca40x40x40cm innehöll 2 större kartonger med trafo och 4 mindre samt mina små Intersatge trafos,allt vägde 15kg.Avgiften var moms samt expeditionsavgift.
p.s jag öppnade alldrig de mindre kartongerna,så jag såg själv alldrig transformatorerna.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/08/23 :  22:00:28  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Tyvärr har jag ingen kamera men mina PP opt har sidostyckena lackade i metallicblå färg och det såg riktigt bra ut. De små SE otp hade lite blå färg på sig men annars såg det mest ut som det brukar.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/09/12 :  09:37:25  Show Profile Send Kmj a Private Message
Och nu är allt på spår igen, tre svar på lika många arbetsdagar så det verkar som att alla eventuella problem har blivit löst från deras sida. Jag har bett om info om hur betalningen ska ske så jag skickar runt lite PM till aktuella personer.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/09/16 :  11:26:57  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ja, då var allt äntligen skickat. Jag har betalat AE och pengarna jag ligger ute med har jag delvis fått.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/09/16 :  12:49:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Grabbar, kan ni inte meddela i ord och gärna bild vad ni gjorde och hur resultatet blev?

Jag ska över till USA i oktober och har beställt ett par trafos som jag ska ta med mig därifrån. Ett par SE-trafos ska vara till min 2A3 ett par PP till en 832.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7824 Posts

Posted - 2006/09/16 :  13:06:07  Show Profile Send Fuling a Private Message
Mina små SE-trafos från Edcor komemr att hamna i ett 807 UL-bygge åt brorsan. Det blir en separat tråd om det bygget när det väl tar fart, jag tror han skulle börja skära till chassiplåten idag.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/09/16 :  13:35:06  Show Profile Send Kmj a Private Message
Mina nättrafos skall paras ihop med 4st 6550-rör. Dock kommer det nog att ta ett tag innan det projektet startas, även om det mesta redan finns.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/09/25 :  12:33:45  Show Profile Send Kmj a Private Message
Så, då är allt hämtat och vidareskickat. En sak är säker, det är inga småsaker inte


Så ni får ett humm

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/09/26 08:49:15
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2006/09/26 :  20:26:28  Show Profile Send Bardis a Private Message
Hämtade trafarna i dag. Tunga prylar 11 Kg!
Nu skall det bli triodkopplade PP steg med 6550 rör.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/09/27 :  09:51:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Bardis:
Vad är det för trafo?
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/09/27 :  12:18:43  Show Profile Send Kmj a Private Message
Soundbrigade:
Samtliga är nättrafos, Bardis kallas "Bill" på AEs hemsida och den som syns på bilden utgör ena halvan av mitt par. Den är speciallindad och skall användas till ett PP-steg med ett par 6550/kanal.
En hade säkert räckt till ett stereopar men jag vill göra monoblock och priset var ju förmånligt så varför inte fläska på?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/31 :  10:13:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag bara undrar lite sådär ....

Var det någon som förköpte sig??? Och aknske skulle vilja bli av med ett par pushpull-trafos?
Jag har stoppat i ett par XPP-8K-8-10 (fel ordning), 8K:8ohm, 10W i en förstärkare och det blev så bra att jag skulle kunna tänka mig ett par sådana trafos till.

PM:a mig om du bär å#168;för mycket last.
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000