HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 **ÄNDRING**Meridian+ NuForce+ Kithara?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/05/11 :  10:11:53  Show Profile Send kris69 a Private Message
Vad är det för högtalarkabel

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/05/11 :  12:09:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
fyrfläta i silver-mica från http://www.audioprophile.com/start.htm

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2006/05/21 16:30:42
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/05/30 :  22:32:30  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Apropå ingen bas med nuforce.
jag kopplade in min nuforce med ett nätfilter framför, först hade jag riktigt dåligt ljud och nästan ingen bas, då vände jag på stickkontakten och fick ett totalt annat ljud.
Hur bra som helst. Det var ingen liten skillnad det lät trasigt med fel fas på filtret.

Alltså! var försiktig med nätfilter och sådant tillsammans med nuforce se till att det blir rätt fas.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

lundq
Starting Member

13 Posts

Posted - 2006/07/04 :  23:05:20  Show Profile Send lundq a Private Message
Jag har ordenligt med bas på mina högtalare, såpass att jag får lugna ned resonanserna med Meridians RC =).

Jag måste slå ett slag för Meridian och NuForce. Jag har sällan hört ett sådan högupplöst ljud, sweet love. Har inte haft tonvis med högtalare eller kombinationer att jämnföra med. Jst nu har jag ett par Meridian DSP33. Kan säga att de inte alls når upp till samma nivå som min ordinarie setup

Kör med samma silverkabel som visas på bild tidigare i tråden. Samt 2st Ref9 som matar mina Compact XZ-1. Som källa änvänder jag för tillfället en Marantz DV6600 alt. AH Njoe Tjoeb 4000, De skall dock bort och bytas ut mot något mer välspelande... Här finns mycket att hämta misstänker jag. Som interconnects till Meridian G68 kör jag samma "sorts" kabel som högtalarkablarna, bara att de är anpassade efter interconnects. Annat hölje, RCA kontakter osv :P. Voodocables gör råmaterialet som jag fått tag på av en mycket tevlig man.

Är nyfiken på andra högtalare samt källa. Men det kommer
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000