HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 The Game, en kul bok...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/05/01 :  09:23:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jag fick en kul bok i Julklapp. Den är riktigt udda och handlar om att plocka upp tjejer.

Boken heter the Game och är skriven av Niel Strauss. Den handlar om hans excursioner i andra internetnerd-cirklar än våra. Det finns tydligen siter och forum för de som kallar sig "pick up artists". Jag tror man kan översätta det rätt och slätt till raggnings-artister. Det är dom han skriver om och om sina egna erfarenheter av att använda tekniker som förespråkas på dessa forum.

Det är riktigt rolig läsning, nästan som om han inte riktigt är på samma planet som oss andra.
Jag hade några roliga veckor med boken och ibland var det svårt att släppa den, så underhållande är den.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2006/05/01 :  10:43:11  Show Profile Send Dimitri a Private Message
En sådan bok måste väl utsättas för en praktisk prövning. BT anbefalles dock ej.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/05/02 :  08:45:37  Show Profile Send brewitz a Private Message
Hehe, ett par av mina singelkollegor har läst den (i grupp!) och sitter och smider egna planer grundade på tips från boken. Hittils har de inte lyckats något vidare men en av dem lyckades åtminstone åka på en örfil, respekt..........
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2006/05/09 :  08:30:28  Show Profile Send hal a Private Message
Niel Strauss dyker upp i mitt favoritprogram "Först och sist" kl.00.05 ikväll.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/05/09 :  21:41:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Hehehe, de verkar finnas på riktigt!

Mystery's wing Badboy kör en workshop i Stockholm den 15'e och 16'e Juni... http://www.badboylifestyle.com/?lang=en&RID=d3d9446802a44259755d38e6d163e820&badboy=workshops

Och här har vi Mystery himself... http://www.mysterymethod.com/

De är inte så lite roliga!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000