HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur terminera Harmonic Tech
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/04/27 :  11:17:48  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Jag har köpt 1 st Harmonic Tech Pro 9 högtalarkabel på 8 fot. Tanken är att kapa och terminera den så att jag får två kablar att använda till monoblocken. Det visar sig dock att den är riktigt grov, tjock och styv och innehållet är för mig okänt. Är det någon som vet hur den är uppbyggd? Är det vansinne att kapa den för att terminera om den? Fixar man det själv?

Om någon sett eller har en bild med en sprängskiss på denna kabel hade det varit mycket värt. Då vet jag ju vad jag har att vänta om jag sätter sågen i den.

www.akkelisaudio.com

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/04/27 :  11:23:28  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ta en yxa och hugg till bara! Lite måste man chansa får att ha ett roligt liv.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/04/27 :  13:40:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tänkte mig snarast en bågfil. Men jag vill gärna veta att jag "fixar" det innan jag ger mig på det. Ett par av nämnda kabel kostar 13 500 kr

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/04/27 :  13:57:26  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Kabeln består väl av flera koppar ledare?
Då borde ledarna vara märkta + och -,om så ej är fallet så är det väl bara att mäta vilka som går till + och vilka till - från den avklippta till terminalera .Du borde väl kunna använda en vass bultsax.

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/04/28 :  19:58:09  Show Profile Send Nitram a Private Message
På 12:an (om nu det hjälper)tror det är tre ledare var till "plus och minus" och i mitten små plastslangar för att separera ledarna... och dom hade olika färger ja.

Om du har tillgång till nån bra crimptång så är ju inte det fel...

Good luck!


Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000