HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bordsben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fx
Member

50 Posts

Posted - 2006/04/26 :  23:47:16  Show Profile Send fx a Private Message
Jag har tankar att bygga ett fällbart barbord till min nya lägenhet. Att få tag på en bordsskiva eller fixa en upphängning är inga problem. Däremot så är det inte lätt att hitta ett bordsben som går att demontera. Benet är tänkt att ha höjden 110cm.

Så nu skulle jag vilja ha tips var jag kan få tag på ett sådant eller tips på hur jag kan bygga ett.
Just nu lutar det åt att göra en egen variant, men finns det färdiga lösningar är det också intressant.

Tanken är att det ska se ut något liknande det nedan.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/04/26 :  23:55:19  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Försök hos en "båthandlare" !!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/27 :  00:52:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
IKEA, borde ha dock kanske bara i 4 pack
Husvagnsaffär borde kunna ha oxå.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2006/04/27 :  09:07:30  Show Profile Send Frasseman a Private Message
IKEA har höj och sänkbart ben (70 - 107cm) i löspack för 199kr.

IKEA ben - vika byske

Mvh
Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/04/27 :  09:16:49  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Något som viks ut från väggen. Antingen helt eller i vinkel.


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2006/04/27 09:37:26
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/04/27 :  13:38:16  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag vill rekomendera en idé som bygger på vemsoms idé, nämligen en konsoll fäst med gångjärn i väggen som du viker ut under bordet till stöd. Då finns stödet alltid på plats bakom bordet när du behöver fälla upp det. Tänk att du öppnar en liten dörr under bordet som bordet sedan får vila ovanpå.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/04/27 :  14:45:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Precis som Anders (LeoArietis) skrev. Så var det min andra idé som jag skrev om ovan :) Kan göra en liten 3D till om så önskas.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000