HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Teknik vs Musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/04/26 :  12:30:13  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Alltsedan grundskolan när man började köpa skivor (första skivan: 1983, Iron Maiden: Piece of Mind - mamma konfunderad... monster, hårdrock...hmm..) och musikintresset började gro så har det genom åren visat sig vara den enda av mina intressen/hobbys som inte dött utan bara växt sig starkare, den har gått från fascinationen från första skivan, första konserten, att starta eget band, spela in egna grejor och hela tiden prata musik med bekanta, upptäcka och lyssna efter nya intressanta artister/genrer.

Under senare år, runt sekelskiftet lade min gamla technicsförstärkare av och jag var tvungen att köpa nya grejor. Naturligtvis hade jag inställningen att "det är viktigare med bra skivor än att lägga pengarna på en onödigt dyr anläggning". Men jag hade också förmånen att ha en kompis med Hifi-intresse som just hade köpt på sig lite grejer, bla ett par Von Schweikert Vr-4.

Wow! Kunde mina gamla skivor låta så där? Köpte som student raskt på mig lite budget-hifi, ett par stativare, ny förstärkare, ny cd, ett par enklare suprakablar osv och satte mig och återupptäckte min skivsamling som fick helt nytt liv. Även skivköpandet tog ny fart så fort det blev rea.

Nu när man har arbete och haft möjlighet att uppgradera lite så fortsätter samma fascination att leva i mig så fort något nytt (bättre) introducerats i anläggningen, samma mönster - jag sätter mig och lyssnar, återupptäcker min skivsamling.

Summa summarum, musiken är för mig grunden och det centrala, men tekniken är fantastisk, för utan den skulle jag inte kunna fylla mitt liv med denna musikglädje i samma utsträckning, på så sätt blir det inte heller materialistisk - musikupplevelsen och glädjen är i högsta grad immateriella!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2006/04/26 :  12:35:09  Show Profile Send nin a Private Message
Bara titta i forumet. Folk sitter och byter kablar var och varannan dag för flera 10 000-tals kr, och sitter med en 100-200 skivor till denna anläggning som dom aldrig blir nöjd med.
Själv köper jag en nya hifigrejer extremt sällan (förstärkaren 6-7 år, skivspelaren 4-5 år, etc), men köper massa skivor (runt kanske 1700 st nu). Fråga vad som är viktigast då

Edited by - nin on 2006/04/26 12:36:12
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/04/26 :  12:38:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag får nog hålla med om att olika musiksmak gör att det bara är vissa trådar man går in och tittar i.
Därför kan man lura sig att tro att det är ett föhållandevis lite intresse för forumet.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/04/26 :  12:43:56  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
nin; Att jag byter "upp" mig kontinuerligt har dock inte nåt att göra med att jag på något sätt är missnöjd med det jag sitter med, bara att det blir roligare ju bättre det blir och man har möjlighet till förbättringar. Tror många drivs av det snarare än gnagande funderingar och missnöje i sin situation - vilket för mig är exempel på något positivt.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/04/26 :  12:53:00  Show Profile Send n0p a Private Message
nin: Du kan verkligen inte släppa kabeldebatten eller?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/26 :  13:42:34  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Bara titta i forumet. Folk sitter och byter kablar var och varannan dag för flera 10 000-tals kr, och sitter med en 100-200 skivor till denna anläggning som dom aldrig blir nöjd med.

Herre gud Inte ens i en tråd som handlar om musik kontra teknik så kan en del släppa "just kabeltjatet"...Det är inte "ditt" problem om någon lägger 1000-tals kronor på kablar, man kan inte bli annat än trött på det

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2006/04/26 13:44:45
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/26 :  14:09:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Nin:
Anledningen varför jag inte skriver och läser på musikdelen är att det inte ofta är intressant musik där för mig. Seg audiofile jazz och sånt är inget jag går igång på. Så musik snackar jag på andra ställen.


Snacka om fördomar.
Det är jag som brukar köra lite jazzsaker, för att jag gillar det. Räknar inte med att alla gör det... DÄRFÖR så finns det andra som kör hårdare rock, HIP-HOP, singer/songwriter.

Det där med att det bara är SEG audiofile jazz som recenseras bevisar ju bara att du inte ens läser under musik... Fast du är ju inte ensam om att tro det.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/04/26 :  14:15:34  Show Profile Send marens a Private Message
Jag har en förklaring på varför det är såhär.

Vi måste utgå ifrån att det här är ett hififorum. Folk är här för att de är intresserade av hifi och vill diskutera hifi. Må det vara tekniskt- eller ur "titta vilka prylar jag provade igår"-stuket. Det är hifi som är huvudämnet och det gemensamma intresset.

Bakom detta hifi-intresse kan man såklar ha ett ännu större musikintresse (eller mindre, det går bra det med, poängen är att det är ett separat intresse normalt). Man gillar musik, lyssnar ofta och man har en utpräglad personlig musiksmak. Musik är så subjektivt att det nästan inte går att diskutera. Vi fattar inte vad vi säger för vi har helt olika värdegrund för vad som är bra musik. Vi kan inte ens utan problem kartlägga våran egen värdegrund för musiken, hur ska vi kunna sätta oss in i någon annans och sedan börja diskutera/tipsa/prata om vad som är bra? Det är svårt! Då är det roligare och ger mer behållning att lyssna på musik.

Hifi är å andra sidan ett område där vissa gemensamma värdegrunder lätt går att urskilja(vi vill ha bra ljudåtergivning). Visst det finns olika åsikter, men det går iaf att diskutera, motivera varför man tycker på ett visst sätt. Det är lätt att relatera till andras erfarenheter. Allt är inte subjektivt inom hifi, ifall det vore så skulle vi inte ha något att prata om här utan vi skulle istället leva i våran egen lilla bubbla. En högst personlig uppfattning av världen som ingen annan kan relatera till. Så är det inte.

Sedan kanske just ett hififorum inte är det mest självklara stället att leta ny musik på. Vad är det som säger att jag har ens liknande musiksmak som någon annan på detta forumet? Jag kanske tycker helt tvärtom mot alla andra här och känner inte igen några atristnamn osv. Då kan det ge mer att leta musik på tex ett musikforum med den inriktning man för tillfället känner för.

Iofs så tittar jag ibland på musikdelen på faktiskt. Där har ett och annat skivköp orsakats. I ärlighetens namn så visste jag inte ens om att ni hade en musikdel här innan denna tråden.

Edited by - marens on 2006/04/26 14:18:03
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/04/26 :  14:23:54  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Vad är musik?

Frågan får ofta någon typ av tråkigt och otillräckligt standardsvar. Jag skulle vilja besvara frågan så här:

-Musik är mystik.

Något vi egentligen vet väldigt lite om men som ändå har en stor attraktionskraft. Låt mig få delge er ett synsätt och se vad ni säger.

Å ena sidan ett vetenskapligt, "klassiskt" synsätt. Å andra sidan ett mer filosofiskt, "romantiskt" synsätt. Nu vill jag använda dessa två synsätt på "Teknik vs Musik".

Teknik. Apparater. Musikförmedlare. Sprugna ur vetenskapen. De går att konstruera med hjälp av papper och penna, räkna ut hur de kommer att bete sig och göra simuleringar på det. Går det att hitta ett filosofiskt/romantiskt sätt att se på detta? Transistorer vs rör, kanske? Nja, skillnaderna är ju ändå grundligt vetenskapligt kartlagda, så kanske inte. Kanske är jag inte tillräckligt insatt (besitter tillräckligt kunnande), men jag har svårt att kunna se hur man kan "filosofera" kring apparater...

Musik. Går att definiera vetenskapligt. I alla fall fenomenet. Läran om ljudvågor utbredning, ljudtryck, hur ljud skapas, Hz-definitionen av tonerna, osv. Det går alltså att beskriva musiken på ett vetenskapligt sätt MEN det blir allt annat än uttömmande... Man missar liksom musikens innersta väsen.

Varför låter rör som rör och transistorer som transistorer? Lätt. Det är forskat på och kartlagt (om jag får generalisera). Varför låter en treklang med stor ters (dur) glatt medans en liten ters (moll) låter vemodigt? ÄR DET NÅGON SOM VET? Hur kan en halvtonsskillnad ge oss så vitt skilda KÄNSLOR som glatt och sorgset?

Är ni med på vad jag menar? Om jag skulle försöka mig på en slutsats:
Teknik, har vi (förvisso olika) erfarenhet av, man kan bedriva lite hobbyforskning och dra slutsatser. "Lätt" att diskutera (även då om man har kommit fram till helt olika slutsatser/erfarenheter).
Musik. Varför sitter jag ibland och gråter när jag lyssnar på Juloratoriet? Varför får jag ALLTID en rysning längs hela ryggraden när klimax nås i slutet av Octavarium? Hur kan musiken beröra på det sätt den gör? Detta kräver djupare reflektion, eftertanke och lite filosoferande. Och är, i allra högsta grad, personligt. Och då blir det "svårt".

/G, som är lite flummig idag...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2006/04/26 :  15:36:23  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Är det kanske så att många, brottas med en osäkerhet i om man har köpt rätt prylar eller får skämmas över att inte hänga med i en alltmer galopperande uppgraderingsspiral. När sedan köpet och den ekonomiska uppoffringen är gjord, så ska ibland paketet fotas i alla tänkbara vinklar och kläs av sakta som om det vore en ”strip tease” innan publiken får sitt lystmäte och kan gratulera till nyförvärvet.

Komponenter kostar en del pengar och inte alla kan lägga ut för stora belopp, så det blir en del kompromisser när det köps från både handlare, privat eller importerat med varierande resultat. Denna process skapar i sin förlängning avund och stressar åskådaren att uppgradera sina egna prylar. Vi vet att värdet sjunker med raketfart på den nyss inköpta saken och så tyngs man ytterligare av nya utgifter och skulder.

Jag ser mej själv som en av dessa och försöker att ta mej ur beroendet och att alltid vara aktuell med dom rätta bitarna i musikspelarkedjan, genom att försöka fråga mej vad som är det centrala i lyssnandet.
Det finns en falsk trygghet i att förlita sej på tekniken, för det kommer alltid att finnas något bättre på butikshyllorna eller på annonsmarknaden, och jag inser att det inte går att hålla jämna steg med kamraterna.

En liten klick med personer som tar sej fram i ett lugnare tempo, byter upp sej med lägre prissatta produkter, oftast beg. och moddar och utvecklar sin egen stil vilket framstår som en behagligare tillvaro.

Vad jag vill försöka peka på är att, teknik får alltför mycket utrymme medan musiken får leva i marginalen.
I min ungdom så kunde de kommunala musikskolorna stimulera en hel del intresserade elever med ibland skamfilade och lite tråkiga instrument, till en inre tillfredsställelse och ingen frågade efter de senaste eller bästa fabrikaten, vi spelade och gladdes ändå.

Nya P2 tycker jag har lyckats med att bl.a låta lyssnare önska sin musik mellan 9-10 på förmiddagarna och det har för mej ersatt de gratis CD som ingick i en Dansk tidskrift man fick för något år sedan då chansen gavs att lyssna till ny musik. Att pröva något nytt ibland och låta sej vederkvickas av andras upplevelse är både spännande och berikande.

Jag vill inte ta ifrån någon glädjen med ett nyförvärv bland komponenterna, men efterlyser mer än snabba, lättflyktiga tekniska lösningar och kortsiktiga glädjerus för att berika musiklivet.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/04/26 :  16:36:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
En liten klick med personer som tar sej fram i ett lugnare tempo, byter upp sej med lägre prissatta produkter, oftast beg. och moddar och utvecklar sin egen stil vilket framstår som en behagligare tillvaro.

En synnerligen intressant observation!
Titta på vilka som skriver mest på musikforumet och börja sedan titta på andra delar av forumet vad dessa personer skriver.
Jag lovar att få sysslar med att byta komponenter i rasande takt...

Som en lite egen privat observation gällande huvudanläggningen kan jag säga att högtalarna har jag haft sedan -99, CD'n sedan -98 medan förstärkaren är ett halvår gammal. Den jag hade innan hade jag dock haft sedan -99.
CD'n är mogen för utbyte eftersom man lugnt kan påstå att digitaltekniken gått framåt sedan den tillverkade, den är från ca 94-95 men jag har inte bråttom med det utan tar det när jag känner mig "inspirerad".

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:18:08  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Dom skivorna som har betytt mest för mig är skivor som i början gett "tuggmotstånd" och jag har fått lyssna ett antal gånger innan det har lossnat.
En bra början är att inte katalogisera musiken eller sitt musikintresse för mycket, typ: "jag gillar inte ..... och jag lyssnar aldrig på.....Den musiken är inget att ha osv.

Då berövar man verkligen sig själv möjligheten att upptäcka nya artister och nya musikstilar

Instämmer hal! Man får svårt att hitta ny intressant musik om man dömmer på förhand.
I mitt fall så är det så att, Skivor som jag uppskattar "mest" är i de flesta fall sådana som har "växt" med tiden, men samtidigt så finns det mycket som man har vrididt sig i plågor när man hör det första gången och inte har de blivit bättre med tiden

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:21:16  Show Profile Send FBK a Private Message
En annan sak som jag kom att fundera över när det gäller Zalves rubrik "Teknik vs Musik" är hur mycket(bildreportage) "träffar" det är, där Hifin står i Fokus. Dvs träffar där alla tar med sig en massa elektronik för att testa och jämföra. Hur många "träffar" annordans här på forumet där det bara lyssnas på musik hos någon medlem
Har jag fel när jag säger att bilden är att det annordnas mycket mindre antal träffar där det bara lyssnas på musik på "en" annlägning hos någon medlem.

För egen del så har jag tänkt att annordna musik träffar hos mig efter att jag har bytt bostad till större som jag gör om några månader, frågan är bara om det finns något intresse för rena musik träffar....

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2006/04/26 17:51:22
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:27:04  Show Profile Send Big Pete a Private Message
FBK: förslaget om musikträffar är en mycket bra. Räkna med mej.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:46:56  Show Profile Send ninja a Private Message
FBK, musikträffar är utmärkt idé.

Jag har börjat med en prenumeration på Lira (www.lira.se). Gillar deras cd, "Lira lyssna"


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:53:20  Show Profile Send f95toli a Private Message
FBK: Fast det kan ju också bero på att många föredrar att lyssna på musik när de är ensamma och i lung och ro, i alla fall är det så i mitt fall. Musiklyssnade är i mitt tycke ingen bra kollektiv sysselsättning (konserter är lite annorlunda än lyssnande på CD, då kan publiken i bästa fall vara en del av stämmningen).

Edited by - f95toli on 2006/04/26 17:57:12
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:59:51  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Jag har börjat med en prenumeration på Lira

Jag oxå.

Det kan ju oxå va så att det ibland är roligt att bygga/byta utrusning och ibland lyssna,åt mig går det i vågor.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2006/04/26 18:04:26
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:59:54  Show Profile Send FBK a Private Message
Kul att se att det även finns intresse för rena musik träffar

Ps. Ändrade i mitt förra inlägg angående flytt till större, jag kommer att byta bostad till större "om några månader" inte nu. Så någon gång efter det kommer jag att annordna musik träff/träffar beroende på hur stort intresset blir. Kan tillägga att jag kommer inte att ha sådana ytor som Cyber har och kunna trycka in över 20 personer

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/26 :  18:05:45  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBK: Fast det kan ju också bero på att många föredrar att lyssna på musik när de är ensamma och i lung och ro, i alla fall är det så i mitt fall. Musiklyssnade är i mitt tycke ingen bra kollektiv sysselsättning (konserter är lite annorlunda än lyssnande på CD, då kan publiken i bästa fall vara en del av stämmningen).
Det förstår jag mycket väl! Oftast så vill nog de flesta lyssna i lugn och ro.
Men musik träffar här på forumet är väl "mer ett sätt" bland flera, att hitta ny musik på och samtidigt få träffa likasinnade som även delar hobbyn Hifi.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/04/26 :  18:56:08  Show Profile Send Mattias a Private Message

Intressant och befogat ämne Zalve tar upp! Musikdelarna på hififorumen är generellt lågt besökta, tråkigt nog

Jag är övertygad om att det kan bli bättre samt att jag anser att alla har något att dela med sig av. Själv har man bara hunnit med en liten liten del av musiken/artister/grupper/skivor som finns att tillgå därute. Tänk oss som ett stort team, oj vad musik det passerar teamets öron! Tänk om detta skulle återspeglas på musikdelen, vilken dröm!

Skulle alla skriva, skulle de flesta smakriktningar täckas och då borde ju alla bli berörda också.... eller hur
Sen behöver man inte alltid skriva djupgående, man kan väl bara förmedla sin glädje över tex något som gett en oanade rysningar längs ryggraden. Sånt läser jag med nöje!

Själv har jag inte bidragit på musikdelen den senare tiden men varit mer akiv förr och det har delvis att göra med den relativt svaga feedbacken att göra.

/Mattias - musik är livet
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2006/04/26 :  19:17:44  Show Profile Send Gus a Private Message
Musikträffar....
Jag tar mig friheten att citera några rader från ett mail ang.
en kommande träff i AudioGrupp SydOst(ASO).
quote:
Jag vill köra denna ASO-träff i musikens tecken så ett par förhållningsregler gäller:

Alla tar med sig minst en skiva man själv tycker om och som man spelar för alla med en tillhörande presentation (kring musikern, nått om orkestern, eget minne från första gången du hörde låten, inspelningstekniken, instrumenten, varför är den bra (eller dålig)). Alla skall nån gång spela "sin" låt under träffen.

Inga hifi-parameter får kommenteras eller diskuteras :-)




Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:58:24  Show Profile Send svejk a Private Message
Jag och några gamla jobbar kompisar har sedan 5-6 år regelbundet musikträffar hos mig. Vi bestämmer ett tema typ sjönsjungande damer, live favoriter, vad lyssnade vi på 80-85 osv. Sedan plockar alla med sina favoriter och vi lirar för varandra. Ofta blint så vi kan gissa vad som spelas.

Jag är vet att det finns oerhört mycket musikkunskap här på forumet. Det är bara att kolla i våran klubbstuga NA.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/26 :  22:27:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
FBK:
Hur många "träffar" annordans här på forumet där det bara lyssnas på musik hos någon medlem
Har jag fel när jag säger att bilden är att det annordnas mycket mindre antal träffar där det bara lyssnas på musik på "en" annlägning hos någon medlem.

För egen del så har jag tänkt att annordna musik träffar hos mig efter att jag har bytt bostad till större som jag gör om några månader, frågan är bara om det finns något intresse för rena musik träffar....


Precis som Svejk skriver så har vi i N.A börjat ha musikträffar, där musiken är i centrum (och Fikat givetvis)
Lämpligt är ju att ha med sig penna och papper så man kan skriva ner intressant skivor. För annars faller dessa i glömska ganska fort.


quote:
marens:
Sedan kanske just ett hififorum inte är det mest självklara stället att leta ny musik på. Vad är det som säger att jag har ens liknande musiksmak som någon annan på detta forumet? Jag kanske tycker helt tvärtom mot alla andra här och känner inte igen några atristnamn osv. Då kan det ge mer att leta musik på tex ett musikforum med den inriktning man för tillfället känner för.

Iofs så tittar jag ibland på musikdelen på faktiskt. Där har ett och annat skivköp orsakats. I ärlighetens namn så visste jag inte ens om att ni hade en musikdel här innan denna tråden.



Skämtar du eller är du allvarligt seriös?
Nog vågar jag säga att det finns nån med liknande musiksmak hör som du har. (Dock kanske inte personen skriver nåt om sin stil. Har du hittat nåt som passar via Faktiskt.se, så borde du ha dubbelt så stor chans här)

Att lyckats missa att det finns en musikdel på är en bedrift. Ungefär som att lyckats missa att det finns en tangent för mellanslag på ditt tangentbord.
Men om man inte vill utvidga sina vyer så kanske man kan klara sig i en forumsdel.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/04/26 :  23:08:29  Show Profile Send marens a Private Message
Zalve: Jag tror inte du förstod riktigt vad jag menade. Kan bero på att jag hade svårt att uttrycka den.

Det handlade alltså om en förklaring till varför en musikdel på ett hififorum inte behöver vara välbesökt. Det kan ju hända att man tittar in där ibland iaf men att den inte är välbesökt tror jag har att göra med de sakerna jag beskrev i mitt förra inlägg.

Fö så besöker jag sällan den faktiska musikdelen, men det händer någon gång ibland. Jag är i huvusak där och här för att prata om hifi vilket är lite av min poäng. Vill jag utbyta åsikter om drum'n'bass eller senaste strokesskivan kanske jag går via en mer ändamålsinriktad kanal där jag vet att chansen att få matnyttig feedback är större.

Edited by - marens on 2006/04/26 23:10:54
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/26 :  23:24:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det skulle ju kunna vara så att du skulle få ett svar om du provade

Vad är det jag inte förstår i detta..." I ärlighetens namn så visste jag inte ens om att ni hade en musikdel här innan denna tråden."

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000