HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ljuddämpmatta Vad? Hur?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/18 :  00:02:42  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Tänker bygga en låda i trä runt min CD och förförstärkare. Så som på den lilla välkända hifiradion:

http://www.tivoliaudio.se/

Det ska inte vara lika tight som på tivolin, utan finnas lite luft över och på sidorna, under spelaren inuti lådan skall det finnas plats för mina soundcare apparatfötter.

Allt detta dels för att jag tror det blir snyggt. Med även för att skärma av elektroniken från yttre vibrationer.

Har någon tips på någon gummimatta eller annat ljuddämpande material som jag kan klä insidan på lådorna med?

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:10:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Självhäftande bitumenmattor finns att köpa på Mekonomen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/18 :  16:40:46  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Fint. Ska kolla där.

Det finns någonting som heter "noisekiller" också, som man penslar inuti bilkarosser??

Var hittar man det?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8476 Posts

Posted - 2006/04/18 :  16:57:22  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Det finns någonting som heter "noisekiller" också, som man penslar inuti bilkarosser??

Om inte Mekonomen har,kolla hos en seriös bilstereo handlare.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/04/18 :  19:06:04  Show Profile Send ILLY a Private Message
Senast jag frågade efter noisekiller så fick jag berättat för mig att det slutat tillverkas, eftersom man upptäckt att det sög åt sig fukt och fick bilarna att rosta inifrån.

Dock brukar något liknande finnas på undersidan av diskbänkar, så det kanske kan finnas i bygg- och vvs-handeln?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/19 :  19:13:13  Show Profile Send jerico a Private Message
Båda dera finns hos www.ljudia.se om du inte bor nära dom.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000