HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Canton ergo 900 dc...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/14 :  18:20:56  Show Profile Send jerico a Private Message
Har jag ett par hemma för provlyssning och eventuelt köp. Saken är den att de är begagnade och total speltid på dom när de kom hem till mig är ca 50 timmar.

Problemet är att de "spretar" över hela registret och hittar inte hem riktigt eller vad man ska säga... Har pluggat basreflexen med madrass och det blev bättre. Till saken hör även att jag har ett rum som mäter 4x6x2,6 M och spelar långsida till långsida.

Frågan är bara hur mycket de sätter sig med inspelningen. Som det verkar nu vill de ha ett betydligt större rum än det jag har och med trä väggar. Jag sitter ju i en betong bunker

Någon som har ett par och kan komma med lite info om hur lång tid det tar att spela in dom samt hur mycket de sätter sig

/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/04/14 :  18:46:30  Show Profile Send Blue a Private Message
Möjligen kan väl Canton vara just lite spretiga och "tyska" i sin klang? Fast å andra sidan är nog 50 timmar lite för lite för att dom ska anses som "inspelade"...

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000