Author |
Topic |
|
rauta74
Starting Member
34 Posts |
|
levande
200.000-klubben
2054 Posts |
|
rauta74
Starting Member
34 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 22:46:11
|
Elektronikboxen...... |
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 22:50:45
|
Vart har du gjort av boxen då? Kan du få tag i den så försvinner ju problemet. |
|
|
rauta74
Starting Member
34 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 22:57:04
|
Har bytt internkablage samt dämpat om + kasserat boxen pga dess undermålighet.
Så boxen finns ej vid liv längre.
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 23:00:18
|
Du kommer tyvärr få lite problem med att sälja dom utan boxen. Även om du har lyckats att modda dom.
Men att folk ska hålla på så på Hifimagasinet är bara barnsligt |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
rauta74
Starting Member
34 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 23:01:54
|
Tror jag säkert att det kan bli men man måste ju försöka iallafall. |
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 23:09:43
|
Har du moddat högtalarna så bör du faktiskt skriva det i annonsen också. Naturligtvis kan du informera ev intresserade senare, men för att undvika oklarheter och diskussioner är det bättre att skriva i annonsen. Att inte informera en köpare alls är att vilseleda honom/henne, men det utgår jag ifrån att du inte ens funderat på!
Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 01:00:51
|
Det finns alltid en del som tycker om att , instämmer att det är barnsligt.
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 01:14:10
|
Flyttar tråden till off-topic. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 07:11:38
|
Hifimagasinet borde ta eget ansvar och införa epostaktivering av alla annonser så skulle mycket (allt?) av sånna här löjliga dumheter försvinna.
SKÄRPNING! |
/Jonas
|
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 20:14:08
|
Blir så trött på sådana här korståg vissa forumtroll håller på med starta trådar för att skita ner andra som inte har den rätta tron. Rätta tron är naturligtvis ett visst antal sladdar och apparater som dom rättroga förespåkar alla andra pryttlar och åsikter är fel och åter fel. Hifi fundatealism är det och defenitivt inget som gör denna hobby någon tjänst. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 22:13:00
|
Det verkar tyvärr härja en hel av de där allvetande inskränkta stackare där som mer än gärna kastar skit på alla som inte delar deras tro. Eller är det bara jag som har fått en lite snevriden uppfattning av de få trådar jag har läst på faktiskt.se? |
|
|
mje1
Member
500 Posts |
Posted - 2006/04/03 : 02:23:18
|
quote: Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv.
Givetvis. Men ett schysstare sätt att "tycka" kan ju vara att maila säljaren FÖRST med sina synpunkter,istället för att slänga upp egna varningsannonser.
Jag hoppas verkligen inte den aktuella tråden på faktiskt.se är representativ för det forumet. Ena tråden prisar man NAD-208 för dess ofärgade återgivning,och i nästa Cantons RC-L box... |
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
Edited by - mje1 on 2006/04/03 02:28:39 |
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2006/04/09 : 14:53:33
|
quote: quote: Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv.
Givetvis. Men ett schysstare sätt att "tycka" kan ju vara att maila säljaren FÖRST med sina synpunkter,istället för att slänga upp egna varningsannonser.
Det håller jag absolut med om, där säger jag inte emot! Det var det jag försökte få fram - att eftersom det informerats tydligt om att boxen inte fanns med så kunde presumptiva köpare få göra sina egna beslut. Alltså onödigt med någon varningsannons. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
|
|
Stereo Audio
Member
674 Posts |
Posted - 2006/04/09 : 16:11:06
|
Men oj vilken forumtråd du länkade till... riktig dagisnivå. Inge behöver ju köpa från en säljesannons, en bedömning var och en gör. Visst kunde modden av högtalaren nämnas, men sånt kan ju också tas när intresseter vill ha mer info. Man har tyckt att nivån till och från varit lite hetsk här på HF, men de där var ju en vild tråd på Hifimagasinet, usch... Lycka till med försäljningen iaf! |
Stereo Audio |
|
|
10
Member
732 Posts |
Posted - 2006/04/09 : 22:05:04
|
Men om nån nu tycker att boxen faktiskt är viktig är det väl inte fel att påpeka det? Speciellt lämpligt kan det väl vara om originalannonsen faktiskt löd som det verkar på faktiskt. Jag vet i alla fall att jag skulle bli rätt förbannad om jag köpte ett par högtalare som jag i efterhand inser både är moddade och låter bättre med aktuell box (om de nu gör det, vilket kan vara sannolikt då Hetsporren som jag tror har ägt modellen ett par vändor)!
Också, "Blir så trött på sådana här korståg vissa forumtroll håller på med starta trådar för att skita ner andra som inte har den rätta tron." har väl inget med det aktuella ämnet att göra, eller? |
|
|
|
Topic |
|