HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Angående Hifimagasinet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rauta74
Starting Member

34 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:20:57  Show Profile Send rauta74 a Private Message
Måste man stå ut med en massa internet poliser när
man ska försöka sälja något??

Satte in denna annons idag http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=13096

Men får en massa mothugg som dessa
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=13124
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=13123

Dom har till och med haft ork att skapa en tråd om detta
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11097

Mvh/ Niklas

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:43:39  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Med boxen menade du då elektronik boxen eller kartongen som högtalaren kom i.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

rauta74
Starting Member

34 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:46:11  Show Profile Send rauta74 a Private Message
Elektronikboxen......
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:50:45  Show Profile Send UrSv a Private Message
Vart har du gjort av boxen då? Kan du få tag i den så försvinner ju problemet.
Go to Top of Page

rauta74
Starting Member

34 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:57:04  Show Profile Send rauta74 a Private Message
Har bytt internkablage samt dämpat om + kasserat boxen pga dess undermålighet.

Så boxen finns ej vid liv längre.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/01 :  23:00:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Du kommer tyvärr få lite problem med att sälja dom utan boxen. Även om du har lyckats att modda dom.

Men att folk ska hålla på så på Hifimagasinet är bara barnsligt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

rauta74
Starting Member

34 Posts

Posted - 2006/04/01 :  23:01:54  Show Profile Send rauta74 a Private Message
Tror jag säkert att det kan bli men man måste ju försöka iallafall.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2006/04/01 :  23:09:43  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Har du moddat högtalarna så bör du faktiskt skriva det i annonsen också. Naturligtvis kan du informera ev intresserade senare, men för att undvika oklarheter och diskussioner är det bättre att skriva i annonsen.
Att inte informera en köpare alls är att vilseleda honom/henne, men det utgår jag ifrån att du inte ens funderat på!

Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/04/02 :  01:00:51  Show Profile Send FBK a Private Message
Det finns alltid en del som tycker om att , instämmer att det är barnsligt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/04/02 :  01:14:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Flyttar tråden till off-topic.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/04/02 :  07:11:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hifimagasinet borde ta eget ansvar och införa epostaktivering av alla annonser så skulle mycket (allt?) av sånna här löjliga dumheter försvinna.

SKÄRPNING!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/04/02 :  20:14:08  Show Profile Send svejk a Private Message
Blir så trött på sådana här korståg vissa forumtroll håller på med starta trådar för att skita ner andra som inte har den rätta tron.
Rätta tron är naturligtvis ett visst antal sladdar och apparater som dom rättroga förespåkar alla andra pryttlar och åsikter är fel och åter fel. Hifi fundatealism är det och defenitivt inget som gör denna hobby någon tjänst.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2006/04/02 :  22:13:00  Show Profile Send regner a Private Message
Det verkar tyvärr härja en hel av de där allvetande inskränkta stackare där som mer än gärna kastar skit på alla som inte delar deras tro. Eller är det bara jag som har fått en lite snevriden uppfattning av de få trådar jag har läst på faktiskt.se?
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2006/04/03 :  02:23:18  Show Profile
quote:
Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv.


Givetvis. Men ett schysstare sätt att "tycka" kan ju vara att maila säljaren FÖRST med sina synpunkter,istället för att slänga upp egna varningsannonser.

Jag hoppas verkligen inte den aktuella tråden på faktiskt.se är representativ för det forumet. Ena tråden prisar man NAD-208 för dess ofärgade återgivning,och i nästa Cantons RC-L box...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2006/04/03 02:28:39
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2006/04/09 :  14:53:33  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
quote:
quote:
Box eller ej är väl inte så mycket att diskutera eftersom du klart informerat om det. Sedan kan folk få tycka att den behövs om de vill - var och en får bestämma själv.


Givetvis. Men ett schysstare sätt att "tycka" kan ju vara att maila säljaren FÖRST med sina synpunkter,istället för att slänga upp egna varningsannonser.


Det håller jag absolut med om, där säger jag inte emot! Det var det jag försökte få fram - att eftersom det informerats tydligt om att boxen inte fanns med så kunde presumptiva köpare få göra sina egna beslut. Alltså onödigt med någon varningsannons.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/04/09 :  16:11:06  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Men oj vilken forumtråd du länkade till... riktig dagisnivå. Inge behöver ju köpa från en säljesannons, en bedömning var och en gör. Visst kunde modden av högtalaren nämnas, men sånt kan ju också tas när intresseter vill ha mer info. Man har tyckt att nivån till och från varit lite hetsk här på HF, men de där var ju en vild tråd på Hifimagasinet, usch... Lycka till med försäljningen iaf!

Stereo Audio
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2006/04/09 :  22:05:04  Show Profile Send 10 a Private Message
Men om nån nu tycker att boxen faktiskt är viktig är det väl inte fel att påpeka det? Speciellt lämpligt kan det väl vara om originalannonsen faktiskt löd som det verkar på faktiskt. Jag vet i alla fall att jag skulle bli rätt förbannad om jag köpte ett par högtalare som jag i efterhand inser både är moddade och låter bättre med aktuell box (om de nu gör det, vilket kan vara sannolikt då Hetsporren som jag tror har ägt modellen ett par vändor)!

Också, "Blir så trött på sådana här korståg vissa forumtroll håller på med starta trådar för att skita ner andra som inte har den rätta tron." har väl inget med det aktuella ämnet att göra, eller?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000