HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 SM slutspelet i hockey,,,,
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/04/17 :  09:49:57  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Hur skall Loob och Co kunna skaffa sponsorer som vill ha sitt företagsnamn på klubbdressen eller ens bli förknippade med en klubb när dess spelare står och vräker ur sig sådant rakt in i tv kamerorna? Det var ju tyvärr inte första gången som Per Ledin gör bort sig ordentligt i tv heller... Hur nyttig han än må vara framför motståndaren mål så tror jag han ändå skadar mer än gör nytta för Färjestad. Jag är hellre ökänd än okänd... Å så beklagar sig karln över att dommarna håller ett extra öga på honom... Begreppet "IQ fiskmås" har fått ett nytt ansikte...

Luktar dålig förlorare Pjotre Psykningar och skitsnack håller ALLA lag på med, så Frölunda är inte ett dugg bättre än andra även om du vill tro det. IQ fiskmås? Det stämmer ju det Ledin säger att domarna bedömmer honom annorlunda/hårdare än tex. Jönsson och andra. och det i sig är ju inte okej, för samma regler ska ju gälla för ALLA oavsett vad det står på ryggen.
Sedan så jag är inte det minsta orolig för Färjestads framtid när det gäller att skaffa sponsorer, även med Ledin i laget.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/04/17 :  09:53:43  Show Profile Send Larsho a Private Message
FBK

Sedan är det väl så att det uppmärksammas mer i och med att det är final, och det sänds i TV och massmedia bevakar matcherna på ett annat sätt än normalt, sådan ord som Ledin vräkt ur sig förekommer nog i varje match i elitserien.

Hoppas Färjestad knyter till säcken i nästa match

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/04/17 :  10:02:25  Show Profile Send FBK a Private Message
Psykningar förekommer jämnt som du säger Larsho,man försöker få det andra lagets spelare ur balans helt enkelt, sedan att det är mindre lämpligt att häva ur sig saker direkt framför Tv-kameran som Ledin gjorde är en helt annan sak.

Kommer bli intressant Tisdag kväll hur som helst

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/04/17 :  10:26:52  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Per Ledin verkar vara laddad

Å ena sidan har du helt rätt Pjotre fast som flera andra här påpekar så är det väl mest tur för Frölunda att deras könsord och annat inte snappats upp av mikrofonerna.

Jag misstänker att produktionsbolaget jublar dock. det blir "bra" TV.

Sportbladet och Expressen jublar också, det blir "bra" nyheter och slagkraftiga löp...

Lite som Big Brother och där har ju moralen redan lagts på "bra TV"-hyllan.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/17 :  13:36:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Heja Färjestad!!! Hade varit kul med en annan slutsegrare än 031:orna som omväxling Ledin är cool, men det är klart att man hatar honom om man håller på Frölunda. Visst snackar han mycket, men det gör nog många andra också. Go Ledin, go FBK!!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/17 :  19:32:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Med anledning av polisanmälningen på Per Ledin så tycker jag inte alls att man kan hylla honom på något som helst sätt. Hets mot folkgrupp som han är anklagade för nu, är åtminstone i mina ögon inget litet brott som "alla håller på med".

Sedan så skall det ju dock vara hårt i ett slutspel. men att ta till smädelser mot folkgrupper som han gjorde igår passar inte in i en hockeymatch.

Straffsatsen sträcker sig upp till två år för detta brott.Får se hur det slutar.
Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/04/17 19:35:39
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/17 :  21:34:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag tror inte att Ledin tänkte på vad han skrek, eller att det var en folkgrupp som kan ta illa upp som han skrek om. Han har bett om ursäkt, ge honom böter och det räcker mer än väl. Är övertygad om att många häver ur sig minst lika bedrövliga saker som ej uppmärksammas i media. Matchen råkade TV-sändas och sågs av många, men det ska ej drabba Ledin.

Ta ett exempel: Hammarbyfansen kastade in bananer mot Djurgårdens målvakt Pa Dembo Touray i Stockholmsderbyt i fotboll. Mycket värre än Ledins grejor enligt mig, men något straff för det blev det inte, varken för Bajen eller för några individer.

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)

Edited by - matte76 on 2006/04/17 21:36:12
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/18 :  01:36:21  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Problemet här är ju egentligen det att det faktiskt föreligger ett åtal som skickats in av en berörd part.

Han ropade detta trots att han skulle ha fått munkavle.Så att negligera situationen förefaller för mig som synnerligen konstigt.

Varken rasism eller hets mot folkgrupp hör hemma inom idrotten som jag ser på det hela.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/18 :  01:46:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Att man skall tåla lite mer i ett slutspel tycker jag är helt sjukt.
Det är ju inte andra regler för att det finalspel.

Möjligen att finlaspelet tar mer på spelarna, dock ingen ursäkt. Man måste ju veta vilka ord som kommer ut käften. För det kan väl inte bara vara Arne Anka som spelar Hockey ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/18 :  08:07:21  Show Profile Send matte76 a Private Message
whiskyman: Ledin menade knappast det han skrev som rasism eller hets mot folkgrupp, utan använde en benämning på en folkgrupp som ett skällsord utan att tänka efter vad han sade. Ungefär som man ser ordet "bö*" som (tyvärr) ett vanligt skällsord i vardagligt tal hos vissa individer. Ingen ursäkt och visst var det korkat av honom, men att kalla honom för rasist osv pga detta är lite väl magstarkt och verklighetsfrånvänt. Är tämligen säker på att han inte är rasist och inte har något emot den folkgrupp som kan ta illa upp. Han skrek ett ord utan att tänka på innebörden, ganska lätt hänt faktiskt (men ingen ursäkt). Det vet alla som har kort stubin och idrottar (ej jag dock! Har dock en bror som...ja!). Efteråt ångrar dessa individer sig ofta dock. En offentlig ursäkt från Ledin (som redan har getts) och böter, sen tycker jag att saken ska vara ur världen.

TV visade Bajen-fansens bananattack mot Djurgårdens målvakt och det renderade i ingenting alls, trots att TV-bilder finns. Det var sju resor värre än Ledins verbala övertramp i stridens hetta.

zalve: Verkligheten är ofta en annan. Visst ska det vara samma regler i ett slutspel som i grundserien, och domarens bedömning brukar vara det även om det tillåts lite mer. Men Ledin får ju samma straff nu som han hade fått i grundserien. Att vissa inte kan kontrollera sig utan i ett övertänt tillstånd med massor av adrenalin med i leken häver ur sig dumheter är beklagligt, men knappast något unikt varken i idrottsvärlden eller i samhället i övrigt. Ber man om ursäkt och inser sitt misstag ska det räcka med böter och en varning från klubbens sida. Tycker jag i alla fall.

Edited by - matte76 on 2006/04/18 08:58:28
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/04/18 :  08:34:53  Show Profile Send jonasz a Private Message
Matte76: Mycket insiktsfullt och bra inlägg!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/18 :  08:57:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
jonasz: Tack så mycket!

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:07:16  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej Matte. Rasismen som syftades på här var inte från honom utan den som Linköpingsklacken stod för riktad mot Johnny Oduya i semin.

Synd att du missuppfattade det jag skrev, men när det gällde rasismen så var den inte från Ledins sida utan kom från Linköpingsklacken i semin tidigare. Även denna av en art som polisanmäldes om jag inte läst fel.

Så det var inte Ledin som jag syftade på vilket jag trodde att du uppfattade från början.mvhKristofer
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:19:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
whiskyman: Ok, jag missuppfattade dig. Sorry!

Ja, vissa i Linköping-klacken skrek rasistiska ord mot Oduya. Klubben har stängt av ett par av dem de identifierade om jag förstod saken rätt. Sådana personer tycker inte jag ska vara välkomna på idrottsarenor.

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:30:24  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ingen fara Matte.Jag är märkte senare när jag läste igenom min text att den kunde uppfattas på detta sätt vilket inte var avsett. För det skall ju vara hårt på en hockeymatch, men utan dessa avarter och Frölundaklacken har ju inte heller varit "guds bästa barn" i detta slutspelet heller som jag ser det.

MvhKristofer
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:47:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
whiskyman: Jag håller med dig! Angående det lilla missförståndet är det ett exempel på sådant som ju lätt uppstår när man skriver på nätet. Nu ser vi fram emot kvällens drabbning! Heja Färjestad!!

Jag har förresten ett lyxproblem ikväll: 20.45 Milan-Barcelona (Champions League semifinal), 20.00 FBK-Frölunda. Det får bli zappande mellan ZTV och TV4

Edited by - matte76 on 2006/04/18 09:59:25
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/18 :  09:58:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Samma här.Hoppas att Milan spöar Barcelona, och att Frölunda klarar av Färjestad. MvhKristofer
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:27:42  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Det finns som jag ser det inget val:

Erbjuds ishockey är det den matchen som gäller, trots att det är två lag som man i allra högsta grad kan klara sig utan som spelar.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:37:50  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Någon som hörde på "Morrongänget" i morse strax efter 06.00? Tror det Ingemar Allén sa är vad väldigt många tänker men kanske inte vågar säga...
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:42:58  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Pjotre - men vad sa han då?

/Jörgen G

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:46:11  Show Profile Send Pjotre a Private Message
INGET jag kan skriva här...
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2006/04/18 :  10:51:25  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Åhhh...

/Jörgen G

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/04/18 :  22:12:31  Show Profile Send ninja a Private Message
Grattis Färjestad!!!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/18 :  22:15:15  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
FBK

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/04/18 :  22:19:28  Show Profile Send FBK a Private Message
SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld SM-Guld!!!
quote:
Färjestad är välkommna till Göteborg! Dom vet ju hur det känns att förlora i Scandinavium dom också...

Hallå Pjotre... vad är du...?

Edited by - FBK on 2006/04/18 23:08:13
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000