HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifiskadad vid husköp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/07 :  12:13:46  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Asch, det där är fullt normalt... det har jag alltid gjort när jag bytt lght eller köpt hus. Det är det viktigaste av allt ju... hur skulle det se ut om det inte gick ha en stereo i vardagsrummet... katastrof!!! Valde faktiskt bort ett hus pga att vardagsrummet var felaktigt konstruerat... dvs fönster efter ena hela sidoväggen och väldigt långsmalt med en kamin mitt (!) i rummet... helt omöjligt att möblera i.

quote:
Originally posted by Robis

Var på mitt livs första husvisning tillsammans med min sambo idag.

En sober 5 rok villa, 2 mil utanför Karlskoga - in i dom mörka värmländska skogarna. Och efter att ha haft en rundvandring tillsammans med mäklaren så kom jag på mig själv att stå och beräkna framtida högtalarplaceringar i huset..? Hmmm..

Men ärligt talat - om det gäller ens hobby så måste väl även en sån sak väga in lite eller hur?

Jag försöker intala mig det fördé...

Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2002/11/07 :  14:11:12  Show Profile Send Viktor a Private Message
Jaha, nu har ni sabbat en husvisning för mig. Skall kolla på ett hus på söndag och det enda jag kommer att tänka på efter att ha läst denna tråd är hur jag skulle placera anläggningen i huset.

Skämt åsido, klart man funderar på det när man byter boende, det gör väl alla?
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/11/07 :  16:10:57  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by Robis

Och efter att ha haft en rundvandring tillsammans med mäklaren så kom jag på mig själv att stå och beräkna framtida högtalarplaceringar i huset..? Hmmm..

Jag tycker att det är ett sundhetsteckan att planera och fundera på hur anläggningen skall placeras. Eller helt galet kanske... Kan inte riktigt bestämma mig. Hur viktigt är det egentligen?? Jämfört med läge, rumsdisposition, pris, yta, skick?? Svårt att säga... För mig är det ömsom väldigt viktigt ömsom helt oviktigt.

Eftersom jag och min flickvän oxå går i hustankar har jag lite samma funderingar... Jag och sambon vill ju gärna ha ett rum till bara anläggningen. Men hur det blir med det i praktiken kan man ju undra. Det lär ju inte bli billigt I slutändan kommer man säkert att få prioritera bort något Det blir väl säkert det "klassiska" tv-vardags-musik-i-kombination-rummet. Dvs ett "allt i ett" där man som vanligt får försöka få anläggningen att låta så bra som möjligt under de förutsättningar som finns...

Jaja. Lyckliga äro de som har feta plånböcker, små familjer eller vad det nu är som behövs för att kunna få till ett dedikerat lyssningsrum?!

/Stefan - något förvirrad så sent på eftermiddagen.

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000