HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Billigt RIAA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fx
Member

50 Posts

Posted - 2006/03/31 :  01:41:29  Show Profile Send fx a Private Message
Finns det någon som kan tips mig om ett billigt(!) riaa?
Tanken är att detta ska ges som pressent till min syster. Hon har inga krav förutom att det ska funka. Skulle vilja ge henne bättre grejer men min ekonomi tillåter inte det just nu.
Jag är inte säker men en kvalificerad gissning är att det handlar om en MM-puppa.
Så har ni några tips på "fungerade" riaa för runt 300-400:- så tar jag tacksamt emot dem. Någon vill sälja sin "gammla häck"?

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/03/31 :  08:52:00  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ett beggat NAD PP2 kanske...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/04/10 :  17:21:59  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Simply Black/veteran Hi-Fi säljer ett MM-RIAA som heter Aurora nytt för 390 kr. Skall låta ok enligt uppgift. Kolla på

http://www.simplyblack.net/VHIFI/index_simplyblack.html

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/04/10 :  18:33:30  Show Profile Send Ampalang a Private Message

quote:
Simply Black/veteran Hi-Fi säljer ett MM-RIAA som heter Aurora nytt för 390 kr. Skall låta ok enligt uppgift. Kolla på

http://www.simplyblack.net/VHIFI/index_simplyblack.html



Aurora är säkert jätte bra men är det inte lite svårt med trovärdigheten när man själv är ute och jagar gramofonsteg och inte vet vad man ska köpa?
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/04/10 :  19:08:13  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag har inga problem med min trovärdighet, har du? Tror du jag är importör av steget eller? Har någon egen vinning i att tipsa om det? Kanske är det så att detta riaasteg är det absolut billigaste jag kunnat hitta i min marknadsundersökning? Med andra ord, vad är du ute efter?

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/04/10 :  20:00:32  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Musical Fidelity X-LPS för 1500 kr
Primare R20 för 3000 kr
Nad PP-2 för 500 kr
Aurora Preamplifire 390 kr (nypris)

Vad säger ni om dessa alternativ? Jag kan givetvis tänka mig andra än dessa fortfarande.


Jag tänkte mest på detta inlägg i din egen tråd där du själv söker hjälp och inte vet vad du ska välja.

Jag har svårt att förstå och få trovärdighet bakom din rekomendation.

Som sagt tidigare, säkert inget fel på produkten.

Tar du åt dig nåt mer kan du väl skicka mig ett PM så slipper vi förstöra tråden.
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/04/10 :  23:04:15  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
För att förtydliga. Jag har alltså inte lyssnat på Aurora. Det är bara det billigaste jag sett, och verkar passa in i trådägarens önskemål.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

fx
Member

50 Posts

Posted - 2006/04/11 :  01:28:01  Show Profile Send fx a Private Message
Jag tackar för alla tips ang detta.
Jag ska kolla vidare, kanske blir att bygga ett men jag är inte säker.
Hittar ni några andra vettiga så tar jag gärna del va dem.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/04/11 :  20:39:59  Show Profile Send Klenkar a Private Message
project!
evil d

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/04/11 :  23:07:20  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag minns inte vad Svalanders RIAA kostade, har för mig att den inte var så dyr... Ta en titt på den.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

fx
Member

50 Posts

Posted - 2006/04/17 :  23:15:25  Show Profile Send fx a Private Message
Gaffa: Om du menar Analogis så är det samma modell som Vincent pho111 som jag har själv, dock moddad. Det kostar runt 1000:-

(Edit: såg att ha hade nån B-Tech modell också för 650:-. Kan det vara den du mena kanske?)

Jag har många förslag men inte bestämt mig. Det är inte så brottom heller så det får vila lite då jag har mkt annat som måste fixas också.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

Edited by - fx on 2006/04/17 23:17:20
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/04/18 :  05:46:31  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
(Edit: såg att ha hade nån B-Tech modell också för 650:-. Kan det vara den du mena kanske?)
Det var den jag menade.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000