HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 installationsproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

myrlid
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/11/06 :  15:49:01  Show Profile Send myrlid a Private Message
Hej, jag har precis köpt en receiver (pioneer vsx-409rds) och en dvd (pioneer dv-350). Jag har lite problem med installationen som jag hoppas kunna få hjälp med. Jag får nämligen bara ljud ur mina två front högtalare och ej ur den centrala eller surroundhögtalarna. Är det någon som vet hur jag ska göra, behövs någon speciell kabel, jag har bara använt den som kom med dvdn. Tacksam för svar.

halb

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/06 :  15:55:04  Show Profile Send svensson a Private Message
Har du verkligen kopplat rätt?
Kolla manualen. (Vet att det är trist)
Har du en koax-kabel kan du nog snabbt
lösa problemet.
Konfigurationen i stärkaren...
står den i rätt läge?
Fast återigen, kolla den förhatliga manualen.

Det börja tidigt, så tidigt jag minns....
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/11/06 :  16:00:32  Show Profile Send Rebo a Private Message
Jag tycker det låter som att du inte har kopplat in någon digitalkabel. Utan bara kör med dom vanliga RCA sladdarna, för höger och vänster kanal, som brukar följa med dvdn.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/11/06 :  16:03:14  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Rebo

Jag tycker det låter som att du inte har kopplat in någon digitalkabel. Utan bara kör med dom vanliga RCA sladdarna, för höger och vänster kanal, som brukar följa med dvdn.

Jag tror det med.. plus glöm inte att du eventuellt måste ställa om din dvd till att sända ut signalen digitalt då. Gå in på din dvds meny (inte en dvd skivas meny utan spelarens egna) så borde du hitta inställningar för ljud. Efter att du har ändrat detta.. och sätter din stärkare på digital så borde allt funka! Lycka till..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000